ارسال پاسخ

۱ بهمن ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2060

pvc-asso.ir

استابلایزر در لوله های PVC؛ آمار مصرف جهانی و تحولات

سیستم های استابلایزر در اروپا، آمریکا و هند ثابت باقی خواهد ماند و به دلیل تصمیمات قانونی برای حذف سرب، تغییر به سمت استابلایزرهای کلسیم پیش بینی می شود. از لحاظ تحولات در لوله تمرکز غالب حرکت به سمت جنبه های...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

چکیده:

Pvc یک ماده قابل اعتماد در سراسر جهان است که برای کاربرد های مختلف مانند پروفیل پنجره، کابل و ورق و لوله استفاده می شود. استفاده از پی وی سی برای لوله ها، کاربردهای  مختلف آشامیدنی تحت فشار، سیستم های فاضلابی، گاز رسانی، زهکشی و اتصالات را پوشش می دهد. بررسی کلی سیستم های استابلایزر برای لوله  pvcدر آخرین کنفرانس لوله های پلاستیکی (PPXVII) ارائه شد که تکنولوژی هایی که در سراسر جهان استفاده می شود را به تفصیل بیان می کند.

 

این ارائه با هدف بروزرسانی تکنولوژی( جایگزینی استابلایزرهای سربی با استابلایزرهای بر پایه کلسیم و وضعیت استابلایزرهای قلع) در تلاش برای ایجاد یک چشم انداز برای سالهای پیش روست. صرفه جویی در هزینه های فرایند تولید لوله های  pvc از دیدگاه جهانی نیز گزاش خواهد شد.

 

مقدمه

در اواخر دهه 1990، پایدارکننده های لوله های  pvc به دو بخش تقسیم شدند: مناطقی که از پایدار کننده های قلع استفاده می کردند( عمدتا آمریکای شمالی و مرکزی و همچنین مناطق شمالی آمریکای جنوبی) و مناطقی که استابلایزرهای سربی به کاربرده می شد. در اوایل سال 2000 مقررات ریچ(قانون ثبت، ارزیابی، صدور مجوز و محدودیت‌های استفاده از مواد شیمیایی) در اروپا استفاده از استابلایزرهای سربی را منع کرد.

 

همچنین موسسه تولیدکنندگان استابلایزر اروپا(ESPA) به صورت داوطلبانه در تلاش برای حذف سرب برآمد.همزمان تولیدکنندگان لوله در آمریکای جنوبی به صورت داوطلبانه برای حذف استابلایزرهای سربی اقدام کردند. در روزهای اولیه جایگزین های متفاوتی از استابلایزرهای با پایه کلسیم به بازار عرضه شد و تغییر در بازارهای مختلف آغاز شد.تغییرات چشم گیر در بازار آمریکای جنوبی و اروپا مشاهده شد.

 

بحث

مصرف  PVC برای لوله ها سال 2013 در مقایسه با 2015

در آخرین کنفرانس لوله های پلاستیکی  در برلین، برلوخر گزارشی در مورد رشد مصرف  PVC تا سال 2013 مخصوصا در بازارهای در حال توسعه ارائه داد. در سال 2013، مصرف  PVC برای لوله ها 12.900 کیلو تن تخمین زده شد. نرخ رشد معقول تقریبا نزدیک به 3 درصد در آمریکای جنوبی و شرق اروپا و نرخ رشد خوب حدود 6 درصد در هند و آسیا انتظار می رود.

 

آمار سال 2015 فقط نشان دهنده مصرف کلی pvc برای لوله و اتصالات است.مصرف جهانی pvc برای لوله و اتصالات  در سال 2015 به 13.510 کیلو تن رسید که در دو سال 4.7 درصد  افزایش داشت. بنابراین به وضوح کمتر از انتظارات است.

 

رشد مصرف در هند، آسیا(به استثنای چین) و آمریکای جنوبی ناامید کننده بود و کمتر از نرخ رشد مورد انتظار بود( به عنوان مثال هند فقط در طی دو سال  رشد 5.9 درصد به جای رشد سالانه مورد انتظار( 7 درصد ) را داشت) . در آمریکای جنوبی ما شاهد کاهش مصرف  از 1200 کیلو تن به 1100 کیلو تن در سال 2015 بودیم. پیشرو اصلی برای رشد در چین بود(520 کیلو تن افزایش رشد، 13.7 درصد در دو سال)، ایالت متحده (آمریکای شمالی ) رشد 140 کیلو تن را داشت که معادل با رشد سالانه 3 درصد است.

 

 

انتظارات سالهای آینده در هر منطقه متفاوت است. برای اروپا رشد 1 درصد در هر سال انتظار می رود در حالی که  در آمریکای جنوبی به دلیل وضعیت اقتصادی ما انتظار رشد مصرف نداریم. انتظارات برای چین و خاورمیانه با رشد 2.5 درصد سالیانه در چین کمتر است. انتظارمی رود که ایالت متحده در حدود 3 درصد رشد داشته باشد درحالی که هند همچنان افزایش مصرف خود را با رشد 7 درصد حفظ می کند.

 

توسعه بازار استابلایزرهای  pvc برای لوله ها در هر منطقه

روند مشابه با مصرف  pvc برای استابلایزرها نیز دیده شده است که تنها انحرافاتی جزئی در مقایسه با استفاده از  pvc دارد. در مجموع مصرف استابلایزر در سراسر جهان در سال 2013 کمی بیشتر از 360 کیلو تن گزارش شد که تقریبا نزدیک به 385 کیلو تن در سال 2015 افزایش یافت که حدود 6 درصد در طی دو سال افزایش یافته است. دو نکته را باید در اینجا ذکر کرد: بازار لوله های اروپایی از لحاظ حجم کاهش یافت با این حال مصرف استابلایزر در این منطقه کمی افزایش را نشان داد.

 

این اثر به دلیل نهایی شدن تغییر از فرمولاسیون پایه سرب به سیستم کلسیم است. سیستم های مبتنی بر سرب در اغلب موارد در طول دو سال با جایگزینی سیستم های کلسیم بهینه شدند.روند معکوس در هند دیده شد که در آن رشد بازار لوله از رشد مصرف استابلایزر فراتر رفته است. روند مشخصی در زمینه صرفه جویی در هزینه  با کاهش دوز استابلایزر مصرفی وجود دارد. طبق ارقام گزارش شده مقدار متوسط دوز استابلایزر نزدیک به 2.7 phr  در سال 2013است که در سال 2015 به میزان 2.5  phr کاهش یافت . برای مناطق دیگر روند استفاده از  pvc  و استابلایزر در یک راستا هستند.

 

برای استابلایزرها نه تنها حجم بلکه نوع سیستم های استابلایزر در میزان مصرف مهم است.در حالی که مناطقی هستند که عمدتا از استابلایزر قلع استفاده می کنند مانند ایالت متحده که استفاده از سیستم های پایدار کننده رایج خود را ادامه می دهند و در مناطقی که سیستم های پایه سرب استفاده می شود انتظار می رود که تغییر برای جایگزینی استابلایزرهای معمول شروع شود. در سال 2013 در آمریکای جنوبی رشد استابلایزرهای پایه کلسیم را بیش از 30 درصد پیش بینی کردیم اگرچه هنوز برآورد نشده است. برای چین، شرق دور و هند اولین حرکت به سال 2013 بر می گردد با چند استثنا در بازارهای این مناطق  هنوز استابلایرهای سربی غالب است.

 

بزرگترین تغییر در اروپا  زمانی اتفاق افتاد که استابلایزرهای سربی به طور کامل از رده خارج شد. در سال 2015 هنوز برخی از سازندگان از استابلایزرهای سربی استفاده می کنند که امروزه با استابلایزرهای پایه کلسیم وان پک  جایگزین شده است. سهم باقی مانده از استابلایزرهای قلع در اروپا هنوز در برخی کاربردهای خاص مانند اتصالات تزریقی با دیواره ضخیم استفاده می شود.

 

پایدارسازی با سرب برای تولید لوله های  PVC در اکثر مناطق غالب است به جز در اروپا که در حال جایگزینی و تغییر به سمت استابلایزرهای کلسیم است.

 

تحولات برای لوله های  pvc- انتظارات

در مورد سیستم های استابلایزر انتظارات ما برای دو سال آینده در هر منطقه متفاوت است. اکنون یک مرحله از توافق بین بازارهای اروپا است که عمدتا برایجاد سیستم های بر پایه کلسیم و جمع آوری تجربیات بیشتر با تکنولوژی فعلی تمرکز دارد. انتظار می رود که  تمرکز اصلی بهینه سازی و تنظیم دقیق فرمولاسیون کلی فعلی باشد. موضوعاتی که هنوز تحت ارزیابی قرار دارند سطح محصول نهایی همچنین ثبات محصول نهایی در اجراست.

 

تنظیمات همچنین در جهت دستیابی به خروجی بالاتراست زیرا فیلر برای کاهش قیمت در فرمولاسیون افزایش می یابد. برای ایالت متحده ما تغییرات زیادی را انتظار نداریم، استابلایزرهای قلع به کار برده شده و سیستم های پایدارکننده مورد پذیرش هستند و تمایلی برای تغییر چیزی جز تنظیمات دقیق و بهینه سازی هزینه ها وجود ندارد. سیستم های پایه کلسیم بحث شده است اما به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. برای آمریکای جنوبی همچنین به ندرت تغییری انتظار می رود.

 

وضعیت اقتصادی فعلی باعث می شود که اقدامات در جهت افزایش سطح فیلر یا کاهش کیفیت نسبت به تغییر سیستم های پایدارکننده باشد.تنها در مناطقی که تعهدات انجمن و یا فشار قانونی دیده می شود و یا انتظار می رود، روند به سمت تغییر اجباری است. یکی از مناطق افریقای جنوبی است که روندی شفاف برای پیروی از رویکرد های اروپایی را اجرا کرده است.آفریقای جنوبی و مناطق اطراف از استابلایزرهای بدون سرب و برپایه کلسیم استفاده می کنند. این روند توسط انجمن لوله آفریقای جنوبی برای تغییر و کنار گذاشتن استابلایزرهای بر پایه سرب حمایت شده است.

 

چین به ویژه باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد جایی که اخیرا توسط مقامات تصمیم گرفته شده که سرب  تا سال 2017 از رده خارج شود. یک هدف بلند پروازانه که نیاز به تلاش های بزرگی برای کل صنعت دارد. هدف تنها انتقال استابلایزرهای اروپایی نخواهد بود زیرا نیازهای محلی متفاوت است. اکثر لوله ها در چین سفید هستند مهم نیست که لوله برای کاربرد فاضلاب است و یا آشامیدنی . در هر حال نیازها برای طراحی سیستم استابلایزر وان پک باید در نظر گرفته شود.

هند همچنین یک قانون اجباری برای کنار گذاشتن استابلایزرهای سرب بدون تعیین مهلت تاکنون در نظر گرفته است.

 

استابلایزر برای لوله های  pvc – پیشرفت ها

در کنار تغییرات سیستم های استابلایزر مورد بحث در بالا که عمدتا تحت فشارهای قانونی است، در بعضی نقاط جهان، پیشرو اصلی برای تکامل تلاش می کند تا جنبه های اقتصادی اکستروژن لوله بهبود یابد. حداقل رویکرد، افزایش سطوح فیلر است. معیارهای دیگر برای بهبود از لحاظ اقتصادی، افزایش میزان خروجی است. راه حل های پیچیده تر و نوآورانه تر تولید لوله های دیواره ساختمند و لوله های آرایش یافته است که باعث صرفه جویی در مواد بدون آسیب رساندن به خصوصیات فنی لوله می شود.

 

هر رویکرد نیازهای مختلفی را برای افزودنی های تکمیلی ایجاد میکند.به طور کلی تنظیم سیستماتیک یک افزودنی تکمیلی در نیازهای متفاوت بدون تغییر باقی می ماند اما جزئیات  مهم است.برای مثال سطوح بالای فیلر نیاز به استفاده از روان کننده های کاربردی برای تضمین یکپارچگی مناسب در ماتریس  pvc که دارای سطوح فیلر افزایش یافته است می باشد بدون اینکه به خصوصیات مکانیکی و سطوح ظاهری آسیب برساند. افزایش میزان خروجی همچنین نیاز به انطباق دادن تنظیمات و افزایش سرعت اکستروژن دارد. درحالی که این مثالها عمدتا با سیستم روان کنندگی سروکار دارد.

 

با این حال لوله های  opvc تمایل به پذیرش بخش پایدارکنندگی گرما دارند تا تنش گرمایی بالاتر را در مرحله آرایش یابی تحمل کنند. در بسیاری موارد الزامات برای اندازه های مختلف لوله همچنین رنگ های مختلف لوله، انتخاب مناسب یک افزودنی تکمیلی را پیچیده تر می کند. برای بدست آوردن حداکثر انعطاف پذیری در لوله ها  برای تولیدکنندگان لوله، برلوخر بسته های تقویت شده را معرفی می کند که به طور خاص برای پذیرش ثبات حرارتی و رنگ اولیه به طور مجزا  بدون تاثیر بر سیستم روان کنندگی طراحی شده است.

 

برلوخر امکان طراحی بسته های افزودنی اقتصادی با پایداری خوب و رنگ اولیه  برای اکستروژن لوله های استاندارد را فراهم کرده است. اگر رنگ اولیه نیاز به بهبود داشته باشد، فقط تقویت کننده مربوطه به جای استفاده از کل بسته افزودنی تکمیلی اضافه می شود. همچنین اگر پایداری حرارتی برای لوله های با قطر بزرگتر و یا لوله هایی که به صورت آرایش یافته تولید می شوند نیاز باشد، اضافه کردن تقویت کننده حرارتی می تواند بسیار اقتصادی تر از افزودن کل دوز بسته تکمیلی باشد.

 

نتیجه

انتظارات و پیش بینی ها برای حجم وتحولات نوع استابلایزرها به طور کامل محقق نشد. انتظارات از حجم فعلی بیشتر محافظه کارانه هستند و در برخی مناطق  ما رکود را در چند سال آینده پیش بینی می کنیم. سیستم های استابلایزر در اروپا، آمریکا و هند ثابت باقی خواهد ماند و به دلیل تصمیمات قانونی  برای حذف سرب، تغییر به سمت استابلایزرهای کلسیم  پیش بینی می شود.

 

از لحاظ تحولات در لوله  تمرکز غالب حرکت به سمت جنبه های اقتصادی با استفاده از تکنولوژی های جدید در صرفه جویی مواد ( مانند لوله های آرایش یافته) و یا با کاهش هزینه ها با افزایش سطوح فیلر و یا میزان خروجی است. این تحولات نیازمند استابلایزرهای جدید نیست. اینها  نیاز به انعطاف پذیری بیشتر با پذیرش دستورالعمل هایی دارد که توسط بسته های تقویت شده ویژه برلوخر پشتیبانی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط