ارسال پاسخ

۱۰ تير ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1660

pvc-asso.ir

بخش دوم/ مطالعه موردی تجاری جامع: سامانه سیستم های آبیاری JISL)JAIN)

شرکت ورودی های مزرعه - سیستم های آبیاری میکرو(MIS)، دانه ها، نهال ها، لوله های پی وی سی و سرمایه گذاری و آموزش روش های کشاورزی مناسب برای تولید محصولات با کیفیت بالاتر را ارائه می دهد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: در بخش اول این مطلب به ویژگی های این پروژه و همچنین مواردی مانند مدل تجاری و خدمت به کشاورزان به عنوان مصرف کنندگان پرداخته شد. اکنون ادامه مطلب را پیش روی دارید.

 

 این شرکت سپس محصول را با حداقل قیمت تعیین شده در ابتدای فصل رشد و یا تقریبا قیمت بازار در زمان برداشت خریداری می کند.در پاسخ به نگرانی های اصلی خریداران در مورد ایمنی مواد غذایی و افزایش علاقه به اقدامات در سطح مزرعه و قابلیت ردیابی، JISL به کشاورزان کمک می کند تا با استانداردهای بین المللی آشنا شوند.

 

 استاندارد Jain GAP به شرکت کمک می کند تا نگرانی خریداران خود را بدون افزایش قابل توجه هزینه ها برای کشاورزان کم در آمد برطرف کند. تا اگوست 2012، 1623 کشاورز تامین کننده پیاز و انبه گواهی Jain GAP را دریافت کرده اند. JISLهمچنین این استاندارد را برای 1249 کشاورز دیگر نیز گسترش داده است که مجموعا 5427 هکتار زمین زراعی تحت مدیریت پایدار قرار خواهد گرفت.

 

محرک ها برای مدل تجاری جامع JISL

  • فرصت بازار برای MIS که باعث افزایش بهره وری و درآمد کشاورزان شده و توسط یارانه دولتی فعال می شود.

 

  • نیاز به اطمینان از کیفیت و کمیت ثابت تولید برای غذاهای فرآوری شده جهت صادرات

 

  • نگرانی های خریدار و مصرف کننده در مورد ایمنی مواد غذایی و اقدامات در سطح مزرعه

 

  • کمبود آب و بهره وری پایین کشاورزان در زنجیره تامین JISL

 

محرک برای خدمت به کشاورزان به عنوان مصرف کننده

 بنیانگذار JISL آقای B.H  گفت: چشم انداز اصولی jain برای ترویج مدیریت آب پایدار در کشاورزی براساس تجارب خود با چالش های پیش روی کشاورزان در هند، یک محرک قوی برای ورود شرکت و تعهد به ترویج MIS در هند است. امروزه دیدگاه بنیانگذار  با عنوان بیانیه ای  (این جهان بهتر از آن چیزی است که شما یافتید) ذکر شده است.

 

یکی دیگر از محرک ها بازارهای بزرگ و رو به رشد برای MIS است که توسط یارانه های دولت هند، افزایش تولید، درآمد و بهره وری استفاده از آب امکانپذیر شده است و MIS را برای خریدار ممکن کرده است.بهره وری استفاده از آب در هند 30-40% در میان پایین ترین سطح در جهان است.MIS می تواند بهره وری مصرف آب را تا 80-90 درصد افزایش دهد. وظیفه دولت با پیشنهاد سیستم آبیاری میکرو  منجر به استفاده 17 میلیون هکتار زمین بین سالهای 2004 تا 2012 از MIS شد که  در نهایت این کار منجر به صرفه جویی در هزینه و نیاز به سایر کمک هزینه ها مانند کود و آب را کاهش می دهد.

 

در نهایت تجارت پردازش غذایی JISL،، میوه و سبزیجات از را از کشاورزان تامین می کند علاقه JISL به تامین مقادیر عرضه ثابت را تضمین می کند و استفاده از MIS یک عنصر کلیدی برای اطمینان از بهره وری مزرعه  به ویژه در مناطقی که تحت تنش آبی است، می باشد.

 

 محرک برای رسیدن به کشاورزان به عنوان تولیدکننده

تامین منظم تجهیزات کمی و کیفی پایدار برای تجارت پردازش مواد غذایی یک محرک جدی برای ورود JISL به قرارداد کشاورز است.قرارداد کشاورز، شرکت را قادر می سازد تا زنجیره ارزش مقرون به صرفه را در یک بازار که با تقسیم زنجیره ی تامین با بسیاری از واسطه ها مشخص شده است، توسعه دهد.علاوه براین، رعایت استانداردهای ایمنی مواد غذایی برای بازارهای صادراتی و افزایش علاقه خریداران از نظر قابلیت ردیابی و اقدامات در سطح مزرعه منجر می شود که JISL سیستم هایی را مانند Jain GAP را در زنجیره ی تامین معرفی کند. چنین اقداماتی برای حفظ و رشد پایگاه مشتریان شرکت در طول زمان ضروری است و معرفی در یک مدل قرارداد کشاورز در سطح مورد نیاز نظارت ساده است.

 

نتایج مدل تجاری جامع JISL

  • استفاده از MIS باعث افزایش تولید سالانه بین 60 تا 130% و افزایش در آمد بین 50 تا 6000 دلار برای کشاورزان می شود.
  •  
  • تقریبا 3000 کشاورز تا اواسط 2012گواهی Jain GAP را دریافت کردند
  •  
  • به عنوان برنده چالش G20 در زمینه نوآوری کسب و کار جامع شناخته شده است.

 

JISL بزرگترین ارائه دهنده سیستم های آبیاری میکرو در هند و جهان است. کشاورزان با استفاده از محصولات MIS بهره وری استفاده از آب را افزایش می دهند و وابستگی به باران برای امرار معاش خود کاهش داده اند. در نتیجه این بهبود کارایی، کشاورزان میزان تولید سالانه خود را از 60 تا 130% افزایش داده اند.

 

همچنین کشاورزان درآمد ناخالص سالانه خود را با توجه به محصول بالغ بر 500 تا 6000 دلار افزایش می دهند و سرمایه گذاری در MIS کمتر از یک سال برمیگردد. برای مثال 500 دلار در هر هکتار در MIS سرمایه گذاری شده، برخی از کشاورزان درآمد سالانه بیش از 6000 دلار برای انار، 2500 دلار برای موز و 1500 دلار برای گوجه فرنگی را تجربه کرده اند. کار با JISL کشاورزان قراردادی از قابلیت دسترسی به دانه های با کیفیت بالا، ورودی سرمایه، پشتیبانی زراعی، MIS و بازار مطمئن برای محصول بهره مند می شوند که 300 تا 400 دلار اضافی در هر هکتار در مقایسه با اقدامات پرورش قبلی به ارمغان می آورند. کشاورزانی که با GLOBALGAP مطابقت دارند می توانند انبه های با درجه بالاتر از تازگی را در بازارهای خارج از هند به فروش برسانند.

 

از سوی دیگر مزایای  JISLاز کار با کشاورزان به عنوان راهی برای مدیریت کیفیت و امنیت عرضه بهره می برند. به عنوان مثال در سال 2011، JISL 24946 تن پیاز از 2379 کشاورز قراردادی بدست آورد که 90 درصد آنها کشاورزان کوچک بودند. JISL بیش از سه برابر از درآمدهای تلفیقی خود را از 315 میلیون دلار در سال 2007 به بیش از 1 میلیارد در سال 2012 رسانده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط