ارسال پاسخ

۳۰ خرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n947

pvc-asso.ir

تبدیل منفی ها به مثبت در تبلیغات تجاری

چرا اکثر کسب وکارها فضای خالی را با پوسترها و علامت های منفی به هم می ریزند؟ مشتریان چه احساسی نسبت به خدمات و برند پیدا می کنند؟ 

«تجربه های رام، جف»
در یک نمایشگاه هنرهای دستی تعداد زیادی از کسب وکارهای کوچک محصولاتشان را تبلیغ می کردند تا مشتریان را ترغیب به خرید برای عید کنند.

 

اکثر میزها با کاغذهای کوچک و کارت های «دست نزنید» تزیین شده بود. یکی از غرفه ها فروش اسباب بازی های چوبی را داشت. اسباب بازی هایی که به شکلی زیبا با دست روی آن حکاکی شده بود. در این غرفه با علامت های کاغذی از بازدیدکنندگان دعوت می شد اسباب بازی ها را برداشته، لمس کنند و کیفیت محصول را همان جا احساس کنند.

 

یکی دیگر از علامت های منفی که خیلی آنجا دیدم این بود: 

ما هیچ مسئولیتی در قبال ایمنی وسیله نقلیه شما یا وسایل داخل آن نمی پذیریم! متشکریم.
خیلی اطمینان بخش بود!!!

 

بهترین (بدترین؟) نمونه ای که تا بحال از تابلوهای منفی دیده ام، در هتلی در سورنتو ایتالیا نصب شده بود. یک تابلو اعلانات انباشته از توده ای ابرهای منفی:

 

شیرجه ممنوع (دوبار!)

 

بدون مسئولیت مأمور نجات غریق

 

شنا در شب ممنوع

 

صرف غذا در کنار استخر ممنوع

 

از پذیرش حیوانات معذوریم

 

احساس مثبت بسیار کمی در اطراف هتل وجود داشت!

 

حال به این نکته توجه کنید که منظور پیام های موردنظر را می توان با لحن مثبت انتقال داد. تأثیر لحن مثبت فروشگاه های خرده فروشی شمال شرق انگلستان در علامت اتاق های پرو آنها به خوبی مشهود است. این علامت ها نشان می دهد که هم اتاق پرو مردانه و هم اتاق پرو زنانه دارند و مشتریان می توانند تعداد نامحدود لباس در این اتاق ها پرو کنند و کارمندان فروشگاه هم برای کمک به آنها آماده و در دسترس هستند.

 

درسی که باید گرفت
اگر در علامت های تبلیغاتی، محتویات وب سایت، بازاریابی یا هر جای دیگر از عبارت های منفی استفاده می کنید، وقتی برای بازنگری بگذارید و ببینید چطور می توانید پیام تان را به بهترین شکل انتقال داده و عبارت های منفی را تبدیل به عبارت مثبت کنید.

 

در نتیجه مشتریان به جای اخم، خنده دریافت می کنند.

 

بیشتر بخوانید:
راز کاغذ مچاله شده/ تبلیغات با نگاهی متفاوت
- زمانی که بازاریابی پایداری به داد شرکت‌ها می‌رسد
- مدیریت بازاریابی جهانی/ بازاریابی جهانی چیست؟
- نه تکنیک موثر بازاریابی که هزینه ای برای شما ندارند
فعالیت های مدیریتی و تولیدی کارآفرینانه/ مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد