ارسال پاسخ

۵ آذر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1243

pvc-asso.ir

نوآوری در اکسترودرهای دو مارپیچه

این سیستم برای تولید لوله های سایز بزرگ مقرون بصرفه است، چرا که هزینه تولید در مقادیر تولید بالا در طی زمان کاهش می یابد.

سرویس ترجمه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی: شرکت Krauss Maffei  اکسترودر دو مارپیچه 360D را برای تولید لوله های PVC ساخته که فضایی بسیار کمتری را اشغال می کند. این اکسترودر با کد KMD 108-36 E2/R با میزان تولید 2Kg/h هزار، فضایی بر حدود دو سوم اکسترودرهای معمولی اشغال می کند.

 

این سیستم برای تولید لوله های سایز بزرگ مقرون بصرفه است، چرا که هزینه تولید در مقادیر تولید بالا در طی زمان کاهش می یابد. همچنین میزان مصرف انرژی در این اکسترودر نسبت به سایر اکسترودرهای سایز بزرگ پایین تر است. برای هر کیلوگرم ماده، میزان صرفه جویی این ماشین ها نسبت به ماشین معمولی KMD 164-32/R  برابر   0/2 kw/hrاست.

 

سره بکار رفته در این ماشین، از نوع بسیار جدید و با طراحی ویژه برای دستیابی به خروجی بسیار بالا است که با توجه به نحوه طراحی آن، میزان جریان مواد و کیفیت آن بهینه می گردد.

 

بیشترین تمرکز در طراحی این اکسترودرها، اختصاص ناحیه وسیعی برای پیش گرم کردن است که منجر به توازن مناسبی از انرژی برشی و انرژی گرمایی و نهایتا منجر به بهینه سازی فرآیند و یکنواخت سازی مذاب خواهد شد.  همچنین در ناحیه گلویی، تراکم کمتری خواهیم داشت. در این اکسترودر، به دلیل  استفاده از لایه نیترید در پوسته و لایه مولیبدن در مارپیچ، خوردگی وجود ندارد و به راحتی می توان از فرمولهای با مقادیر بالای فیلر استفاده کرد.

 

 این شرکت همچنین سیستم سوییچ سریع را ارائه می دهد که در کمترین زمان ممکن، تغییر سایز لوله تولیدی انجام می گیرد. در تولید لوله، 70 درصد هزینه مربوط به مواد اولیه است و بنابراین کاهش ضایعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این سیستم مخصوص تولید لوله های بزرگ است و میزان ضایعات را در حد قابل توجهی کاهش می دهد.

 

میزان کل صرفه جویی انرژی در این ماشین می تواند تا 15 درصد باشد که بخشی از آن بدلیل نیاز به انرژی محرکه کمتر و بخشی دیگر مربوط به سیستم خنک سازی پوسته است که نیاز به انرژی را کمتر می سازد. علاوه بر این ، چون اساس ماشین تغییری نکرده است، از تجهیزات قبلی نیز می توان استفاده کرد.

 

--------------

لوله چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد