آرشیو مدیریت و بازاریابی
-
۹ مزیت برتر بازاریابی دیجیتال
برخلاف روشهای سنتی، بازاریابی دیجیتال کمک میکند تا به مخاطبان بیشتری دست یابید و مشتریان بالقوهای را که به احتمال زیاد محصولات و خدمات شما را خریداری میکنند، هدف قرار دهید. همچنین این نوع بازاریابی نسبت به بازاریابی سنتی مقرونبهصرفهتر است.
-
طراحی محیط کار در دوران پساکرونا
دو سال پس از وقوع کرونا، بسیاری از شرکتها از کارکنان خود خواستند که دوباره به شکل حضوری کار کنند. این تصمیم، آن هم پس از دو سال دورکاری، چالشهای بیسابقهای در رابطه با نحوه کار کردن و نقش محیط کار برای شرکتها ایجاد کرده است.
-
اتفاقی بزرگ در طراحی لوگو در راه است
سال ۲۰۲۲ رو به اتمام است و خیلی از کارآفرینان، طراحان گرافیک یا افرادی که شخصا به ارتقای برندشان در رسانههای اجتماعی یا متاورس علاقه دارند، برنامهریزی برای آینده را شروع کردهاند.
-
رهبری سازمانی غیرمتمرکز: بهترین روش مدیریتی برای سازمانهای آینده
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که شانس این را داشتهاند که بهتازگی رهبری یک سازمان یا تیم کاری را بر عهده بگیرند باید بدانید که رهبری کسب و کار آینده دیگر پیرو ساختارهای سنتی دستور و کنترل،نخواهد بود. آنهم به این دلیل ساده که تغییر و تحولات تکنولوژیک بسیار سریع و باورنکردنی در دنیای امروز و فردا به هیچعنوان اجازه چنین برنامهریزیهای سنتی و کلیشهای را نخواهد داد.
-
۱۲ پندار نادرست در اندیشه مدیران
بسیاری از پیشفرضها و دیدگاههای سنتی و پذیرفتهشده مدیریتی در حال از دست دادن خاصیت و تاثیرگذاریشان هستند و چنانچه مدیران و رهبران یک سازمان بخواهند همچنان به این پیشفرضها و اعتقادات پایبند بمانند و سیاستگذاریها و برنامهریزیها و تصمیمگیریهای خود را بر مبنای آنها انجام دهند به احتمال زیاد شکست خواهند خورد و توانایی مقابله با چالشهای پیچیده و بزرگ آینده را نخواهند داشت.
-
شرکتها این واقعیت را پذیرفتهاند که مشتریان از نظرسنجی متنفرند
اگر از شما سوال شود آیا از نظرسنجیهایی که به عنوان مشتری از شما صورت میگیرد راضی، نسبتا راضی یا ناراضی هستید، به احتمال زیاد پاسخ نخواهید داد. مدیران بازاریابی و استادان کسبوکار میگویند شرکتهای آمریکایی به جای سوال مستقیم از مشتریان، برای سنجش احساسات آنها به دنبال راههای دیگری هستند. مشتریان ممکن است حتی هیچوقت متوجه خیلی از این روشها نشوند.
-
«دورکاری» از نگاه ۸۲ کارشناس
۸۲کارشناس آمریکایی و اروپایی در حوزه کسبوکار، در یک نظرسنجی با موضوع «آثار سهگانه دورکاری»، چشمانداز کار از خانه را بررسی کردند. نتایج این نظرسنجی نشان میدهد دورکاری یا کار ترکیبی با احتمال خیلی زیاد، «رضایت شغلی» را به همراه دارد. با این حال، با وجود آثار اولیه مثبت این مدل فعالیت بر «بهرهوری کارکنان» در سال اول کرونا، تداوم این اثرگذاری نیازمند مطالعه بیشتر است.
-
بازتفسیر نقش هیاتمدیره
عبارت «این چالش جدیدی است که هیاتمدیره باید به آن رسیدگی کند» را بارها شنیدهایم. تا همین چند سال پیش (دهه ۱۹۹۰)، هیاتمدیره شرکتها از جایگاه تشریفاتی خاص خود لذت میبردند. در شرکتهای سهامی عام که از نظر قانونی ملزم به داشتن هیاتمدیره هستند، عضویت در هیاتمدیره نوعی به رسمیت شناخته شدن بود
-
برندسازی کارفرما (Employer branding) چیست و چرا مهم است؟
اگر شما هم تا به حال عبارت برندینگ کارفرما به گوش تان نخورده است، لازم نیست خیلی حرص بخورید. هرچه باشد میلیون ها کارآفرین در چهار گوشه دنیا هم وضعیتی مشابه شما دارند. ما در اینجا برای معرفی برندینگ کارفرما به جای تعاریف پیچیده از یک مثال ساده استفاده می کنیم.
-
چگونه روابط تجاری قوی را از راه دور ایجاد کنیم
اگرچه بسیاری از مدیران در نتیجه همهگیری کووید-۱۹ با جلسات مجازی نسبت به جایگزین کردن جلسات رو در رو سازگار شدهاند، اما توسعه روابط تجاری جدید بهصورت آنلاین مجموعهای از چالشها را به همراه دارد. از آنجا که روابط موفق بر پایه اعتماد بنا میشوند، تلاش برای رفع کاستیهای تعاملات مجازی بسیار مهم است. مصاحبههای تحقیقاتی ما قبل از همهگیری بیماری، چهار معیار را شناسایی کردند که مدیران برای تصمیمگیری بر پایه اعتماد استفاده میکردند:
-
۴ استراتژی برای موفقیت در شوکهای بازار
استراتژی هر شرکتی با هدف افزایش درآمدها، سودآوری و سهم از بازار تدوین میشود. زمانی که اقتصاد جهانی در حال شکوفایی است، این جاهطلبیها محتمل به نظر میرسند. با این حال، بحرانهای ناگهانی مانند فراگیری کووید-۱۹ در سالهای گذشته باعث شد که بسیاری از شرکتها در اولویتهای استراتژیک خود بازنگری کرده و به دنبال اقدامات آنی برای عمل به تعهدات خود بگردند.
-
روشهایی برای افزایش بهرهوری در کار
بسیاری از ما صبح را با این فکرآغاز میکنیم که امروز به کارهای زیادی دست خواهیم یافت. با این حال به زودی حواسپرتیها سراغ شما خواهند آمد، کارهایی با اولویت پایین مهم به نظر میرسند، تعلیق کارها جادوی خود را انجام خواهد داد و روزها سپری میشوند. مواردی وجود دارد که میتوانید برای افزایش بهرهوری و کنترل بیشتر بر زمان خود انجام دهید.
-
بیشترین انتظار از مدیران امروزی چیست؟
با اینکه این حرف خیلی کلی است، اما معمولا مدیران به دو گروه تقسیم میشوند؛ یک گروه آنهایی که راحتترند از یک کتابچه راهنما پیروی کنند که به ندرت تغییر میکند؛ و دوم گروهی که از نوشتن دستورالعملهای جدید برای کارشان لذت میبرند. و در این عصر ابهام و نوآوریهای اخلالگر بیپایان، مدیرانی موفق هستند که چنین شرایطی را یک فرصت میبینند، نه یک دردسر.
-
نیاز شرکتها به «منابع انسانی» چابک
نسل جدید مدیران «منابع انسانی» افرادی هستند که مسیر تصمیمگیری منطقی و هوشمند در شرکت را برای مدیرعامل فراهم میکنند. عادیانگاری منابع انسانی و غفلت از اوضاع کارکنان باعث میشود مشارکت در محیط کار کاهش یابد؛ اما حوزه «منابع انسانی» اگر از دادههای ناشی از «تجزیه و تحلیل کارکنان» به نفع «ارزشآفرینی» در مجموعه بهره ببرد، تحولات مثبت رقم خواهد خورد.
-
جدیدترین روش برندسازی شخصی
«اگر سه نفر شما را اسب خطاب کردند، بروید و یک زین بخرید.» این یک ضربالمثل مجارستانی است که دوری کلارک آن را بر سر زبانها انداخت. کلارک، نویسنده و مشاور بازاریابی استراتژیک است و البته «کارشناس برندسازی شخصی». او سالهاست که در زمینه وجهه حرفهای و برداشت دیگران، تحقیق میکند و به افراد نیز مشاوره میدهد. به اعتقاد او، راز موفقیت حرفهای در عصر حاضر، متمایز بودن از دیگران و به زبان حرفهای، برندسازی شخصی است.
-
شش کلید افزایش بهرهوری فروش
بهرهوری فروش برای بیشتر سازمانها همچنان یک هدف بیپایان است که تحقق آن هم سخت است. فشار «فروش بیشتر با قیمت کمتر» همیشه وجود داشته است. شتاب کسب و کار در حال افزایش است. تیمهای درآمدی به سختی خودشان را با بازارها، رقبا و مشتریانی که به سرعت در حال تغییرند، تطبیق میدهند. بیشتر سازمانها در تقلا هستند تا از قدرت کامل تکنولوژی و تجزیه وتحلیل پیشرفته به عنوان عوامل نیروافزا استفاده کنند.
-
وقت تغییر رویکرد کارفرما به تجربه کارکنان فرارسیده است
هبران منابع انسانی اغلب تصور میکنند برای اینکه یک شرکت به محیطی عالی برای کار کردن تبدیل شود، باید پاداشها و مزیتهای رقابتی ارائه کند - هر چیزی از آموزش مهارتها گرفته تا بیمه حیوانات خانگی و گذاشتن فوتبال دستی در سالن اجتماعات. اما تحقیقات جدید نشان میدهد این دیدگاه منسوخ شده است:
-
کمتر کار کردن، گاهی عامل بهرهوری بیشتر است
آیا موقعیتهایی وجود دارد که ببینید کمتر کار کردن باعث شده بعدا به این نتیجه برسید که به بهرهوری بیشتر دست یافتهاید؟
-
شاه کلید مدیریت در شرکتها
مطالعه مدرسه اقتصاد لندن روی عملکرد و رفتار مدیران ۸۰۰۰ شرکت انگلیسی، از تفاوت معنادار «مدیریت» و «کیفیت مدیریت» در سازمانها حکایت دارد. نتایج تحقیق نشان میدهد «مدیریت خوب» که سه ویژگی دارد، شاه کلید موفقیت شرکتها در «پیشبینی درست از آینده» و «حفظ ستارهها برای مدت طولانی» است. سطح فکر و تحصیلات اطرافیان مدیر بر کیفیت مدیریتی او تاثیر دارد.
-
تسهیل کسبوکار به سبک ۷ کشور
چطور میتوانیم برای فعالان اقتصادی ایران، محیط کسبوکار بهتری ایجاد کنیم؟ این مهمترین سوالی است که نویسندگان گزارش بازوی پژوهشی وزارت امور اقتصادی و دارایی سعی کردهاند به آن پاسخ مستدلی بدهند.در این گزارش با مرور تجربههای موفق جهانی در اقصینقاط جهان، راه ایجاد یک محیط کسبوکار مناسب که ناشی از اقداماتی مشخص بوده به سیاستگذاران کشور نشان داده شده است.