ارسال پاسخ

۳ تير ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n961

pvc-asso.ir

اصل تضاد در تبلیغات

تضاد یک اصل سیستمی است که اگر هر یک از اجزای سیستم را به طور جداگانه به نحوی بسازیم که که به کاراترین حد ممکن عمل کند سیستم به عنوان یک کل، به موثرترین حد ممکن عمل نخواهد کرد.

به عبارت دیگر اجزای سیستم تبلیغات را باید به گونه ای طراحی کرد که با یکدیگر تضاد نداشته و چفت شده هماهنگ با هم به طور موثر و کارا عمل کنند.

 

به طور مثال اگر از بین خودروهای سواری موجود (انواع مدل ها و مارک ها) برای هر یک از اجزای مورد نیاز ماشین، بهترین آن جزء در بین کل خودروها را انتخاب و سپس این بهترین ها را مونتاژ کنیم، آیا ماشینی که به دست می آید، بهترین ماشین ممکن است؟ البته خیر! حتی به یک اتومبیل که بتواند حرکت کند هم نمی رسیم. زیرا اجزاری انتخابی با هم جور نمی شوند و حتی اگر جور شوند، با هم خوب کار نمی کنند. عملکرد یک سیستم بیشتر بستگی به چگونگی تعامل بین اجزای آن دارد تا به چگونگی عملکرد مستقل آنها.

 

مثال دیگر منتخب ستاره های فوتبال از تیم های مختلف و تشکیل یک تیم جدید است  که این گونه تیم ها به ندرت می توانند بهترین تیم ممکن شوند.

 

در تبلیغات نیز اجزا، پیام ها، رسانه ها؛ ابزار، تکنیک ها، تاکتیک ها و مواردی که برای تبلیغات انتخاب می شوند تا یک عمل تبلیغاتی را به انجام برسانند، باید با یکدیگر متناسب و هماهنگ باشند، وگرنه در تبلیغات تضاد به وجود می آید و ممکن است بخشی از این سیستم، بخش دیگر را قبول نکرده، باعث ضد تبلیغ شود. برای نمونه برخی از شرکت ها در تبلیغات خود از تکنیک های اجرایی کارتونی و انیمیشنی که در سیستم آنها در تضاد با محصول و خدماتشان است، استفاده می کنند یا رسانه هایی را که مانع یکدیگر و در تضاد با یکدیگر هستند، به کار می برند.

 

تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغاتی، احمد روستا و علی خویه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد