ارسال پاسخ

۹ تير ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1657

pvc-asso.ir

بخش اول/ مطالعه موردی تجاری جامع: سامانه سیستم های آبیاری JISL)JAIN)

شرکت ورودی های مزرعه - سیستم های آبیاری میکرو(MIS)، دانه ها، نهال ها، لوله های پی وی سی و سرمایه گذاری و آموزش روش های کشاورزی مناسب برای تولید محصولات با کیفیت بالاتر را ارائه می دهد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: مدل تجاری JISL  تقریبا یک چرخه کامل از زنجیره ارزش را می سازد. شرکت ورودی های مزرعه - سیستم های آبیاری میکرو(MIS)، دانه ها، نهال ها، لوله های پی وی سی و سرمایه گذاری و آموزش روش های کشاورزی مناسب برای تولید محصولات با کیفیت بالاتر را ارائه می دهد.

 

شرکت ورودی های مزرعه - سیستم های آبیاری میکرو(MIS)، دانه ها، نهال ها، لوله های پی وی سی و سرمایه گذاری و آموزش روش های کشاورزی مناسب برای تولید محصولات با کیفیت بالاتر را ارائه می دهد.

 

بیشینه شرکت

سامانه آبیاری JAIN(JISL) یک شرکت فعال در بخش کشاورزی است و بزرگترین تولید کننده سیستم های آبیاری میکرو(MIS) در سراسر جهان و پیشرو در تولید میوه و سبزی است. بزرگترین تولید کننده پوره انبه و سومین تولیدکننده پیاز خشک شده در جهان است.

 

این شرکت همچنین لوله های پلاستیکی برای استفاده صنعتی و مسکونی تولید می کند. در هند JISL بزرگترین ارائه دهنده MIS (سیستم آبیاری میکرو) با 55 درصد در سهم بازار آبیاری قطره ای و 35 درصد سهم از بازار آبیاری بارانی است.JISL  دارای موسساتی در هند، خاورمیانه، اروپا، استرالیا ، آمریکای جنوبی و مرکزی و ایالت متحده است.  JISL تاکنون 6 هزار نفر را در هند استخدام کرده است.

 

 

مدل تجاری جامع JISL

 مدل تجاری JISL  تقریبا یک چرخه کامل از زنجیره ارزش را می سازد. شرکت ورودی های مزرعه - سیستم های آبیاری میکرو(MIS)، دانه ها، نهال ها، لوله های پی وی سی و سرمایه گذاری و آموزش روش های کشاورزی مناسب برای تولید محصولات با کیفیت بالاتر را ارائه می دهد. JISL  همچنین از طریق تقسیم مواد غذایی تولید شده و فروش در بازارهای داخلی و صادرات، میوه ها و سبزیجات را از کشاورزان خریداری می کند و به این ترتیب تجارت جامع JISL کشاورزان را به عنوان تولید کننده و مصرف کننده به خدمت می گیرد.

 

 

خدمت به کشاورزان به عنوان مصرف کنندگان

سیستم آبیاری میکرو JISL کشاورزان را قادر می سازد که سیستم آبیاری را از حالت غرقابی به  سیستم هایی با بهره وری انرژی و آب بیشتر مانند قطره ای و بارانی تغییر دهند که منجر به صرفه جویی در آب 35 تا 65 درصد بالاتر از سیستم های آبیاری سطحی سنتی می شود. از آنجایی که 30 درصد از اراضی کشاورزی در هند از طریق کانال آبیاری می شود، JISL حوضچه هایی در مزرعه نزدیکی کانال ها برای کشاورزان جهت ذخیره و انتقال آب به سیستم های آبیاری قطره ای ایجاد کردند.

 

حوضچه های کشاورزی دسترس بودن آب برای سیستم های آبیاری میکرو را تضمین می کند به ویژه هنگامی که نوساناتی در تامین آب وجود دارد. محصولات آبیاری قطره ای از طریق شبکه ای با بیش از 2 هزار توزیع کننده در سراسر هند عرضه می شود. JISL همچنین یک موسسه برای آموزش توزیع کنندگان ، مقامات دولتی و بقیه برای مهارت هایی برای استفاده از سیستم های آبیاری میکرو ایجاد کرده است.

 

تمام فروشندگان و توزیع کنندگان JISL توسط این شرکت آموزش میبینند که شامل آموزش تخصصی برای مهندسین و نصابان است. یک عامل کلیدی در موفقیت تجاری سیستم آبیاری میکرو JISL، کمک هزینه ای است که توسط دولت های مرکزی و ایالتی در هند ارائه شده است.

 

کشاورزان با کار بروی کمتر از 5 هکتار زمین 50 درصد یارانه بر روی تجهیزات (MIS) دریافت می کنند. یارانه ها از طریق بانک ها  در برخی ایالت ها اداره می شود. کشاورزان تراز مالی را از منابع خود و یا از بانک هایی که مسئول یارانه ها هستند افزایش می دهند. JISL برای تسهیل دسترسی به تامین مالی با بانک های مختلف از جمله بانک Yes، بانک مرکزی هند و بانک IDBI کار می کند.

 

این بانک ها اقدامات لازم و همچنین سیستم های نظارت و گزارش را توسعه داده اند.میانگین وام برای خریداری سیستم آبیاری قطره ای حدود 817 دلار برای هر خانوار کشاورز است. در سال 2011، JISL  موسسه مالی پایدار کشاورزی را راه اندازی کرد.SAFL یک موسسه مالی غیر بانکی است که در وهله اول کشاورزان و همچنین تامین کنندگان و توزیع کنندگان محصولات JISL را تامین مالی می کند و در نهایت سایر انواع وام ها را در بخش کشاورزی می دهد. JISL میوه ها و سبزیجات را به طور مستقیم از بیش از 10 هزار کشاورز تامین کننده قراردادی ( 6 هزاربرای پیاز و 4 هزار رای انبه ) و به صورت غیر مستقیم با 25 هزار معامله گر تامین کننده کشاورز به دست می آورد.

 

 در سال 2002 مدل کشاورز قراردادی برای انتخاب کشاورزان پیشرونده و ارائه دانه ها با کیفیت بالا، دسترسی به MIS، کود، نهال و سایر ورودی ها، آموزش و راهنمایی کشاورزی در تمام جنبه های کاشت، برنامه ورودی از طریق 60 همکار فرعی JISL راه اندازی شد. یکی از جنبه های کار JISL، تحقیق و توسعه است بنابراین کشاورزان می توانند عملکرد را بهبود بخشند. برای مثال JISL نوعی موز تولیدکرده است که به جای 15 تا 18 ماه ، 11 تا 12 ماه طول می کشد تا رشد کند.

 

 در همکاری با کوکاکولای هند، بزرگترین خریدار اصلی پوره انبه، JISL پروژه ای با کاشت با تراکم فوق العاده بالا آغاز کرده است که انتظار می رود که تولید آن دو برابر شود و همچنین مصرف آب و آفت کش ها کاهش یابد. مزایای کشاورز قراردادی شامل کنترل بیشتر بر کیفیت و کمیت عرضه در مقایسه با کانال های سنتی است.JISL تاکنون مدل قرارداد کشاورز را برای پیاز و انبه اعمال کرده و قصد دارد برای گوجه فرنگی هم توسعه دهد.

 

تقریبا 90 درصد از قرارداد کشاورزی پیاز با میانگین مزرعه کوچکتر از 2 هکتار ،کوچک است. علاوه براین روابط کشاورزان با JISL به آنها اجازه می دهد تا از بانک های تجاری برای دریافت سرمایه MIS و سایر خریدها مانند دانه ها و کاشت مواد و بسته بندی برای برخی محصولات خاص اعتبار کسب کنند.

ادامه دارد...

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط