ارسال پاسخ

۸ مهر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3113

pvc-asso.ir

کمک فرایندهای سبز برای پلاستیک ها

کمبودهای جهانی اخیر مواد اولیه، بسیاری از تولید کنندگان کمک فرایند پلاستیک را به تولید محصولات جدید زیستی متمرکز کرده است.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

 وکس های کمک فرایند برای کامپاندهای پلاستیک جهت دستیابی به جریان بهتر، براقیت و پراکندگی مواد افزودنی مورد نیاز است. همواره از دیرباز طیف گسترده ای از وکس های کمک فرایند مبتنی بر مواد سوخت فسیلی وجود داشته است. به عنوان یک قاعده، روغن ها بر پایه سوخت فسیلی جز اصلی وکس های با وزن مولکولی پایین هستند، در حالی که زغال سنگ لیگنیت برای عملکرد بالاتر وکس های مونتان( معدنی) از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بنابراین با فشار بازار به سمت افزودنی های زیستی، نگاهی به پیشرفت های اخیر کمک فرایندهای زیستی بیاندازیم.

 

واکس های  Licocare® RBW سنتز شده از دانه های برنج

شرکت Clariant افزودنی های وکس را براساس محتوای تجدید پذیر(دانه ی برنج) تجاری سازی کرده است. این وکس ها برای کامپاندهای پلاستیک با نام های Licocare® RBW 300 و Licocare® RBW 102 در دسترس هستند که در صنایع الکتریکی و خودرو که ترموپلاستیک های مهندسی و اپوکسی های ترموست استفاده می شوند، کاربرد دارد.

 

این واکس های زیستی از ماده غیرخوراکی و غیر رقابتی در زنجیره غذایی یعنی روغن سبوس برنج  تولید می شوندو با کارایی بالا می توانند جایگزین وکس های مونتان مبتنی بر سوخت های فسیلی شوند. این کمک فرایندها به عنوان روان کننده های داخلی و خارجی به همگنی رنگدانه ها و پراکندگی فیلر در کامپاند و رهایش از قالب به دلایل زیر کمک می کنند:

• بهبود جریان مذاب
• پایداری پردازش پلاستیک در دمای بالاتر
• افزایش چقرمگی مکانیکی
• بهبود سطح قطعه نهایی تولید شده
 

محتوای تجدیدپذیر تحولی اصلی در صنعت پلاستیک جهانی است.

به بیان ساده، سازگاری با محیط زیست برای تامین کنندگان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی پلاستیک روند مثبتی در آینده باقی خواهد گذاشت.

کمک فرایندهای زیستیEmery Oleochemicals


 Loxiol® G 24  هم به عنوان روان کننده خارجی و هم کمک فرایند عامل رهایش عمل می کند که 100% از منابع تجدید پذیر تولید شده است. همچنین در جایگزینی با بسیاری از وکس های مبتنی بر سوخت های فسیلی متداول، موثر است.

 Loxiol® G 24 مناسب برای اکستروژن:

•  لوله های سخت  pvcو cpvc
•  قالب گیری تزریق  pvc و
•  پردازش رزین های عاری از کلر است.
 

این کمک فرایند در محدوده وسیعی از دما پایدار است، فراریت پایینی دارد و در ترکیب با کمک فرایند متداول Loxiol® G 59 با استابلایزرهای کلسیم روی به عنوان یک سیستم روان کننده داخلی/ خارجی سازگار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط