ارسال پاسخ

۳۰ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1646

pvc-asso.ir

ظهور باغ‌های هوشمند؛از آبیاری خودکار تا نظارت آنلاین

برای آبیاری در این باغ از لوله‌های باریک استفاده شده و همچنین از یک فعال کننده که با وای فای کار می کند کمک گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از تجارت نیوز، وب سایت معتبر Cnet که در زمینه فناوری و مسائل مربوط به آن فعالیت می‌کند در پروژه‌ای تحقیقاتی با استفاده از تکنولوژی به پرورش گیاهان مختلف در باغی پرداخت. این فرایند به مدت دو ماه به طول انجامید. آندرو گبهارت،

روزنامه‌نگاری که از این پروژه بازدید کرد در مواجهه با باغ فناوری اولین حرفی که به زبان آورد این بود که «اینجا مثل یک باغ طبیعی است.»


به گزارش تجارت‌نیوز، این باغ در روستای لوییس در کنتاکی ایالات متحده واقع شده است. برای پرورش گیاهان در این مجموعه از گیاهان خانگی استفاده شده است و نهال‌های تولید شده پس از رشد اولیه به باغ منتقل شدند. باغ کنتاکی را می‌توان به عنوان نخستین باغ هوشمند در نظر گرفت. این مجموعه تلفیق دقیقی از طبیعت و تکنولوژی است.


گام اول برای ایجاد باغ هوشمند
با پیشرفت و توسعه فناوری به نظر می‌رسد که زمان ایجاد باغ‌های هوشمند مانند ماشین‌های خودران و خانه‌های هوشمند فرارسیده است. Cnet در آغاز فصل بهار سیستم پیشرفته آبیاری برای باغ ایجاد کرد. این سیستم برای آبیاری محصولاتی چون کاهو، گوجه‌فرنگی، فلفل و برخی سبزیجات مورد استفاده قرار گرفت.
بررسی‌های کنونی در ارتباط با این مسئله انجام می‌شود که آیا این سیستم‌ها آنقدر قابل اعتماد هستند که بدون مداخله انسان به بهترین شکل آبیاری انجام شود؟ در هفته اول آزمایشگرهای این پروژه انواع بذرها را در باغ کاشتند. یکی از انها در این ارتباط توضیح داد: «از لوله‌های باریک برای آبیاری استفاده کردیم. برای این منظور لازم بود از فعال‌کننده‌ای استفاده کنیم که با وای‌-فای کار میکند. این دستگاه حدود ۷۰ دلار قفیمت دارد و امکان تنظیم زمان‌بندی در آن وجود دارد.
این سیستم آبیاری در هفته‌های آینده به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به آب و هوای خشک کنتاکی، این سیستم به خوبی کار کرد. بهترین کارکرد آبیاری هوشمند در مورد سبزیجات نتیجه‌بخش بود.


ضعف‌ و قوت باغ‌های نسل جدید
علاوه بر آبیاری، بخش دیگری که اهمیت زیادی در باغداری هوشمند پیدا می‌کند به مراقبت مربوط می‌شود. دوربین مخصوصی به این منور ساخته شده است که قابلیت نصب بر دیوار را دارد. قیمت این دوربین ۲۵۰ دلار است و نسبت به باران و آب نیز مقاوم است. همچنین زاویه دید این دوربین به شکلی است که تمام باغ را زیرنظر می‌گیرد.


قابلیت نصب هشدار نیز در این دوربین تعبیه شده است. این قابلیت نسبت به هرگونه حرکت و جنبشی در باغ حساس است.


دوربین Netgear Arlo Pro 2 از قابلیت هماهنگ‌سازی با سرویس IFTTT نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این سرویس می‌توان دستورالعملی تعریف کرد که بر اساس آن در صورت مشاهده هر حرکتی در باغ، مخصوصا شب‌ها، چراغ‌ها روشن شوند. این محصول پیش از این برای خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گرفت که اکنون مشابه‌های آن برای فضاهای بیرونی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه ابزارهای هوشمند برای توسعه باغ‌ها کارآمد است اما هنوز برای ساخت باغی کامل، آماده نیست.


یکی از کارهای طاقت‌فرسا در بخش باغداری به از میان بردن علف‌های هرز مربوط می‌شود. تیرتیل، ربات کوچکی است که در باغ حرکت می‌کند و ریشه علف‌های هرز را می‌سوزاند تا از رشد مجدد آنها نیز جلوگیری کند. این گجت نیز حدود ۳۰۰ دلار است.


همچنین یکی از نیازهای اساسی برای باغذاری شناسایی زمان درست کوددهی و انجام این کار است. در حال حاضر ابزارهایی برای اعلام و یادآوری زمان کوددهی ساخته شده است اما رباتی که این کار را به صورت خودکار انجام دهد هنوز ساخته نشده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط