ارسال پاسخ

۱۹ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1326

عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی مدر گفت و گو با رادیو اقتصاد

صادرات 4 میلیون دلار لوله و اتصالات پی وی سی به عراق در 6 ماهه اول سال

صادرات لوله و اتصالات پی وی سی به عراق در سال 95 حدد 11 میلیون دلار بود. این میزان در 6 ماهه اول امسال 4 میلیون دلار بود و اگر همین میزان صادارت در 6 ماهه اول امسال را معیار قرار دهیم، شاهد افت صادرات در این بخش خواهیم بود. 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی با حضور در برنامه کالای ایرانی در رادیو اقتصاد به وضعیت بازار لوله و اتصالات پی وی سی با تاکید بر صادارت پرداخت.

 

محور سخنان متوسلیان را در ادامه بخوانید:

 

 در جهان حدود 43 میلیون تن محصولات پلیمری تولید می شود که از این میزان 22 و نیم میلیون تن مربوط به لوله و اتصالات است که از این مقدار هم 12 و نیم میلیون تن به لوله و اتصالات پی وی سی اختصاص دارد. یعنی چیزی حدود 30 درصد مصرف جهان روی پی وی سی متمرکز است.

 

 زیرساخت ها در بخش تولید لوله و اتصالات پی وی سی آماده است و ما دارای منابع انسانی متخصص و با سابقه اجرایی هستیم.

 

 واردات مواد اولیه بنا به ضرورت صورت می گیرد و این کار هم  به دلیل مقایسه کیفیت و هم ایجاد رقابت، امری ضروری است.

 

 با توجه به نیاز بازارهای منطقه که فاقد زیرساخت های لازم برای تولید لوله و اتصالات پی وی سی هستند، فرصت و پتانسیل خوبی برای صادرات این محصولات وجود دارد.

 

 ما در سال های 94 و 95 با رقابت قیمتی تا 46 درصد در مواد پی وی سی روبرو شدیم که تولیدکنندگان را با دشورای های زیادی روبرو ساخت. این موضوع در شورای ملی رقابت و همچنین با وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و حتی با نهاد ریاست جمهوری مطرح و پیگیری شد.

 

 در ماه اخیر پی وی سی تا 17 درصد وارد رقابت قیمتی شد.

 

 طرح موضوع خروج پتروشیمی ها از بورس کالا، بدون ارائه هر گونه مکانیزم جایگزین کار درستی نیست؛ چون بورس کالا با وجود برخی ایرادها در مکانیزم های آن از شفافیت نسبی برخوردار است.

 

 صادرات لوله و اتصالات پی وی سی به عراق در سال 95 حدد 11 میلیون دلار بود. این میزان در 6 ماهه اول امسال 4 میلیون دلار بود و اگر همین میزان صادارت در 6 ماهه اول امسال را معیار قرار دهیم، شاهد افت صادرات در این بخش خواهیم بود.

 

 یکی از دلایل افت صادرات، نوسانات قیمت مواد اولیه به ویژه در سال های 94 و 95 است که معمولا تاثیر خود را مدتی بعد می گذارند.

 

 لوله و اتصالات پی وی سی در حوزه های زیادی مانند: کشاورزی، ساختمان، برق و مخابرات کاربرد دارند. با این وجود تولید برخی از نمونه ها و یا سایزهای بسیاربزرگ به دلیل مصرف پایین و مقرون به صرفه نبودن در داخل کشور انجام نمی شود.

 

 تاکید ما بر توسعه متوازن در دو بخش صنایع بالا دستی و صنایع پایین دستی است. اکنون پتروشیمی ها خوراک خود را با ارز مبادله ای دریافت می کنند در حالی که مواد اولیه با ارز آزاد قیمت گذاری و عرضه می شود.

 

 تحمل دشواری ها و فشارهای وارده بر صنعت حتی برای تولیدکنندگان قدیمی همچون ما بسیار دشوار است.

 

 برگزاری نشست بین تشکل ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضروریی است تا در این فرآیند علاوه بر ایجاد زبانی مشترک کار به افراد متخصص واگذار شود.

 

 صادرات مقوله ای بلند مدت و تخصصی است و ضرورت ایجاد کنسرسیوم ها، انعقاد توافقنامه های ترجیحی و تقویت زیرساخت ها به شدت احساس می شود. ما در حال اقدام و پیگیری تکشیل کنسرسیوم هستیم.

 

 ضرورت دارد تا دیپلماسی اقتصادی فعال و همچنین رایزن های بازرگانی پویایی بیشتری در خصوص صادرات داشته باشند.

 

 ضرورت ایجاد گفتمان و راهکارهای مشترک بین نهادهای موثر در زمینه صادرات مانند سازمان توسعه تجارت، گمرک، وزارت امور خارجه و همچنین رایزنی و مشورت با واحدهای تولیدی و صادر کنندگان.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط