ارسال پاسخ

۲ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1604

pvc-asso.ir

تجهیز ۳۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه نوین آبیاری

مشاور وزیر و مجری سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته ۳۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ‌ایلنا، عباس‌زارع در جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری استان قزوین، افزود: در سال گذشته ۱۸ هزار طرح آبیاری نوین در سطح ۳۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا و در سامانه اطلاع‌رسانی طرح‌های نوین آبیاری ثبت شده است.


وی به اهمیت سامانه ثبت اطلاع‌رسانی طرح‌های نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: این سامانه یک سامانه کامل و جامع در مورد رصد اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور است که مورد حمایت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دولت قرار دارد.


این مسؤول اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی زمان‌بر است و برای تکمیل و تسریع در اجرای آن به همکاری و مشارکت کشاورزان نیاز دارد، اما باید از زمان‌بری پروژه‌ها جلوگیری کرد و طرح‌های نیمه تمام را به سرعت به پایان رساند.


مجری سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاوران باید با توجه به این که حدود ۸۵ درصد هزینه اجرای سیستم‌ها را دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند برای تکمیل باقی مانده طرح مشارکت داشته باشد.


وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس دستورالعمل موظف به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی است.


زارع تصریح کرد: صندوق توسعه ملی در سال ۹۵ اعتباری خاصی برای آبیاری تحت فشار تخصیص داد، این اعتبارات در سال گذشته نیز  با هدف افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تخصیص داده شده است.


این مقام مسئول با بیان این که ظرفیت فنی و اجرایی جهاد کشاورزی استان قزوین در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری بالاست، افزود: مشکل‌ترین بخش اجرای طرح‌های نیمه تمام آبیاری نوین در استان قزوین  عدم پرداخت خودیاری است که باید با مشارکت گسترده کشاورزان حل شود.


 مشاور وزیر جهادکشاورزی به مشکل سرمازدگی و خسارت وارده اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکل سرمازدگی و سایر مشکلات اقتصادی برای کشاورزان استان باید از طریق سیاست‌های حمایتی و راهکار های مناسب اقدام به  تکمیل و اجرای طرح‌های نیمه تمام آبیاری کرد.


وی اضافه کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل سامانه‌های نوین آبیاری پروژه‌هایی که خودیاری نداشته باشند نباید اقدام به اجرای آنها کرد. 


زارع بر لزوم اهمیت استفاده از ظرفیت صندوق توسعه بخش کشاورزی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبیاری نوین تاکید کرد.


به گفته وی، استان قزوین همواره پیشرو در بخش کشاورزی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است به طوری که اولین تشکل آب‌بران در این استان تشکیل شده است.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط