ارسال پاسخ

۲۱ آبان ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1216

pvc-asso.ir

جایگاه و سهم لوله های pvc برقی در بازار از دیدگاه تولیدکنندگان

قوانین موجود همراه و در حمایت از لوله های پی وی سی برای مصارف برق است اما برخی کم کاری ها موجب شده است تا برخی محصولات دیگر، بر روی این بازار تاثیر بسیاری برجای بگذارند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، بازار لوله های برقی نیز همچون بسیاری از حوزه های دیگر به دلیل نبودن شناخت کافی مصرف کنندگان در این بخش، از سوی سایر محصولات تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

این در حالی است که به اذعان برخی از فعالان صنعت لوله های پی وی سی برقی، قوانین موجود همراه و در حمایت از لوله های پی وی سی برای مصارف برق است اما برخی کم کاری ها موجب شده است تا برخی محصولات دیگر، بر روی این بازار تاثیر بسیاری برجای بگذارند.

 

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در این زمینه نظر تعدادی از تولیدکنندگان لوله های برقی pvc را در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران که از 13 تا 16 آبان 1396 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد جویا شده که آن را در ادامه می خوانید.

 

غیاثی: تصریح قانون بر استفاده لوله های پی وی سی برقی

فرشید غیاثی از مدیران شرکت وینو پلاستیک با تاکید بر این که قوانین همراه و در تایید لوله های برقی پی وی سی است، گفت:  با این وجود این صنعت بیشتر قیمت محور است و  مصرف کنندگان بیشتر به دنبال محصولاتی مانند پلی آمید و پلی اتیلن هستند که در این محصولات هم از ضایعات استفاده می شود و هم ارزانتر است.

وی ادامه داد: متاسفانه بنا به دلایل ذکر شده، تولیدکنندگان لوله های برقی پی وی سی نیز به دنبال تولید لوله های کم کیفیت و پرکربنات رفته اند که این موضوع موجب شده است تا پی وی سی به نام جنس بی کیفیت و مشکل دار در بازار معرفی شود.

 

غیاثی اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم تا الگوی مصرف را تغییر داده و بهترین کیفیت را در این زمینه با تولید لوله های با کیفیت و قابلیت خم، ارائه دهیم. در این صورت مشتریان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

 

وی افزود: در حالی که لوله های برقی پلی آمید و پلی اتیلن در بازار حرف اول را می زنند که این موضوع غیرقانونی است، اما در این حوزه نیز قانون رعایت نشده و همه به دنبال منافع خود هستند. برخی تنها تصور می کنند که صرفا قرار است سیم برق از  این لوله ها عبور کند و به همین دلیل از پلی آمیدها استفاده می کنند و یا یک درجه بالاتر از پلی اتیلن بهره می گیرند در حالی که هر دوی این موارد آتش گیر هستند. بر اساس قوانین نظام مهندسی استفاده از لوله های برقی پلی آمید و پلی اتیلن در مصارف برقی ممنوع است.

 

غیاثی گفت:  تنها مشتریانی که می خواهند از محصول خوب استفاده کنند از لوله های برقی پی وی سی بهره می گیرند و این نیز بیشتر در پروژه های لاکچری و دولتی قابل مشاهده است.

 

وی  نظارت انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی و همچنین تولیدکنندگان لوله های برقی پی وی سی برای ارائه یک محصول با کیفیت در حوزه لوله های برقی پی وی سی را ضروری دانست.

 

 

شولایی: مصرف کنندگان متقاضی استفاده از لوله های پی وی سی برقی هستند

رضا شولایی مدیر فروش شرکت داراکار با اشاره به این که لوله های پی وی سی برقی جایگاه خوبی در صنعت دارند، اظهار داشت: مشتریان زیادی متقاضی استفاده از این نوع محصول هستند همچنین به دلیل این که داراکار به واسطه نوع محصولات خود یعنی تولید انواع گرانول، ارتباط زیادی با مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سیم و کابل دارد، از این میزان تقاضا در بازار آگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که لوله های برقی نیز از جمله صنایع وابسته به صنعت ساختمان است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز این صنعت در حال رکود به سر می برد و بخش عمده ای از سرمایه کشور در پروژه های نیمه تمام محبوس شده اند و این موضوع سایر حوزه ها را تحت الشعاع خود قرار داده است.

شولایی خروج از رکود در صنعت ساختمان را در آینده نزدیک بعید دانست و گفت: به باور بنده چند سال آینده نیز در همین شرایط به سر خواهیم برد. باید توجه داشت که حاشیه سود در صنعت ساختمان در مقایسه با گذشته کاهش یافته و اکنون سرمایه گذاری به سایر بخش های دیگر منتقل شده است. حتی برخی از افراد که در ساخت و ساز فعالیت داشتند به دلیل حبس نقدینگی در کارهای نیمه تمام، دیگر فعالیتی انجام نمی دهند. اکنون در برخی از استان ها نیز مازاد مصرف در بخش مسکن وجود دارد.

این فعال حوزه تولید، هفدهمین نمایشگاه صنعت برق را به لحاظ حضور بازدیدگنندگان تخصصی کم رونق دانست و گفت: بخش های توسعه ای در کشور دچار مشکل هستند. ارگان های دولتی مانند وزارت نیرو نیز در پرداخت های خود با مشکل مواجه هستند؛ از این روی مشکلات نه تنها در بخش ساختمان بلکه در سایر حوزه ها نیز وجود دارد.

 

محمدی: کسب سهم بیشتر از بازار منوط به تولید لوله های نسوز برقی است

مرضیه محمدی مدیر فروش شرکت لوله گستر خادمی نیز درباره وضعیت لوله های برقی پی وی سی در بازار و مقایسه سهم آن با لوله های مشابه مانند پلی اتلین و پلی آمید توضیح داد: هر کدام از این موارد سهم خود را در بازار دارند؛ اما اگر لوله های پی وی سی نسوز باشد می تواند سهم بهتری را در بازار کسب کند.

وی در همین زمینه ادامه داد: متاسفانه در این حوزه نیز برخی از جنس های بی کیفیت به بازار آسیب وارد کرده است. این در حالی است که اگر لوله های پی وی سی نسوز باشند می تواند سهم مناسبتری را در بازار از آن خود کند.

 

شرکت لوله گستر خادمی به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال 1396 معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت. محمدی در باره صادرات این شرکت گفت: ما در حال حاضر محصولات خود را به برخی کشورها مانند؛ آفریقا، سوریه، لبنان، ترکمنستان، افغانستان، عراق و تعداد دیگری از کشورها صادر می کنیم.

 

وی در حوزه صادارت موضوع کیفیت و قیمت را حائز اهمیت دانست و گفت: ما در این زمینه تا جایی که امکان داشت محصولات خود را با قیمت مناسب و با حفظ بالاترین کیفیت صادر کردیم به همین دلیل موفق شدیم تا رضایت مشتریان را جلب کنیم.

 

محمدی افزایش صادارت و کسب سهم بیشتر از بازارهای خارجی را منوط به حمایت های دولتی دانست و گفت: در این حوزه باید حمایت های واقعی از صادرکنندگان در قالب طرح های تشویقی صورت گیرد  و یا دست کم دولت در زمینه هموار کردن مسیر و همچنین تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان حمایت های لازم را انجام دهد.

 

وی همچنین کاهش هزینه های گمرکی را یکی از راهکارهای دیگر برای افزایش میزان صادارت دانست.

 

این فعال حوزه تولید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما تنها درصدد فروش نبوده ایم، بلکه هدف این بوده است تا مشتریان ما دائمی باشند. هنوز محصولات ایرانی در بازارهای خارجی شناخته شده نیستند و در این شرایط برخی نیز با عرضه محصولات بی کیفیت در بازارهای خارجی به این حوزه آسیب وارد کرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط