ارسال پاسخ

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1536

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

20 درصد از اراضی کشور به آبیاری نوین مجهز شد

عباس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری کشور: 20 درصد از اراضی آبی کشور شامل 770 هزار هکتار در دولت تدبیر و امید مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار شده است.


 
به گزار روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا، عباس زارع افزود: سال گذشته 300 هزار هکتار از اراضی کشور در دستور کار اجرای آبیاری تحت فشار قرار گرفت و تاکنون 180 هزار هکتار از این اراضی مجهز به این سیستم آبیاری نوین شده است.


وی که به کرمان سفر کرده بود، ادامه داد: اجرای سیستم آبیاری نوین علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب نیز در کاهش مصرف سم، کود و بذر نیز موثر است.


مجری طرح سامانه های نوین آبیاری کشور گفت: جنوب استان کرمان با اجرای بیش از 10 هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال گذشته رکوردار کشور شد.

 

وی افزود: منطقه جنوب کرمان بویژه شهرستان رودبارجنوب با اجرای بیش از چهار هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سال گذشته الگویی برای سایر استان‌ های کشور بود.

 

وی عنوان کرد: اجرای صحیح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و رعایت کردن عملیات به زراعی در زمان کاشت، داشت و برداشت سبب بیشترین بهره وری آب کشاورزی می شود.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط