آرشیو مدیریت و بازاریابی

  • شرکت‌ها پس از کرونا چه چشم‏‏‌اندازی دارند

    شرکت‌ها پس از کرونا چه چشم‏‏‌اندازی دارند

    همه‌گیری کووید-۱۹ اخلالگر بزرگی برای استراتژی‌‌‌های موفق قدیمی و سرعت‌‌‌بخش رویکردهای نوظهور بوده است. در این مقاله، دو چارچوب پژوهش‌‌‌محور از رویکردهای نوظهور را برای تصمیم‌گیری استراتژیک معرفی می‌‌‌کنیم. نخست، یک چارچوب کلان به نام درایو است که اَبَرروندهای شکل‌‌‌دهنده اکوسیستم اجتماعی-اقتصادی را ترسیم می‌کند. دومی، یک چارچوب سطح میانی با نام کلور است که پیشران‌‌‌های اجرای موفق استراتژی را تشریح می‌کند.
  • چرا مدیران به «دگرگونی» می‌بازند؟

    چرا مدیران به «دگرگونی» می‌بازند؟

    ۸۵درصد شرکت‌ها در جهان، حداقل یک‌بار در طول دوره کار تصمیم گرفته‌اند «دگرگونی اساسی» در فعالیت خود در قالب طرح توسعه، تحول سازمانی و...انجام دهند؛ اما ۷۵درصد آنها ناکام شده‌اند. علت این شکست به «طرز فکر و عملکرد رهبر سازمانی در اجرای تصمیم» مربوط است. راز شکست، «مقاومت کارکنان» است آنجا که مدیر به شکل «پنهانی» قصد تغییر رویه‌ای حتی به نفع سازمان را دارد.
  • اعتمادآفرینی برای مشتری از راه دور

    اعتمادآفرینی برای مشتری از راه دور

    همان‌طور که هر مدیری می‌‌داند، اعتمادآفرینی در داخل سازمان - با همکاران، روسا و مدیران مستقیم - مهم و حیاتی است. این موضوع درباره شرکای خارجی - به‌‌ویژه مشتریان - هم صدق می‌کند. وقتی مکانیزم‌‌های معمولی برای ایجاد اعتماد احساسی و شناختی - مثل جلسات در دفتر کار، وعده‌های غذایی کاری یا کنفرانس‌‌ها -دیگر امکان‌‌پذیر نیستند، چطور روابط مبتنی بر اعتماد با مشتریان و شرکای خارجی‌‌مان ایجاد می‌کنیم؟
  • ۱۰ سوالی که ازهیات‌مدیره باید پرسید

    ۱۰ سوالی که ازهیات‌مدیره باید پرسید

    عضو هیات‌مدیره بودن کار آسانی نیست.شما در قبال یک شرکت مسوولیت دارید اما ابزارهای محدودی برای درک واقعی آن دارید و این درک اغلب با واسطه مدیریت انجام می‌شود.چقدر از آنچه واقعا در شرکتی که مسوولیت اداره آن را برعهده دارید می‌گذرد، آگاه هستید؟
  • ۷ گام برای توسعه برندهای ایرانی

    ۷ گام برای توسعه برندهای ایرانی

    سال‌هاست که تمام حرف‌‌‌های بیان‌شده پشت تریبون‌‌‌ها درباره تولید ملی است و در راستای این موضوع، بسیار سخن گفته شده و سخنان کارشناسی زیادی زده شده است. باید گفت، تعدادی از صنایع پیشرفت خوبی در تولید داشته‌اند و صنایع زیاد دیگری باید تقویت شوند. بعضی صنایع محدود با کیفیت‌های خوب، بعضی با انحصار و بعضی هم با سختی‌های واردات به اقبال رسیده‌اند.
  • به «سندروم ایمپاستر» در محیط کار خود پایان دهید

    به «سندروم ایمپاستر» در محیط کار خود پایان دهید

    یکی از عوامل عدم پیشرفت زنان در محیط کار این است که به آنها القا شود «سندروم ایمپاستر‌«(imposter syndrome) دارند. سندروم ایمپاستر یعنی فرد باور دارد که به اندازه کافی باهوش و با استعداد نیست و لیاقت موفقیت‌‌‌هایی را که به دست آورده ندارد و به هر جا رسیده، شانسی بوده است.
  • ۹ مدل آموزش برای به‌روزرسانی دانش و عملکرد بهینه کارمندان

    ۹ مدل آموزش برای به‌روزرسانی دانش و عملکرد بهینه کارمندان

    در دنیای امروز رقابت بر سر اداره کسب‌وکارها روزبه‌روز سخت‌تر از گذشته می‌شود، به همین دلیل آموزش برای همه سازمان‌ها در اولویت قرار گرفته است. بنابراین سازمان‌ها به سمت استخدام نیروهای کاری مستعد و تقویت مهارت‌های آنها به‌منظور ایفای نقش مورد نظر پیش رفته‌اند که این امر به‌تدریج باعث توسعه تخصص کارکنان و افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود.
  • پنج اولویت مهم مدیران عامل در نظم بعدی

    پنج اولویت مهم مدیران عامل در نظم بعدی

    در قسمت قبل گفته شد که پاندمی کرونا، یکسری رویدادها را که در شکل‌دهی اقتصاد جهانی آینده نقش قابل توجهی دارند، مشخص کرد. بر همین اساس، موسسه مک‌کینزی با مدیران جهانی گفت‌وگو کرده و آنها پنج اولویت را برای نظم بعدی دوران پسا-کووید شناسایی کردند.
  • نقش پایداری و رایانش ابری در آینده سازمان‌ها

    نقش پایداری و رایانش ابری در آینده سازمان‌ها

    در دوران پاندمی، کسب‌وکارها در سطح گسترده و اغلب موفقیت‌آمیزی، خود را با روش‌های جدید کار سازگار کردند. همچنین از دیجیتال‌سازی استقبال کردند و زنجیره‌های تامین خود را سازماندهی مجدد کردند. همه اینها ضروری بوده، اما کافی نبوده است.
  • 7 استراتژی برای فروش بیشتر

    7 استراتژی برای فروش بیشتر

    یک قانون در فروش می گوید، یک خریدار نباید بیش از 20 درصد از کل فروش شما سهم داشته باشد. اگر اینطور نیست و این رقم بیشتر است، در آینده برای فروش محصول خود با مشکلات بزرگی رو به رو می شوید.
  • چگونه کسب و کارها پس از کووید-19 قویتر شوند؟

    چگونه کسب و کارها پس از کووید-19 قویتر شوند؟

    در نظرسنجی که از 699 مدیرعامل در ماه های ژوئن و ژوئیه2020  توسط PWC  انجام شده، دیدگاه این افراد بر مدل های کسب و کار نوظهور و روندهای کلیدی ناشی از پاندمی کووید- 19 نشان داده شده است. 
  • 12 نکته مهم صرفه جویی در هزینه ها که هر تولیدکننده ای باید بداند

    12 نکته مهم صرفه جویی در هزینه ها که هر تولیدکننده ای باید بداند

    با اجرای حتی تعداد کمی از ایده های صرفه جویی در هزینه هایی که ذکر می شود، شرکت شما می تواند در انتهای خط سود آور باشد. قبل از شروع به صرفه جویی در هزینه ها، به یاد داشته باشید که...
  • مزایا و معایب حضور در نمایشگاه ها و شو های تجاری/نکات مهم حضور موثر در نمایشگاه

    مزایا و معایب حضور در نمایشگاه ها و شو های تجاری/نکات مهم حضور موثر در نمایشگاه

    ممکن است شرکت در نمایشگاه های تجاری برای شما ارزشمند باشد اگر...
  • دلایل عدم ماندگاري برندها در ايران + لینک دانلود فایل

    دلایل عدم ماندگاري برندها در ايران + لینک دانلود فایل

    معاونت پژوهشهاي زيربنايي و امور توليدي مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مطالعه ای به بررسی دلایل عدم ماندگاری برندها در ایران پرداخت.
  • منتور کیست؟ منتورینگ چیست؟

    منتور کیست؟ منتورینگ چیست؟

    واژه منتورینگ (Mentoring) با فراگیر شدن استارتاپ ها بیش از پیش مطرح شده است و هرچند فعالیت منتورینگ در این زمینه بیشتر دیده می شود اما در سایر کسب و کار ها و فعالیت ها نیز استفاده می شود.
  • اینترنت اشیاء چیست؟

    اینترنت اشیاء چیست؟

    دنیای امروزی دنیایی است که در آن، اطلاعات حرف اول را می زند و به نوعی می توان به آن ها مفهوم طلای مجازی را اطلاق کرد؛ اینترنت اشیا نیز با دانستن این مسئله مهم، بر پایه اطلاعات شکل گرفته و آن را به تمامی اشیای پیرامون محیط زندگی مان بسط داده است.
  • استفاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

    استفاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

    بازاریابی فرآیند ایجاد، ارتباط، تحویل و مبادله چیزی است که برای مشتریان، ذی‌نفعان و به‌طور مشخص جامعه ارزش تولید می‌کند.شاید بتوان گفت بازاریابی در درون فرآیندهای خود به‌طور کامل مرتبط با روانشناسی است.
  • طراحی هویت حسی برند/ عناصر هویت برند چیست؟

    طراحی هویت حسی برند/ عناصر هویت برند چیست؟

    برندهایی که به حواس چندگانه متوسل می شوند، موفق تر از برندهایی هستند که تنها بر یک یا دو حس تمرکز می کنند.
  • نکات مهم قیمت گذاری روانی در  برندسازی/ تخفیف های ضد برندینگ کدامند؟

    نکات مهم قیمت گذاری روانی در  برندسازی/ تخفیف های ضد برندینگ کدامند؟

    موضوع مورد بحث، تنها قیمت گذاری نیست، بلکه قیمت گذاری برای ایجاد ارزش ویژه برند است.
  • برنامه ریزی برای برند مبتنی بر سناریو

    برنامه ریزی برای برند مبتنی بر سناریو

    سناریوها تلاش می کنند تا به پرسش های «چه می شد اگر...» پاسخ دهند و هم مخاطرات و هم فرصت ها را به کانون توجه سازمان بیاورند.