ارسال پاسخ

۲۴ شهریور ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2421

pvc-asso.ir

پلیت اوت در قالب

از لحاظ تئوری تا زمانی که ذرات معدنی رسوب نکند، پلیت اوت یک پدیده ی مطلوب است. یک فیلم نازک از پارافین غیر قطبی و یا واکس های پلی اتیلن از چسپیدن مذاب پلیمر به فلز داغ در اکسترودر جلوگیری می کند و...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

تاثیر  دمای مذاب:

تمامی محققان بر این باورند که افزایش دمای مذاب پلیمر منجر به افزایش پلیت اوت در قالب می شود. دمای C◦ 175 به عنوان دمای بحرانی برای سیستم های پایدار شده با سرب بیان می شود.گاهی اوقات در محدوده ی دمای مذاب 175 تا 195 درجه سانتی گراد پلیت اوت بسیار شدید یافت می شود.

 

 بوس و همکارانش این یافته را تایید کرده و آن را به تحرک افزودنی ها به دلیل تنش برشی و ویسکوزیته مذاب پایین تر نسبت می دهند. این نتایج در نمودار زیر نشان داده شده است. براساس این یافته و آمار آزمایشگاهی فرض می شود که این روش قابل اعتماد و نسبتا دقیق است.

 

شکل 1- وابستگی پلیت اوت در قالب به دمای مذاب ( مخلوط خشک با  phr 5.63 استابلایزر/ روان کننده وان پک)

 

تاثیر پلیت اوت بر براقیت:

 از لحاظ تئوری تا زمانی که ذرات معدنی رسوب نکند، پلیت اوت یک پدیده ی مطلوب است. یک فیلم نازک از پارافین غیر قطبی و یا واکس های پلی اتیلن از چسپیدن مذاب پلیمر به فلز داغ در اکسترودر جلوگیری می کند و همراه با سایر عوامل تاثیر گذار یک سطح براق را برای محصول اکسترود شده فراهم می آورد. اما اگر اجزای معدنی در فرمولاسیون رسوب کنند، سطح  pvcزبر می شود و محصول اکسترود شده براقیت کمتری خواهد داشت. برای نمایش عملی این پدیده، براقیت بر حسب زمان اکستروژن اندازه گیری شد.

 

 بعد از تقریبا 45 دقیقه براقیت به طرز چشمگیری کم می شود. بعد از تقریبا 90 دقیقه به نصف مقدار واقعی می رسد. درنتیجه اندازه گیری براقیت برای ارزیابی و تشکیل پلیت اوت در قالب انجام می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد