ارسال پاسخ

۲۲ آبان ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1938

بر اساس حکم دیوان لاهه در برخی حوزه ها؛

عذر و تاخیر شرکت های طرف قرارداد خارجی را گزارش دهید

بر اساس تصمیم دیوان لاهه، آمریکا ملزم است نسبت به لغو تحریم ها در حوزه های دارویی و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و اقلام کشاورزی، قطعات یدکی و... اقدام کند. در صورت عذر شرکت های طرف قرارداد، مراتب مستند سازی و همراه با مدارک ذیربط به مرکزامور حقوق بین الملل ریاست جمهوری ارسال شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، مرکز امور حقوق بین المللی ریاست جمهوری با ارسال نامه ای خطاب به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، درخواست کرده است تا در صورتی که شرکت های خارجی طرف قرارداد، اعم از آمریکایی و غیر آمریکایی به بهانه بازگشت تحریم های آمریکا عذر آوردند، مراتب همراه با مستندات جهت بررسی و پیگیری های لازم به این مرکز ارسال شود.


بر اساس این گزارش در بخشی از این نامه آمده است: جلسات رسیدگی برای صدور دستور موقت در دعوی مطروحه علیه آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری با عنوان «ادعای نقض عهدنامه مودت، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی 1955 ایران با آمریکا از حیث برگرداندن تحریم های هسته ای، از 5 تا 8 شهریور 1397 در شهر لاهه برگزار شد.


در ادامه اظهار شده است: متعاقب این داداگاه دستور موقت دیوان در 11 مهر 1397 صادر شد. به موجب تصمیم دیوان، آمریکا ملزم است نسبت به لغو تحریم ها در حوزه های دارویی و تجهیزات پزشکی ، مواد غذایی و اقلام کشاورزی، قطعات یدکی و تجهیزات و خدمات مربوط به ایمنی و هواپیمایی کشور اقدام کند.


برای مشاهده متن نامه و حکم دیوان لاهه اینجا را کلیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد