ارسال پاسخ

۲۴ دى ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2048

pvc-asso.ir

مروری بر دوره‌های آموزشی سامانه‌های نوین آبیاری

هنوز لوله و اتصالات پی وی سی در بخش سامانه های نوین آبیاری جایگاه واقعی خود را در ایران پیدا نکرده و تا نقطه مطلوب و با آن چه که اکنون در جهان وجود دارد، فاصله بسیار زیادی دارد. همان گونه که مسئولان...

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در ادامه انجام ماموریت های خود تا کنون برنامه ها و سمینارهای متعدد آموزشی برگزار کرده است. تعدادی از این دوره های آموزشی به بخش کشاورزی اختصاص داشت که می توان به دوره هایی که در استان های تهران، آذربایجان شرقی و گیلان برگزار شد، اشاره کرد.

 

این سمینارها که با استقبال فعالان سامانه های نوین آبیاری روبرو شد، همراه با بازخوردهای زیادی بود. پیش از پرداختن به واکنش تعدادی از حاضران در این سمینارها، مروری به این دوره ها خواهیم داشت.

 

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از حاضران در این دوره های آموزشی، 84 درصد آن را «خوب» دانستند. مخاطبان در پاسخ به این که شما برگزاری دوره آموزشی آشنایی با لوله و اتصالات پی وی سی در سامانه های نوین آبیاری تبریز را چگونه ارزیابی می کنید؟ بیشترین پاسخ دهندگان با 84 درصد آن را خوب، 11 درصد متوسط و 5 درصد آن را ضعیف عنوان کردند.

 

انجمن در این دوره‌های آموزشی صرفا به ارائه مطالب تئوری بسنده نکرده و کارگاه های عملی با حضور اساتید مجرب در بخش نصب و اجرا را نیز در دستور کار خود داشت. سوال‌های مخاطبان در پنل پرسش و پاسخ این سمینارها، بیانگر علاقمندی مشارکت کنندگان به کسب اطلاعات بیشتر بود.

 

لازم به ذکر است با توجه به تجربه انجمن در زمینه برگزاری سمینارهای متعدد آموزشی، با انجام نیازسنجی و گرفتن بازخورد از مخاطبان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز مخاطبان در حوزه کشاورزی است.

 

تهران؛ سمینار آشنایی با لوله و اتصالات U-PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری

 

دوره آموزشی«آشنایی با لوله و اتصالات U-PVC  و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری» روز دوشنبه 4 مرداد 1395 در تهران  برگزار شد.  در ابتدای این دوره که در سالن خوارزمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، تاریخچه ای  درباره لوله های پلیمری و گذر از لوله­ های سنتی بیان شد.

 

عناوین و موضوعات این سمینار شامل موارد زیر بود:

- لوله های و اتصالات پلیمری و گذر از لوله های سنتی  «دکتر عزیزی»

- معرفی انواع لوله  و  اتصالات پلیمری، ویژگی ها و بازارها   «دکتر معصومی»

- لوله و اتصالات U-PVC، انتقال آب و کشاورزی، نسل های جدید  «دکترعزیزی»

- استانداردها و روش های آزمون « مهندس مداح»

در پایان این دوره آموزشی، برای شرکت کنندگان کارگاه نصب لوله برگزار شد و برخی نکات ضروری در این خصوص عملا آموزش داده شد.

 

تبریز؛ دوره آموزشی لوله و اتصالات U-PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری

 

دوره آموزشی لوله و اتصالات U-PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری که روز دوشنبه 25 دی ماه 1396 در تبریز برگزار شد، با استقبال کارشناسان این حوزه روبرو شد. 

 

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده و با هماهنگی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری دوره فوق کرد. در این دوره کارشناسان مرتبط از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان مخاطبان برنامه حاضر شدند.

 

این برنامه با سخنرانی مقدماتی مهندس پورثانی رئیس گروه شبکه ها در دفتر توسعه شبکه های معاونت آب و خاک به صورت رسمی آغاز شد و کارشناسان به ارائه مطالب خود به شرح زیر پرداختند:

 

- ویژگی های لوله و اتصالات U-PVC، کاربردها، نسل های جدید با ارائه دکتر حامد عزیزی

- سامانه های لوله گذاری پلاستیکی، نصب، اجرا و بهره بردای با ارائه دکتر محسن معصومی

- استانداردها و روش های آزمون با ارائه مهندس شادی حق دوست

- مقایسه فنی و اقتصادی با ارائه مهندس فرزانه خرمیان

- برگزاری کارگاه نصب 

- پنل پرسش و پاسخ 

بخش پایانی این برنامه به بازدید از کارخانه آذر لوله اختصاص داشت. محمدرضا حاجبی مدیر عامل این واحد تولیدی است. در این بازدید حاضران با بخش های مختلف تولید و همچنین قسمت آزمایشگاه آشنا شدند. کارشناسان کارخانه آذر لوله نیز پاسخگوی پرسش های فنی حاضران بودند.

 

رشت؛ آشنایی با لوله و اتصالات U_PVC و کاربرد آنها در سامانه های نوین آبیاری

 

 

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی این دوره را برای کلیه مدیران، کارشناسان، پیمانکاران، مشاوران و طراحان استان گیلان و استان های مجاور برگزار کرد.

این دوره آموزشی چهارشنبه 16 اسفند 1396 برگزارشد.

 

سر فصل های این دوره شامل موارد زیر بود:

- ویژگی های لوله و اتصالات U-PVC،کاربردها، نسل های جدید

- سامانه های لوله گذاری پلاستیکی، نصب، اجرا و بهره برداری

- استانداردها و روش های آزمون

- مقایسه فنی و اقتصادی

 

آغازی بی‌پایان

باید اذعان کرد هنوز لوله و اتصالات پی وی سی در بخش سامانه های نوین آبیاری جایگاه واقعی خود را در ایران پیدا نکرده و تا نقطه مطلوب و با آن چه که اکنون در جهان وجود دارد، فاصله بسیار زیادی دارند. همان گونه که مسئولان و کارشناسان بارها عنوان کرده اند یکی از دلایل این موضوع، عادت کردن بهره برداران به یک نوع محصول خاص و همچنین عدم شناخت کافی نسبت به لوله و اتصالات پی وی سی است.

 

آموزش مقوله‌ای بی پایان بوده و برگزاری دوره‌های آموزشی با ارائه آخرین داده‌های علمی در این بخش ضرورتی انکارناپذیر است.

 

در ادامه نظر تعدادی از مشاوران، پیمانکاران و متولیان بخش آب و خاک درباره برگزاری دوره‌های آموزشی توسط انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی را می‌خوانید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط