ارسال پاسخ

۲۰ فروردین ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2167

pvc-asso.ir

تفاوت بین استابلایزرهای جامد و مایع کلسیم- زینک

پایداری حرارتی استابلایزرهای پودری کلسیم زینک به خوبی نمک های سربی نیست و دارای خاصیت روغنی خاص، شفافیت ضعیف است. به منظور...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

استابلایزرهای کلسیم- زینک معمولا به دو گروه جامد و مایع تقسیم می شوند.

استابلایزرهای کلسیم- زینک جامد:

این استابلایزرها دارای سه فرم پودر سفید، پولکی و خمیری است. استابلایزر کلسیم – زینک پودری به عنوان استابلایزر غیر سمی و بهداشتی به طور گسترده استفاده می شود و معمولا برای بسته بندی غذایی، تجهیزات پزشکی، سیم و کابل، کفپوش ، لوله و اتصالات،پروفیل، چرم مصنوعی و غیره استفاده می شود.

 

پایداری حرارتی استابلایزرهای پودری کلسیم زینک به خوبی نمک های سربی نیست و دارای خاصیت روغنی خاص، شفافیت ضعیف است .به منظور بهبود پایداری حرارتی و شفافیت، به طور معمول بعضی از مواد برای بهبود عملکرد افزوده می شوند که شامل فنول های دارای ممانعت، پلی اول ها، فسفیت ها و بتا دی کتون ها و سایر آنتی اکسیدان ها است.

 

استابلایزرهای کلسیم- زینک مایع:

 

ظاهر استابلایزر به شکل مایع روغنی زرد کم رنگ است. به طور کلی، استابلایزرهای کلسیم – زینک مایع نسبت به پایدارکننده های پودری دارای پایدار کننده حرارتی کمتر اما خاصیت شفافیت بهتر است. این استابلایزرها برای عملکرد بهینه نیاز به افزودن فسفیت های آلی، آنتی اکسیدانتها و استابلایزرهای کمکی دارند.برای تنظیم کردن ویسکوزیته، حلال های مختلف شامل هیدروکربن ها و نرم کننده ها اضافه می شود.

 

استابلایزرهای مایع در محصولات pvc  که میزان نرم کننده مصرفی بیشتر از 10 تا 20  phr است، استفاده می شود. در واقع مصرف این استابلایزرها برای کاربردهای  pvc نرم و نیمه سخت است. استابلایزرهای مایع مخلوط فلزی جایگزین مناسبی برای استابلایزرهای کادمیوم در این کاربردهاست.این استابلایزرها برای رسیدن به شرایط خاص مانند رنگ اولیه مناسب، پایداری دراز مدت، شفافیت خوب، مقاومت در برابر هوازدگی و فرسودگی و سازگاری خوب با تمام انواع  pvc، فیلرها و رنگدانه ها، فرموله شده اند.

 

در سال های اخیر، تکنولوژی های مختلفی برای صنعت به منظور بهبود انتشارVOC ( ترکیبات آلی فرار) به ویژه در رابطه با صنعت ساختمان معرفی شده است.انتشار پایین و بوی کم ویژگی های کلیدی مورد نیاز صنعت است و کاهش انتشار VOC ها  می تواند با استفاده از استابلایزرهای جامد کلسیم- زینک، استابلایزرهای مایع بدون فنول و خمیری بدست آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد