ارسال پاسخ

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3745

pvc-asso.ir

شناسایی نشتی در لوله های ترمیم شده

تکنولوژی پخت لوله در محل به دلیل قابلیت ها و حجم بالای تحقیقاتی که روی آن صورت گرفته  است می تواند مشکلات لوله های شبکه های شهری و صنعتی گرفته تا خطوط انتقال آب را بر طرف نماید.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

این روش بیشتر در خطوط آب و فاضلاب کاربرد داشته وشامل خطوط نفت و گاز نخواهد شد. چون در این خطوط فشار بسیار بالا بوده و نیاز به لایه بسیار محکم و چسب رزینی خاص می باشد.از ویژگیهای اصلی این روش انجام عملیات بدون نیاز به حفر ترانشه می باشد. شرکت الکترو اسکن مستقر در ایالات متحده، عرضه تجهیزات خود را به اروپا برای آزمون تضمین کیفیت لوله های نوسازی شده بدون حفاری یا بدون ترانشه آغاز کرده است.

 

 این شرکت در حال تست شناسایی نشتی به صورت 360 درجه برای آسترهای نو شده به روش CIPP  یا ترمیم در محل  با نور ماورابنفش ودیود ساطع کننده نور(LED) است.این خدمت توسط شرکت تابعه اروپایی الکترواسکن واقع در فرانکفورت آلمان انجام خواهد شد.

 

 در روش سیستم های  CIPP متداول از رزین اپوکسی که با بخار آب داغ و یا هوای محیط به دیواره لوله ی قدیمی می چسبد، استفاده می شود. در آسترهای جدیدتراز مواد  فایبرگلاس استفاده می شود که از نور  UV  به عنوان منبع گرمایی برای پخت استفاده می شودهمچنین رزین های ویژه ای ممکن است با نور  LED گرم شوند که 5 برابر سریعتر از روش های دیگر پخت  انجام می شود. Chuck Hansen رئیس و مدیرعامل شرکت الکترو اسکن گفت که پخت 5 برابر سریعتر به این معنی نیست که ترمیم انجام شده می تواند آب بندی بهتر و قابل اطمینان تری را ارائه دهد.

 

 طبق گفته الکترو اسکن فناوری هوشمند ماشینی این شرکت دقایقی پس از نصب و پخت ، نتایج آزمون نشتی لوله بدون ابهام را فراهم می کند. نتایج آزمون، محل نشت و شدت آن را برای کل طول لوله در 360 درجه مشخص می کند و می تواند حتی کوچکترین سوراخ ها را پیدا و اندازه گیری کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد