آرشیو مدیریت و بازاریابی

  • نیاز شرکت‌ها به «منابع انسانی» چابک

    نیاز شرکت‌ها به «منابع انسانی» چابک

    نسل جدید مدیران «منابع انسانی» افرادی هستند که مسیر تصمیم‌گیری منطقی و هوشمند در شرکت را برای مدیرعامل فراهم می‌کنند. عادی‌انگاری منابع انسانی و غفلت از اوضاع کارکنان باعث می‌شود مشارکت در محیط کار کاهش یابد؛ اما حوزه «منابع انسانی» اگر از داده‌های ناشی از «تجزیه و تحلیل کارکنان» به نفع «ارزش‌آفرینی» در مجموعه بهره ببرد، تحولات مثبت رقم خواهد خورد.
  • جدیدترین روش برندسازی شخصی

    جدیدترین روش برندسازی شخصی

    «اگر سه نفر شما را اسب خطاب کردند، بروید و یک زین بخرید.» این یک ضرب‌‌المثل مجارستانی است که دوری کلارک آن را بر سر زبان‌ها انداخت. کلارک، نویسنده و مشاور بازاریابی استراتژیک است و البته «کارشناس برندسازی شخصی». او سال‌هاست که در زمینه وجهه حرفه‌‌ای و برداشت دیگران، تحقیق می‌کند و به افراد نیز مشاوره می‌دهد. به اعتقاد او، راز موفقیت حرفه‌‌ای در عصر حاضر، متمایز بودن از دیگران و به زبان حرفه‌‌ای، برندسازی شخصی است.
  • شش کلید افزایش بهره‏‏‌وری فروش

    شش کلید افزایش بهره‏‏‌وری فروش

    بهره‌‌‌وری فروش برای بیشتر سازمان‌ها همچنان یک هدف بی‌‌‌پایان است که تحقق آن هم سخت است. فشار «فروش بیشتر با قیمت کمتر» همیشه وجود داشته است. شتاب کسب و کار در حال افزایش است. تیم‌‌‌های درآمدی به سختی خودشان را با بازارها، رقبا و مشتریانی که به سرعت در حال تغییرند، تطبیق می‌دهند. بیشتر سازمان‌ها در تقلا هستند تا از قدرت کامل تکنولوژی و تجزیه وتحلیل پیشرفته به عنوان عوامل نیروافزا استفاده کنند.
  • وقت تغییر رویکرد کارفرما به تجربه کارکنان فرارسیده است

    وقت تغییر رویکرد کارفرما به تجربه کارکنان فرارسیده است

    هبران منابع انسانی اغلب تصور می‌کنند برای اینکه یک شرکت به محیطی عالی برای کار کردن تبدیل شود، باید پاداش‌‌ها و مزیت‌‌های رقابتی ارائه کند - هر چیزی از آموزش مهارت‌‌ها گرفته تا بیمه حیوانات خانگی و گذاشتن فوتبال دستی در سالن اجتماعات. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این دیدگاه منسوخ شده است:
  • کمتر کار کردن، گاهی عامل بهره‏‏‌وری بیشتر است

    کمتر کار کردن، گاهی عامل بهره‏‏‌وری بیشتر است

    آیا موقعیت‌‌‌هایی وجود دارد که ببینید کمتر کار کردن باعث شده بعدا به این نتیجه برسید که به بهره‌‌‌وری بیشتر دست یافته‌‌‌اید؟
  • شاه کلید مدیریت در شرکت‌ها

    شاه کلید مدیریت در شرکت‌ها

    مطالعه مدرسه اقتصاد لندن روی عملکرد و رفتار مدیران ۸۰۰۰ شرکت انگلیسی، از تفاوت معنادار «مدیریت» و «کیفیت مدیریت» در سازمان‌ها حکایت دارد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد «مدیریت خوب» که سه ویژگی دارد، شاه کلید موفقیت شرکت‌ها در «پیش‌بینی درست از آینده» و «حفظ ستاره‌ها برای مدت طولانی» است. سطح فکر و تحصیلات اطرافیان مدیر بر کیفیت مدیریتی او تاثیر دارد.
  • تسهیل کسب‌و‌کار به سبک ۷ کشور

    تسهیل کسب‌و‌کار به سبک ۷ کشور

    چطور می‌توانیم برای فعالان اقتصادی ایران، محیط کسب‌وکار بهتری ایجاد کنیم؟ این مهم‌ترین سوالی است که نویسندگان گزارش بازوی پژوهشی وزارت امور اقتصادی و دارایی سعی کرده‌اند به آن پاسخ مستدلی بدهند.در این گزارش با مرور تجربه‌های موفق جهانی در اقصی‌نقاط جهان، راه ایجاد یک محیط کسب‌وکار مناسب که ناشی از اقداماتی مشخص بوده به سیاستگذاران کشور نشان داده شده است.
  • شرکت‌ها پس از کرونا چه چشم‏‏‌اندازی دارند

    شرکت‌ها پس از کرونا چه چشم‏‏‌اندازی دارند

    همه‌گیری کووید-۱۹ اخلالگر بزرگی برای استراتژی‌‌‌های موفق قدیمی و سرعت‌‌‌بخش رویکردهای نوظهور بوده است. در این مقاله، دو چارچوب پژوهش‌‌‌محور از رویکردهای نوظهور را برای تصمیم‌گیری استراتژیک معرفی می‌‌‌کنیم. نخست، یک چارچوب کلان به نام درایو است که اَبَرروندهای شکل‌‌‌دهنده اکوسیستم اجتماعی-اقتصادی را ترسیم می‌کند. دومی، یک چارچوب سطح میانی با نام کلور است که پیشران‌‌‌های اجرای موفق استراتژی را تشریح می‌کند.
  • چرا مدیران به «دگرگونی» می‌بازند؟

    چرا مدیران به «دگرگونی» می‌بازند؟

    ۸۵درصد شرکت‌ها در جهان، حداقل یک‌بار در طول دوره کار تصمیم گرفته‌اند «دگرگونی اساسی» در فعالیت خود در قالب طرح توسعه، تحول سازمانی و...انجام دهند؛ اما ۷۵درصد آنها ناکام شده‌اند. علت این شکست به «طرز فکر و عملکرد رهبر سازمانی در اجرای تصمیم» مربوط است. راز شکست، «مقاومت کارکنان» است آنجا که مدیر به شکل «پنهانی» قصد تغییر رویه‌ای حتی به نفع سازمان را دارد.
  • اعتمادآفرینی برای مشتری از راه دور

    اعتمادآفرینی برای مشتری از راه دور

    همان‌طور که هر مدیری می‌‌داند، اعتمادآفرینی در داخل سازمان - با همکاران، روسا و مدیران مستقیم - مهم و حیاتی است. این موضوع درباره شرکای خارجی - به‌‌ویژه مشتریان - هم صدق می‌کند. وقتی مکانیزم‌‌های معمولی برای ایجاد اعتماد احساسی و شناختی - مثل جلسات در دفتر کار، وعده‌های غذایی کاری یا کنفرانس‌‌ها -دیگر امکان‌‌پذیر نیستند، چطور روابط مبتنی بر اعتماد با مشتریان و شرکای خارجی‌‌مان ایجاد می‌کنیم؟
  • ۱۰ سوالی که ازهیات‌مدیره باید پرسید

    ۱۰ سوالی که ازهیات‌مدیره باید پرسید

    عضو هیات‌مدیره بودن کار آسانی نیست.شما در قبال یک شرکت مسوولیت دارید اما ابزارهای محدودی برای درک واقعی آن دارید و این درک اغلب با واسطه مدیریت انجام می‌شود.چقدر از آنچه واقعا در شرکتی که مسوولیت اداره آن را برعهده دارید می‌گذرد، آگاه هستید؟
  • ۷ گام برای توسعه برندهای ایرانی

    ۷ گام برای توسعه برندهای ایرانی

    سال‌هاست که تمام حرف‌‌‌های بیان‌شده پشت تریبون‌‌‌ها درباره تولید ملی است و در راستای این موضوع، بسیار سخن گفته شده و سخنان کارشناسی زیادی زده شده است. باید گفت، تعدادی از صنایع پیشرفت خوبی در تولید داشته‌اند و صنایع زیاد دیگری باید تقویت شوند. بعضی صنایع محدود با کیفیت‌های خوب، بعضی با انحصار و بعضی هم با سختی‌های واردات به اقبال رسیده‌اند.
  • به «سندروم ایمپاستر» در محیط کار خود پایان دهید

    به «سندروم ایمپاستر» در محیط کار خود پایان دهید

    یکی از عوامل عدم پیشرفت زنان در محیط کار این است که به آنها القا شود «سندروم ایمپاستر‌«(imposter syndrome) دارند. سندروم ایمپاستر یعنی فرد باور دارد که به اندازه کافی باهوش و با استعداد نیست و لیاقت موفقیت‌‌‌هایی را که به دست آورده ندارد و به هر جا رسیده، شانسی بوده است.
  • ۹ مدل آموزش برای به‌روزرسانی دانش و عملکرد بهینه کارمندان

    ۹ مدل آموزش برای به‌روزرسانی دانش و عملکرد بهینه کارمندان

    در دنیای امروز رقابت بر سر اداره کسب‌وکارها روزبه‌روز سخت‌تر از گذشته می‌شود، به همین دلیل آموزش برای همه سازمان‌ها در اولویت قرار گرفته است. بنابراین سازمان‌ها به سمت استخدام نیروهای کاری مستعد و تقویت مهارت‌های آنها به‌منظور ایفای نقش مورد نظر پیش رفته‌اند که این امر به‌تدریج باعث توسعه تخصص کارکنان و افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود.
  • پنج اولویت مهم مدیران عامل در نظم بعدی

    پنج اولویت مهم مدیران عامل در نظم بعدی

    در قسمت قبل گفته شد که پاندمی کرونا، یکسری رویدادها را که در شکل‌دهی اقتصاد جهانی آینده نقش قابل توجهی دارند، مشخص کرد. بر همین اساس، موسسه مک‌کینزی با مدیران جهانی گفت‌وگو کرده و آنها پنج اولویت را برای نظم بعدی دوران پسا-کووید شناسایی کردند.
  • نقش پایداری و رایانش ابری در آینده سازمان‌ها

    نقش پایداری و رایانش ابری در آینده سازمان‌ها

    در دوران پاندمی، کسب‌وکارها در سطح گسترده و اغلب موفقیت‌آمیزی، خود را با روش‌های جدید کار سازگار کردند. همچنین از دیجیتال‌سازی استقبال کردند و زنجیره‌های تامین خود را سازماندهی مجدد کردند. همه اینها ضروری بوده، اما کافی نبوده است.
  • 7 استراتژی برای فروش بیشتر

    7 استراتژی برای فروش بیشتر

    یک قانون در فروش می گوید، یک خریدار نباید بیش از 20 درصد از کل فروش شما سهم داشته باشد. اگر اینطور نیست و این رقم بیشتر است، در آینده برای فروش محصول خود با مشکلات بزرگی رو به رو می شوید.
  • چگونه کسب و کارها پس از کووید-19 قویتر شوند؟

    چگونه کسب و کارها پس از کووید-19 قویتر شوند؟

    در نظرسنجی که از 699 مدیرعامل در ماه های ژوئن و ژوئیه2020  توسط PWC  انجام شده، دیدگاه این افراد بر مدل های کسب و کار نوظهور و روندهای کلیدی ناشی از پاندمی کووید- 19 نشان داده شده است. 
  • 12 نکته مهم صرفه جویی در هزینه ها که هر تولیدکننده ای باید بداند

    12 نکته مهم صرفه جویی در هزینه ها که هر تولیدکننده ای باید بداند

    با اجرای حتی تعداد کمی از ایده های صرفه جویی در هزینه هایی که ذکر می شود، شرکت شما می تواند در انتهای خط سود آور باشد. قبل از شروع به صرفه جویی در هزینه ها، به یاد داشته باشید که...
  • مزایا و معایب حضور در نمایشگاه ها و شو های تجاری/نکات مهم حضور موثر در نمایشگاه

    مزایا و معایب حضور در نمایشگاه ها و شو های تجاری/نکات مهم حضور موثر در نمایشگاه

    ممکن است شرکت در نمایشگاه های تجاری برای شما ارزشمند باشد اگر...