ارسال پاسخ

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2749

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری:

سامانه‌های نوین آبیاری در ۲.۴ میلیون هکتار اراضی کشاورزی اجرایی شد

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون، طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی مدرن و سنتی اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا، وزارت جهاد کشاورزی، « عباس زارع » افزود:  طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به دلیل اینکه بیشترین اثربخشی را در افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و تقویت امنیت غذایی کشور دارد، جهش خوبی از سال ۹۵ تاکنون داشته است.

 

وی اظهارداشت:  پیش از اذن مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی در سال ۹۵، هر سال ۵۶ هزار هکتار پیشرفت پروژه داشتیم اما پس از حمایت‌های مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی، هر سال به طور متوسط ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند که جهش ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.

 

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتباری که در ابتدای سال ۹۹ به استان‌ها انجام شد، بتوانیم در  راستای جهش تولید از لحاظ کمی و کیفی طرح را توسعه دهیم.

 

وی گفت: از لحاظ فنی و مهندسی و اجرایی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و حدود دو هزار مشاور و پیمانکار در پروژه داریم، همچنین بیش از ۳۵۰ نفر تولیدکننده و تأمین کننده لوازم و تجهیزات آبیاری داریم که بیش از ۹۵ درصد از داخل بوده و وابسته به واردات نیست.

 

زارع ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۹، پنج درصد وابستگی به واردات را با حضور شرکت‌های دانش بنیان که اعلام آمادگی کرده‌اند، برطرف کنیم و به خودکفایی در تولید تجهیزات سامانه‌های آبیاری برسیم.

 

وی تصریح کرد: تاکنون، طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی مدرن و سنتی اجرا شده است.

زارع درباره تاثیر بیماری کرونا بر پیشرفت طرح گفت: با بررسی که در این زمینه انجام دادیم، در بخش تجهیز لوازم که باید در کارخانه‌ها تولید شود، تجمع مهندسین و کارگران امکان‌پذیر نبود اما در سرعت اجرای طرح، در مقطع فعلی اثری نخواهد داشت و اضافه تولید در کارخانه‌ها می‌تواند تا اندازه‌ای در شرایط موجود ثبات ایجاد کند.

 

وی افزود: حدود ۱۳۲ هزار هکتار از طرح‌های ما از سال ۹۸ در حال بهره‌برداری است که به سال ۹۹ منتقل شده و دلیل آن بیماری کرونا بود اما از آنجایی که خط قرمزهای این بیماری کاهش یافته پروژه‌ها با سرعت پیش خواهد رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط