ارسال پاسخ

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n378

pvc-asso.ir

تبلیغات ژاپنی، خشنود سازی مشتری، فراتر از معرفی برند

سبک تبلیغات ژاپنی تحت تأثیر تعالیم کنفوسیوس و ارزش‌های جمعی در جامعه ژاپنی است. روش ایجاد ارتباط در سبک تبلیغات ژاپنی، غیرمستقیم است. مخاطبان ژاپنی را نمی‌توان به‌طور مستقیم و بی‌واسطه نسبت با ویژگی‌های محصول آشنا کرد. در حقیقت مخاطب ژاپنی نسبت به تبلیغات مستقیم احساس توهین می‌کند. در ژاپن، عادت فرهنگی عذرخواهی در هر امری از امور اجتماعی، بیان‌کننده این تفکر است که اظهار هر سخنی از جانب گوینده باعث اختلال در نظر فکری شنونده می‌شود، پس گوینده باید در ابتدا معذرت بخواهد. هدف روشن تبلیغات در ژاپن، دوست داشتن مصرف کننده، به دست آوردن اعتماد او،‌ ایجاد حس احترام در او بالاخره تکیه مخاطب او به‌عنوان یک خریدار دائمی و وفادار است.

اهمیت خشنودسازی مشتری در ژاپن، بسیار بالاتر از معرفی و جا انداختن برند، نام شرکت یا تبلیغات تلویزیونی است. سازندگان تیزرهای تبلیغات در ژاپن اصالتاً به دنبال این هستند که چگونه اعتماد، تفاهم متقابل و وابستگی به کالا یا موسسه را در مصرف کننده احتمالی به وجود آوردند. خریدار باید در محل خرید، احساس آزادی و راحتی کند و بدون هیچ فشاری با رؤیت کالا، تصمیم به خرید بگیرد. بنابراین فروشگاه‌هایی که در تابلوهای ورودی خود عبارت «از این‌که ما انتخاب کرده‌اید، متشکریم» را بیان می‌کنند، نسبت به فروشگاه‌هایی که در تابلوهای ورودی خود عبارت «ما آماده خدمت به مشتری هستیم» را بیان کرده‌اند، موفق‌ترند. آثار تبلیغاتی ژاپنی معمولاً سبک فانتزی، تخیلی و سرگرم‌کننده ندارند، بلکه بیشتر با لحنی غیرمستقیم، دقیق، زیرکانه و توام با استعاره و کنایه است. در مورد کالاهای صنعتی یا واسطه ای، تبلیغات بنگاه به بنگاه (B2B) نیز غیرمستقیم و با استفاده از اشارات و نمادهاست.

مقایسه و برشمردن ویژگی‌های مثبت محصول خودی در برابر صفات محصول رقیب، مخالفت فرهنگ ژاپنی است و نوعی افترا و اتهام به بدی و فساد تلقی می‌شود. روش عرضه و بیان مطلب و شعر و لغات زیبا در محیطی دلپذیر و جاذبه‌هایی مثل احترام به ‌پیش‌کسوت‌ها و بزرگ‌ترها و نشان دادن اهمیت آن‌ها، تکمیل‌کننده سناریوست. در سبک تبلیغات ژاپنی، ارتباط انسان با طبیعت به‌طور گوناگون نشان داده می‌شود. هم‌چنین استفاده از موسیقی و مراسم بسیار معمول است.

 

منبع: هورموند

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد