ارسال پاسخ

۲۴ مهر ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1882

pvc-asso.ir

پیام‌های تحریم خرید PVC

روز گذشته تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با فراخوان رئیس هیئت مدیره انجمن، اقدام به تحریم خرید PVC-S65 از بورس کالا گرفتند. بسیاری از کارشناسان این تحریم را ضروری و خواهان تداوم و حتی تسری آن به سایر صنایع تکمیلی پتروشیمی هستند.

اتفاقی نادر در معاملات PVC
بر اساس داده های موجود کل تناژی عرضه شده برای گریدهای PVC به میزان 8 هزار و 467 تن بود که 2 هزار 468 تن تقاضا صورت گرفت و در نهایت 1 هزار و 723 تن معامله شد.


اما نکته مهم این که برای  PVC-S65 میزان عرضه 7 هزار و 307 تن بود که 1600 تن تقاضا ثبت و در نهایت 908 تن معامله شد. که این میزان اندک معامله، اتفاقی نادر به شمار می رود.


نکته های یک تحریم
این اتفاق حاوی چند نکته مهم است؛ نخست آن که به دلیل سودجویی پتروشیمی ها و همچنین روش اشتباه محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی بر اساس میانگین معاملات 4 هفته ماقبل که همیشه باید شاهد روند صعودی قیمت مواد اولیه بود، تولیدکنندگان پس از رایزنی ها و نامه نگاری های فراوان، چاره ای نیافتند جز این که به تحریم خرید به عنوان یک پله مانده به آخر روی آورند. اما پله آخر خاموش شدن کورسوی چراغ کارخانه ها است که امیدواریم این رخداد نامیمون به نام پتروشیمی ها ثبت نشود.


تولیدکنندگان با این تحریم، قدرت همدلی و اتحاد تشکلی صنف را به نمایش گذاشتند. صنف تصمیم گرفت برای ماندگاری، بیکار نشدن کارگران و عدم تحمیل قیمت نهایی محصول به مصرف کننده، این پیام را به پتروشیمی ها و ارگان های ذیربط بدهد که آنها حتی در بحرانی ترین شرایط تامین مواد اولیه، حاضر به تمکین از فرامین اشتباه نیستد که از این رهگذر، حق کارگران و مصرف کنندگان به صورت ناموجه به  خزانه سیری ناپذیر پتروشیمی ها واریز شود.


پتروشیمی ها و مسئولان مرجع تصمیم گیر باید این پیام را دریابند که در صورت تحریم خرید عمومی صنایع تکمیلی پتروشیمی از بورس کالا، چه آسیبی دامن کشور ایران را در ابعاد مختلف خواهد گرفت. اکنون همگان بر این باورند که اصلاح شیوه قیمت های پایه امری ضروری و آنی است و صد البته چنین تصمیمی در محافل خصوصی و پشت درهای بسته عقیم خواهد ماند. ما بر اساس آن چه که پیشتر و بارها اعلام شد خواستار راه اندازی سیستم رگولاتوری با حضور همه ذینفعان و بدون حق رای وتو، هستیم.


ماهیت صنف بر اصول مذاکره است و همیشه هم بر سر این میز آماده بوده ایم، بی تردید آن که زیر میز بزند مسئول پیامدهای ناگوار بعدی خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
اذر پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷
من فقط یک مثال میزنم که کل نیت پتروشیمی روشن بشه بچه ای بستنی دستش بود چند بچه ی دیگه حمله کرده بودن بستنی شون ببرن شخص قوی هیکلی گفت من رسیدم و بچه های اوباش را فراری داد م همه گفتن افرین پس بسنی رو بچه خورد؟
گفت نه خودم گرفتم وخودم خوردم

حالا حکایت پتروشیمی ومبارزش با دلالان بود ارسال پاسخ