ارسال پاسخ

۳ تير ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1649

pvc-asso.ir

تسریع در بازرسی اکسترودر و آنالیز ارتعاشات

بازرسی اکسترودر و آنالیز ارتعاشات مشکلات را سریع شناسایی کرده و از نقص جلوگیری می کند

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: بنا بر گزارش شرکت henschel  آمریکا یک سرویس منحصر به فرد را که ترکیبی از بازرسی اکسترودر همراه با تجزیه و تحلیل عمقی ارتعاشات است ارائه داده است که می تواند مشکلات به وجود آمده در گیربکس، موتور و مارپیچ ها و غیره را به سرعت شناسایی کند و از خاموش شدن ناگهانی و بدون برنامه ریزی در طول ایجاد نقص فاجعه بار ماشین آلات جلوگیری کند.

 

 Jemy Eberمدیر  henschel آمریکا گفت:این خدمات بازرسی/آنالیز برای تمام انواع پردازنده های اکستروژن و برای هر نوع اکسترودر و موتور ارائه می شود.ا ین سرویس همچنین می تواند برای شناسایی مشکلات مربوط به تجهیزات کمکی مانند فیدر های جانبی و دستگاه های فیلتراسیون- مذاب و پمپ مذاب به کار برده شود.

 

حدود 50تا 75 درصد از اکستروژن های کوچکتر هیچ نوع وسیله جهت آنالیز ارتعاش را ندارند بسیاری از شرکت هایی هم که مجهز به سرویس آنالیز ارتعاش می باشند دانش عمیقی از اکسترودر و قطعات جانبی آن مانند گیر بکس را ندارند اما عاملی که این سرویس را منحصر به فرد کرده ترکیب بازرسی اکسترودرو آنالیز ارتعاش است.

 

علاوه بر مشکلات مکانیکی اشاره شده تکنسین های henschel همچنین اشتباهات اپراتور ها، سهل انگاری هنگام تعمیر و نگهداری و مشکلات رایج دیگر مانند اختلاف تراز  و یا مسائل مربوط به قاب دستگاه و سطح زمین را به سرعت شناسایی می کنند.

 

یک تکنسین henschel اکسترودر در حال اجرا را با استفاده از ابزار برای بررسی ارتعاش،کنترل دما و روغن ارزیابی می کند در صورت مشاهده هر گونه مشکل در هر قسمت از اکسترودر، تکنسین ها در اولین بازرسی از انواع روش ها برای پیدا کردن ناحیه نقص استفاده می کنند این فرایند در اکسترودر حدود 2تا 5 ساعت طول می کشد.

 

اگر این گمان تایید شود اکسترودر متوقف می شود و گیربکس و یا موتور و یا هر بخش دیگر باز خواهد شد و بازرسی بصری صورت خواهد گرفت و راه حل های بالقوه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

 Eber  گفت: جابجایی موتور ها و سیلندر ها نسبتا" ساده است اما از سوی دیگرگیر بکس ها به طور کلی سفارشی ساخته می شوند در نتیجه نیازمند زمان طولانی جهت دریافت سفارش است. خبر خوب این است که گیر بکس هایی مدرن ساخته شده اند که به شما این امکان را می دهند ایجاد نقص را پیش بینی کنید اما این امر نیازمند آگاهی کافی در مورد قطعه آسیب دیده است به همین دلیل می توانیم به پردازنده در انجام این کار و برنامه ریزی جهت تعویض قطعه دارای نقص مطابق با برنامه شرکت کمک کنیم.

 

 Eber  گفت: ترمیم به موقع به معنای هزینه کمتر جهت تعمیر است او تو ضیح داد که وقتی مشکلات در اوایل بازرسی شناسایی می شوند معمولا" تنها قطعات کوچک به طور عمده بلبرینگ و آب بند باید جایگزین شود او ادامه داد که تشخیص زود هنگام شکست بالقوه این اجازه را می دهد تا اکسترودر در طول دوره به طور مداوم در حال اجرا باشد و جریان  تولید متوقف نشود.

 

تولید و نگهداری میتواند زمان معین تعمیر و تعویض گیربکس را برنامه ریزی کند و هزینه ها را کنترل شده نگهدارد.

 

در یک مثال واقعی جهانی تکنسین henschel یک نمونه از سوراخ شدگی در گیر بکس اکسترودر را که توسط تجزیه و تحلیل  ارتعاشات معمولی تشخیص داده نمی شود شناسایی کرد(شکل1) بنابراین پردازنده     henschel تعمیرات اساسی جهت رفع نقص در گیر بکس را برنامه ریزی می کنند قطعات و بلبرینگ های مورد نیاز پیشاپیش سفارش داده شد و تعمیرات کامل برنامه ریزی شده با خاموش کردن همزمان دستگاه انجام می شود.

 

اگر این بازرسی روی گیر بکس انجام نمی گرفت دستگاه به مدت 6 تا 18 ماه بلا استفاده می ماند و صد ها هزار دلار در تولید هدر می رفت.

 

شکل 2-از خدمات دیگر henschelشناسایی مشکل بلبرینگ است که نمی توان توسط آنالیز ارتعاشات استاندارد شناسایی کرد با استفاده بیش از حد درزگیر، کانال روغن مسدود شده و تعویض بلبرینگ جدید حدود چند ساعت طول می کشدکه اگر شناسایی نمی شد هزینه این نقص می توانست 6 برابر شود و به احتمال زیاد اکسترودر برای ماهها بلااستفاده می ماند.

 

در مورد بازرسی آخر(شکل 3) می توان گفت که یک الگو بر روی چرخ دنده نشان داده شده که پیشنهاد می شود گیر بکس به درستی برای چرخاندن مارپیچ استفاده شود.

 

این مشکلات ممکن است در کوتاه مدت برای گیربکس مهم نباشد اما در دراز مدت موجب ایجاد انحراف در بلبرینگ ها و نارسایی پیش از موعد چرخ دنده ها می شود.

 

بنابراین یک تنظیم اولیه همراه با آموزش به اپراتور ها و تغییر در نرم افزار از مشکلات احتمالی آینده جلو گیری می کند و منجر به کاهش هزینه در تعمیرات می شود.

 

شکل 1- ایجاد سوراخ(مشخص شده روی تصویر) توسط   henschel شناسایی شده و منجر به آسیب بیشتر به چرخ دنده می شود وبه احتمال زیاد منجر به از کار افتادن اکسترودر به مدت 6 تا 18 ماه می شود با آنالیز ارتعاش معمولی توسط مشتری نمی توان هیچ مشکل خاص در این گیر بکس پیدا گرد.

 

 

شکل2-در بازرسی نمونه یک فرسودگی  جزیی در این بلبرینگ محوری

معلوم شد (منطقه مشخص شده)که به علت مسدود شدن کانال روغن به دلیل استفاده زیاد از عامل درزگیر است.

شکل3-نمونه در حال کار در سمت راست و بالای چرخ دنده (مشخص شده روی تصویر)نشان می دهد که این گیر بکس در دو جهت در حال اجراست و برای چرخاندن مارپیچ نادرست به کار گرفته شده است

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد