ارسال پاسخ

۱۲ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1621

pvc-asso.ir

معرفی یک سیستم آبیاری با بهره وری بالا

در این سیستم آبیاری با استفاده از لوله های پی وی سی، کاهش مصرف آب در مقایسه با آبیاری قطره ای و بهره وری بالا را شاهد هستیم. 

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، بحران آب در جهان غیر قابل انکار است با این حال تلاش کمی برای ارتقا، توسعه و درک بهتر سیستم های آبیاری ارزان قیمت انجام شده است.


 این سیستم، آب کمتری نسبت به آبیاری قطره ای مصرف می کند. در این سیستم می توان از آب باران جمع آوری شده در مخازن نیز استفاده کرد. این سیستم رشد علف های هرز را کاهش می دهد، مشکلات بیماری ها را به حداقل می رساند و بهره وری را بهبود می دهد.


آبیاری با لوله عمودی عمقی
آبیاری لوله عمقی از یک لوله عمودی باز و یا نزدیک برای تمرکز آب آبیاری در ناحیه ریشه عمیق استفاده می کند. آزمایش ها در افریقا نشان داد که وزن انگور پرورش داده شده در سیستم لوله عمقی بیش از دو برابر نسبت به سیستم قطره ای سطحی و بیش از 6 برابر وزن انگور بدست آمده با آبیاری سطحی معمولی است. 


لوله عمقی یکی از موثرترین پروژه های بازسازی است که معمولا لوله های پلاستیکی عمدتا PVC  با قطر 4-5 cm به صورت عمودی در خاک با عمق 30-60cm نزدیک نهال و یا درخت با پوشش غربالی جهت جلوگیری از ورود حشرات و مارمولک استفاده می شود.


 این پوشش را می توان با چسپ سیلیکون و یا چسپ پلی یورتان چسپاند. یک سری سوراخ کوچک باید بر روی لوله  در یک ردیف در نزدیکترین نقطه به گیاه ایجاد شود. آبیاری با لوله های عمقی می تواند آب کمتری مصرف کند.


راه اندازی سیستم با مواد ساده و کارگر آموزش ندیده بدون سیستم های پشتیبانی گسترده (آب فیلتر شده تحت فشار لازم نیست) امکان پذیر است. لوله های عمقی بهره وری مصرف آب را (به علت کاهش تبخیر) بهبود می دهند و علف های هرز را کنترل می کنند. در این سیستم آب با سرعت بدون هدررفت روان آب حتی در دامنه های شیب دار به کار گرفته شود. یک سیستم تجاری در ایالت متحده به عنوان DeepDrip فروخته شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
مهدی حجازی سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
بسیار عالی دست در دست هم دهیم تا کشاور زی مان پاز
پا یدار بماند ارسال پاسخ
ناشناس شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
ناشناس یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲
بیسار عالی ارسال پاسخ

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط