pvc-asso.ir
مرامنامه تبلیغات در صنعت لوله و اتصالات پی وی سی تدوین و تصویب شد + الزامات تبلیغ
به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، هیئت مدیره انجمن هدف از تدوین این مرامنامه را تعیین چارچوب حقوق تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی و صیانت از صنف و صنعت دانسته و التزام به آن را بر کلیه تولیدکنندگان این کالاها واجب عنوان کرده است.
متن کامل این مرامنامه به شرح زیر است:
1- تعریف تبلیغ
تبلیغ به معنای تعریف و توصیف محاسن یک کالا (شامل چگونگی مصرف، ظاهر، امتیاز کیفیت و غیره ) به گونه ایی که موجب ترغیب و جذب مشتری جهت خرید آن کالا می گردد.
2- انواع تبلیغ: تبلیغ عام و تبلیغ خاص
تبلیغ عام: توصیفی عمومی از کالای تولیدی که می تواند شامل کلیه کالاهای مشابه هم باشد.
تبلیغ خاص: توصیف و تعریفی اختصاصی از یک کالای خاص و یک تولید منحصر به فرد است.
3- مکان و ابزار تبلیغ: رسانه های گروهی- جلسات عمومی – همایش ها سمینارها – نمایشگاه ها – اماکن عمومی و ...
4- الزامات تبلیغ
* تبلیغ باید مربوط به یک شخصیت حقوقی و مسولیت پذیر باشد.
* تبلیغ نباید به گونه ای باسد که موجب تخریب و تضعیف کالای مشابه گردد.
* تبلیغ کالای بدون آرم استاندارد و فاقد الزامات کیفی ممنوع است.
* ادعاهای ذکر شده در تبلیغات باید مستند به منابع موثق علمی یا عملی باشد.
* تبلیغ کننده باید دارای مدارک قانونی مانند پروانه ی کسب و ... باشد
* تبلیغ باید فاقد هرگونه تحقیر یا القای بدبینی نسبت به کالاهای رقبا صراحتا یا تلویحا باشد.
* تبلیغ نباید مربوط به کالای تولید خارج از کشور با مشابه داخلی باشد.
* تبلیغ باید از هر گونه تبلیغات خلاف واقع و ارایه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کننده می شود، عاری باشد
* پرهیز از به کارگیری صفات مطلق و اغراق آمیز بدون تایید مراجع ذیربط
* استناد به منابع و مراجع خارجی برای تولیدات داخلی بدون تایید مراجع ذیربط
* پرهیز از بهکار بردن نام، عناوین و نام تجاری شرکت های معتبر.
نظرات