ارسال پاسخ

۱۷ تير ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n987

میزگرد بررسی عدم استقبال نمایشگاه لوله و اتصالات فولادی و پلیمری و ماشین آلات وابسته

نمایشگاه شهر آفتاب متولی تبلیغات ندارد

نمایشگاه لوله و اتصالات فولادی و پلیمری و ماشین آلات وابسته شهر آفتاب در حالی به کار خود پایان داد، که غرفه گذاران از میزان بازدید اندک آن گلایه داشتند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، نمایشگاه لوله و اتصالات فولادی و پلیمری و ماشین آلات وابسته، از 13 تا 16 تیر ماه 1396 در محل نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار شد.

 

این نمایشگاه که حدود نیمی از سالن 5 را به خود اختصاص داده بود توسط صالحی نیا معاون وزیر صنعت و معدن گشایش یافت.

 

برای مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه اینجا را کلیک کنید.

 

روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، میزگرد کوتاهی با سه نفر از فعالان عرصه تولید با موضوع آسیب شناسی استقبال از این نمایشگاه برگزار کرده که آن را در ادامه می خوانید.

 

میزگرد بررسی نمایشگاه پی وی سی با حضور فرهمند، ولی بک و غیاثی از شرکت برگزار شد.

 

دلایل عدم استقبال از نمایشگاه

فرهمند:  دلایل مختلف است. یکی این که زمان برگزاری آن خوب نبود. همه ساله نمایشگاه بین المللی تهران از مردادماه شروع می شود و در حال حاضر در این منطقه از جنوب تهران که هوای گرمتری نسبت به سایر مناطق تهران دارد، زمان مناسب نیست. همچنین روزهای خوبی هم برای برگزاری نمایشگاه انتخاب نشد. به طور مثال شروع نمایشگاه وسط هفته بود.

 

وقتی در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت می کنید، امکان رفت و آمد راحت تر است و همچنین هزینه های برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران و شهر آفتاب یکسان است و این جا در شهر آفتاب جای چندان ارزانی هم نیست.

 

ولی بک: مکان شهر آفتاب از نظر بعد مسافت بسیار طولانی است و هنوز این مجموعه  برای برگزاری نمایشگاه ها به خوبی راه اندازی نشده است.

 

اطلاع رسانی هم بسیار ضعیف بود و ما دیر متوجه برگزاری این نمایشگاه شدیم. اگر زودتر مطلع می شدیم، می توانستیم بیشتر تبلیغات کنیم و از همکارانمان برای شرکت در نمایشگاه دعوت کنیم. اگر خوب اطلاع رسانی مناسب انجام می شد بازدیدکننده بیشتری می داشت.

 

زمان برگزاری نمایشگاه  هم مناسب نبود و اگر همزمان با بازگشایی دانشگاه ها این نمایشگاه برگزار می شد، دانشجویان هم می توانستند شرکت کنند.

 

غیاثی: این نمایشگاه کاملاً تخصصی است و مردم عادی در این نمایشگاه شرکت نمی کنند. از طرف دیگر باید به فکر سهولت رفت و آمد بازدیدکنندگان هم باشند.

 

وضعیت تبلیغات نمایشگاه

فرهمند: برای این نمایشگاه من هیچ تبلیغاتی مشاهده نکردم و اطلاع رسانی کافی نبود. در حالی که عموم مصرف کنندگان این تولیدات باید از برگزاری این نمایشگاه مطلع باشند. اگر از فروشندگان مواد پلیمری سوال می کردید شاید خیلی ها از برگزاری این نمایشگاه خبر نداشتند.

 

ظاهراً شهر آفتاب هیچ متولی خاصی برای تبلیغات نمایشگاهی ندارد. فکر می کنم که نمایشگاه سئول از این جهت قوی تر است چرا که نمایشگاه ها، مسئول تبلیغات دارند.

 

روش های پیشنهادی برای تبلیغات نمایشگاه های تخصصی

ولی بک: باید از طریق انجمن PVC  از اعضای انجمن برای شرکت در این نمایشگاه دعوت می شد و زمان خاصی را تعیین می کردند که با اعضای جامعه پی وی سی از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

همچنین اگر این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه های تخصصی مثل نمایشگاه تاسیسات و ساختمان برگزار می شد، استقبال بیشتری صورت می گرفت.

 

تفاوت برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران  و شهر آفتاب

ولی بک: اگر این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و البته با تبلیغات کافی برگزار می شد، قطعاً بازدیدکننده بیشتری به نمایشگاه می آمد.

عدم استقبال از نمایشگاه لوله های فلزی و پلیمری و ارتباط آن با رکود

غیاثی: بله یکی از دلایل می تواند رکود صنعت باشد. چون وقتی صنعت در رکود باشد تعداد تولیدکنندگان پایین تر است. خرید انجام نمی شود و نیازی برای تأمین کالا نیست بنابراین مشتری لازم نیست تحقیق کند. اما باز هم این موضوع تنها دلیل عدم استقبال از این نمایشگاه نیست.

 

فرهمند: رکود اقتصادی موثر است اما برگزاری نمایشگاه مقوله دیگری است. بازدید از تولیدات جدید در نمایشگاه ارتباط زیادی به رکود ندارد. گر چه وقتی ساخت و ساز کمتر است مشتری خرید لوله پی وی سی هم کمتر است.

 

راهکارهای پیشنهادی قابل اجرا برای تبلیغات در چنین نمایشگاه هایی

فرهمند: انجمن با توجه به امکاناتی که دارد از طریق رسانه های مکتوب و عمومی می توانست اطلاع رسانی کند. انجمن دستش برای این منظور بازتر است.

 

ارزیابی کلی شما از این نمایشگاه

ولی بک: این امکان وجود داشت که نمایشگاه لوله های پلیمری را همزمان با نمایشگاه ساختمان یا تأسیسات برگزار کنند.

 

پیشنهاد دیگر این که لوله های پی وی سی دارای دو سطح کیفی بالا و پایین است و حد وسط ندارد. آن چه اکنون در بازار بیشتر عرضه می شود، پی وی سی با کیفیت پایین است که باعث زیر سوال بردن کیفیت محصولات استاندارد و معتبر شده است. مصرف کننده دنبال قیمت ارزان می رود و  بعد پی وی سی را جنس شکننده و نامرغوب تصور می کند بنابراین به دنبال خرید محصولاتی غیر از پی وی سی می رود.

این از نقاط ضعفی است که انجمن می تواند برای حل آن ورود کرده و به آن رسیدگی کند.  به این ترتیب که به تولیدکنندگان با محصولات بی کیفیت تذکر بدهد و در صورت عدم رعایت آنها را جمع آوری کند.

 

توانایی انجمن در بحث محصولات بی کیفیت

ولی بک: انجمن توانایی فراتر از تذکر در موضوع محصولات بی کیفیت دارد. چون همه تولیدکنندگان محصولات پی وی سی زیرمجموعه انجمن هستند و انجمن می تواند از تولیدکنندگان بخواهد که کیفیت محصولاتشان را بالاتر ببرند.

 

در حال حاضر پی وی سی در بازار چندان وجهه خوبی ندارد و به عنوان محصول نامطلوب و نامرغوب از آن اسم می برند که باید این مسئله حل شود.

فرهمند: استاندارد ما در این صنعت دارای کف و سقف است. در فاصله کف تا سقف کمترین کار انجمن، درجه بندی این محصولات است تا مصرف کننده خیالش راحت باشد که محصول خریداری شده او دارای استاندارد درجه یک است یا خیر. این باعث می شود که حق تولیدکنندگان محصولات درجه یک رعایت شود. مخالفت را کسانی می کنند که در سطح پایین تولید می کنند. تولیدکنندگان درجه یک با این درجه بندی کیفی مخالفتی ندارند.

 

امیدواریم که در بحث تولید، مقداری تولیدکنندگان مملکت و مقداری هم خدا را در نظر داشته باشند.

 

ولی بک: بحث کیفیت خیلی مهم است که انجمن باید بیشتر توجه کند تا کیفیت بالای محصولات پی وی سی به مردم ارائه شود.

 

درباره محصولات بی کیفیت و ضرورت اقدام انجمن پی وی سی برای رتبه بندی کردن

غیاثی: محصولات بی کیفیت تأثیر بسیار بدی در  ذهن مخاطب ایجاد می کند. بسیاری از خریداران وقتی اسم پی وی سی را می شوند، ذهنیت منفی نسبت به آن دارند به خصوص به دلیل تولید و عرضه محصولات پی وی سی بی کیفیت که با کوچکترین ضربه شکسته می شود.

 

برای مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه اینجا را کلیک کنید.

 

انجمن می تواند با رتبه بندی کردن محصولات و بحث و بررسی این موضوع با حضور تمام مجریان به رفع این مشکل کمک کند.

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد