ارسال پاسخ

۱۶ آبان ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1212

pvc-asso.ir

تاثیر قطر داخلی لوله ها بر مصرف انرژی

یکی از راه های مصرف کمتر انرژی، انتخاب صحیح نوع لوله های آبرسانی و فاضلابی است. تمرکز بر انرژی و نیاز...

مصرف انرژی از دغدغه های زندگی امروزه است. به عنوان مثال صاحبخانه ها برای کاهش مصرف انرژی از ترموستات ها در منازل خود استفاده می کنند. بهینه سازی وسایل با سوخت ترکیبی و تولید اتومبیل های الکترونیکی نیز مثال دیگری از تلاش های بشر برای کاهش مصرف انرژی است.

 

هدف از این تلاش ها فقط کاهش مصرف منابع طبیعی نیست، بلکه کاهش هزینه نیز از اهداف دیگر کاهش مصرف انرژی در صنایع امروزی است.

 

یکی از راه های مصرف کمتر انرژی، انتخاب صحیح نوع لوله های آبرسانی و فاضلابی است. تمرکز بر انرژی و نیاز به افزایش طول عمر شبکه های آبرسانی، سبب شده که به کیفیت لوله ها نیز توجه شود. سطح داخلی لوله ها هرچه صاف و صیقلی­تر باشد، اصطکاک و افت فشار کمتری را برای آب به همراه خواهد داشت؛ بنابراین جریان سیال بهینه شده و هزینه پمپاژ کمتر می شود. پلیمر پی وی سی از بهترین گزینه هایی است که در این رابطه می توان انتخاب نمود.

 

یک عامل تاثیر گذار دیگر، قطر لوله است. معمولاً در استانداردهای انتقال آب و فاضلاب قطر خارجی مشخص و غیر قابل تغییر است، اما بسته به استحکام مواد مورد استفاده در تولید لوله، میزان ضخامت و در نتیجه قطر داخلی آن متفاوت است. هرچه مواد لوله استحکام بیشتری داشته باشد، به ضخامت کمتری نیاز است و در نتیجه قطر داخلی افزایش می یابد؛ بنابراین برای انتقال مقدار مشخصی از آب، نیاز به انرژی کمتری می باشد.

 

در بین لوله های پلیمری، پی وی سی این مزیت را دارد که با استحکام بیشتر، دارای ضخامت کمتری نسبت به لوله های مشابه است. در این رابطه انجمن لوله و اتصالات آمریکا مستنداتی را منتشر کرده که در سایت آن انجمن قابل دسترسی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد