ارسال پاسخ

۳۰ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1776

pvc-asso.ir

تهدیدها و فرصت های تحریم ایران برای عراق و اقلیم کردستان

به دلیل کاهش ارزش ریال، میزان تجارت میان عراق و اقلیم کردستان، افزایش یافته است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: یکی از رسانه های اقلیم کردستان عراق گزارشی را با موضوع تهدیدها و فرصت های تحریم آمریکا علیه ایران برای عراق و اقلیم کردستان منتشر کرده است.

 

دکتر فاضل نبی مشاور پیشین وزارات دارای عراق اظهار کرده که تحریم های آمریکا علیه ایران، در دراز مدت تبعات منفی بر  تجارت میان ایران و عراق و همچنین اقلیم کردستان خواهد داشت.


وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرده است:  آثار منفی این تحریم ها بیشتر در مبادلات نفت و گاز مشهود خواهد بود چون در این حوزه شاهد بیشترین داد و ستدها میان دو کشور هستیم.


نویسنده همچنین به روابط قدرتمند میان دو کشور ایران و عراق اشاره و تصریح می کند: با این وجود عراق نمی تواند به تحریم های آمریکا علیه عراق پایبند نباشد چون تبادلات مالی عراق به وسیله بانک های آمریکا صورت می گیرد؛ به ویژه بانگ جی پی مورگان که از عراق برای برای آغازی دوباره حمایت می کند. چنان چه تنها همین بانک از حمایت خود دست بردارد، عراق دچار بزرگترین مشکل مالی خود می شود.

 

همچنین این کارشناس بیشترین آثار زیان بار میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در بخش درآمدهای گمرکی اقیم کردستان می داند... وی می گوید: اگر اقیلم کردستان عراق تعامل مدبرانه ای با وضع موجود داشته باشد، می تواند بیشترین سود را از تحریم های آمریکا علیه ایران، ببرد؛ چون در حال حاضر به دلیل کاهش ارزش ریال، مردم اقیلم کردستان می توانند از کالاهای ایرانی با نرخ ارزانتری بهره مند شوند. همچنین مسئولان اقیلم کردستان می توانند با تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران، به جای واردات از ایران، واحدهای تولیدی بزرگ ایرانی را در کردستان راه اندازی کنند.


نوزاد ادهم مدیر کل بازرگانی وزارت صنعت و بازرگانی هم اظهار کرده که به دلیل کاهش ارزش ریال، بازرگانان اقلیم کردستان تمایل بیشتری به واردات از ایران دارند و روزانه میزان واردات در حال افزایش است. به باور این مقام مسئول اگر عراق عوارض گمرکی را بر کالاهایی که از اقلیم کردستان روانه سایر شهرهای عراق می شود، وضع نکند این میزان 100 درصد افزایش می یابد.

 

همچنین نچیروان بارزانی نخست وزیر اقیلم کردستان عراق نیز پاینبدی کردستان را به تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کرده و گفته است: ما در این زمینه تابع تصمیم دولت مرکزی عراق هستیم و در این زمینه از آمریکا درخواست و با دولت مرکزی هم گفت و گو کردیم تا هیئتی را اعزام کرده و در خصوص بایدها و نبایدها، شفاف سازی کنند.


 
در بخشی از این گزارش به نقل از یکی از مدیران شرکت بازرگانی اظهار شده است که در مقایسه با سال گذشته میزان واردات از ایران به اقلیم کردستان 150 درصد افزایش یافته است.

 

البته در کنار این مسائل هزینه های حمل و نقل آن بخش از کالاهایی که از راه دریا به ایران و سپس وارد اقلیم کردستان می شد به شدت افزایش یافته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط