ارسال پاسخ

۱۲ شهریور ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2407

pvc-asso.ir

استفاده از نور خورشید برای تجزیه پلاستیک ها در فاضلاب

استفاده از تابش نور خورشید برای کمک به خلاص شدن از میکروپلاستیک ها در اقیانوس ها یکی از چندین نوآوری های تکنیکی است که توسط یک پروژه جدید اتحادیه اروپا توسعه یافته است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: از نوامبر 2017 یک سیستم در موسسه فناوری KTH رویال در سوئد برای تجزیه میکرو پلاستیک ها از محصولات مراقبت شخصی توسعه یافت که برای اجرا در خانه ها و تصفیه خانه ها مورد آزمایش قرار گرفت. پلاستیک زمانی که در معرض نورخورشید قرار می گیرد، می تواند به عناصر بی ضرر تبدیل شود. این فرایند آهسته است.
 


 یک نمای نزدیک از  مواد نیمه هادی در سایز نانو که یک فرایند طبیعی به نام اکسیداسیون فتوکالیستی را شروع کرده و سرعت می بخشد

در برخی موارد چندین سال طول می کشد که پلاستیک ها تجزیه شوند.این روند می تواند با استفاده کار آمدتر از نور و اشعه ماورابنفش در دسترس، سرعت یابد. این سیستم شامل پوشش هایی با مواد نیمه رسانا در سایز نانو است که می تواند یک فرایند طبیعی به نام اکسیداسیون فتوکالیستی را شروع کرده و سرعت بخشد.


 در یک تست خانگی، این سیستم های فیلتر شده با پوشش نانو در خروجی فاضلاب خانه ها قرار داده شد. به طور مشابه در کارخانه های تصفیه فاضلاب این دستگاه ها برای شروع تخریب میکروپلاستیک ها بعد از اینکه تصفیه به شیوه همیشگی تکمیل شد، استفاده می شود.این غشاهای فتوکاتالیستی با همکاری شرکت سوئدی PP Polymer ABایجاد شد. 


اکسیداسیون فتوکاتالیستی با نیمه هادی¬های اکسید روی و اکسید تیتانیم برای تبدیل آلودگی های فرار ، روغن و سایر مواد به عناصر بی ضرر مانند آب و CO2 استفاده می شود. به طور مشابه در مفهوم فتوسنتز، فوتوکاتالیز ترکیبات تجزیه شده را با الکترون های برانگیخته فعال می کند که سپس منجر به تبدیل مولکول های آب به عناصر سازنده آن (هیدروژن و اکسیژن) می شود.این مواد به اندازه کافی تابش خورشید از حداقل نور موجود را جذب می کنند تا واکنشی را با مولکول های پلاستیک انجام دهند. سپس رادیکال ها، الکترون ها را با  اتم هایی که مولکول های پلاستیک را تشکیل می دهند، مبادله می کنند  و این مواد را به طور موثری به ترکیباب بدون ضرر CO2 و آب تبدیل می کنند.


 ماده ی نیمه هادی می تواند مولکول ها را برانگیخته کند و این فرایند را با استفاده از 40 درصد تایش خورشید قابل رویت انجام دهد. طبق گزارش موسسه تحقیقات  آب و هوای نروژ تقریبا تمام سواحل در سراسر جهان توسط میکروپلاستیک ها آلوده شده است. موجودات دریایی این پلاستیک ها را می بلعند که همچنین آلودگی هایی مانند DDT و PCB را جذب می کنند. 


این پلاستیک ها  در زنجیره غذایی  تجمع می یابند و از گونه ای به گونه دیگر منتقل می شوند و عواقب مستقیمی را بر جمعیت انسان می گذارند. مقابله با آلودگی های پلاستیکی  از  منبع آن موثرترین راه برای کاهش زباله های دریایی است. این پروژه با استفاده از روش های نوآورانه در دریاهای اروپایی (CLAIM) برای جمع آوری زباله های پلاستیکی قابل مشاهده پیاده شده است.  


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد