ارسال پاسخ

۸ خرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2238

pvc-asso.ir

درخواست برای کاهش تعرفه استابلایزر و تامین به موقع ارز واردکنندگان

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در نامه ای خطاب به مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، درخواست شکست تعرفه ها و تزریق به موقع ارز، برای واردکنندگان مواد اولیه و استابیلایزرهای ساخته شده، را داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در بخشی از این نامه آمده است: از آنجا که 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز در تولید استبیلایزرها، وارداتی است، تولید آن ها در داخل، به شدت وابسته به واردات مواد اولیه بوده و قیمت های نهایی هم طبعاً بر همین اساس تعیین و اعلام می گردد.

متن نامه به شرح زیر است:

 

     جناب آقای دکتر  صادقی نیارکی
           مدیر کل محترم دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت 


  با سلام
       احتراماً همانگونه که استحضار دارید، صنایع ایران در این روز های سخت و پر مشقت، با مشکلات عدیده ای شامل تحریم ها و محدودیت های خارجی از یک سو و خود تحریمی های داخلی از سوی دیگر، مواجه بوده که توان تولید داخلی را درگیر چالش هایی جدی نموده است و تولید کنندگان داخلی در چنین شرایطی، چشم به سیاست های تسهیل گر دولت، برای تولید داخل دارند اما در عمل; و در برخی موارد و مصادیق، شاهد سیاست ها و اقداماتی بر خلاف نیازهای کشور هستند.


 بر اساس بررسی ها و گزارش های دریافتی، برخی تولیدکنندگان پرتلاش کشور در حوزه مصنوعات PVC، دچار مشکلات مضاعفی جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود، خصوصاً در حوزه تأمین پایدارکننده های حرارتی (Stabilaizer)، هستند. اگرچه تأمین کنندگان و مصرف کنندگان استبیلایزرها، هر دو، از اعضای پر تلاش این انجمن هستند، اما از آنجا که 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز در تولید استبیلایزرها، وارداتی است، تولید آن ها در داخل، به شدت وابسته به واردات مواد اولیه بوده  و قیمت های نهایی هم طبعاً بر همین اساس تعیین و اعلام می گردد. لیکن اعمال تعرفه بالا برای واردات استبیلایزرهای ساخته شده مصرف کنندگان این مواد، در صنایع مختلف PVC را، با چالش هایی مواجه نموده است که لزوم پرداختن به آن و رفع موانع پیش رو از اقدامات مهم در مسیر رونق تولید ملی است.


لذا لزوم شکست تعرفه ها و تزریق به موقع ارز، برای واردکنندگان مواد اولیه و استابیلایزرهای ساخته شده، به شدت احساس می شود تا خلأها و نیازهای واقعی صنایع، در فضایی شفاف تر و منظم تر پاسخ داده شود و مشکلات، به نفع این دو جریان، مرتفع گردد.


 لذا، ضمن ارسال درخواست کتبی برخی فعالان پرتلاش صنعت PVC به پیوست، از حضرتعالی و مدیران همکار، در وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواهشمندیم در سال رونق تولید ملی، با سیاست ها و تدابیر اثرگذار، همچون همیشه تولیدکنندگان را در پاسخگویی به نیازهای زیرساختی و کلان کشور، یاری فرمائید. 


 برای شما و همکاران محترمتان در وزارت صنعت، معدن و تجارت، آرزوی موفقیت روزافزون را مسألت دارم.


                      با احترام
                   عباسعلی متوسلیان
               رئیس هیئت مدیره انجمن

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد