ارسال پاسخ

۴ مرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1027

pvc-asso.ir

عباسعلی متوسلیان: پتروشیمی غدیر PVC S65 را به هر دو روش پالت و جامبوبگ عرضه کند

شرکت پتروشیمی در نامه ای به تاریخ 28/4/1396 خطاب به مهندس یعقوبی سرپرست محترم اتاق پایاپای شرکت بورس ایران اعلام کرد که در راستای ارتقاء سیستم بسته بندی، این شرکت از تاریخ 8 شهریور 1396، قادر به تحویل و عرضه PVC S65 با بسته بندی جامبوبگ نیست. 

محتوای این نامه هم جای خرسندی دارد و هم مایه نگرانی است. خوشحالی از آن روی که شرکت پتروشیمی غدیر با تنوع و پیشرفت در بسته بندی، پاسخگوی نیاز بخش دیگری از مشتریان خود است. مهمتر از آن بر اساس اطلاعیه پتروشیمی غدیر، بسته بندی جدید موجب امنیت بیشتر برای پرسنل خدوم آنها می شود که این اهتمام نیز ارزش بسیار دارد.


اما نگرانی ها در عدم عرضه و تحویل PVC S65 با بسته بندی جامبوبگ، بسیار نگران کننده است؛ از این روی که مدیران محترم شرکت پتروشیمی غدیر بدون توجه به نیاز آن دسته از واحدهای تولیدی که متقاضی دریافت PVC S65 با بسته بندی جامبوبگ هستند، این تصمیم را اتخاذ کرده اند. نیازی به یادآوری نیست که در همه جای دنیا و به ویژه شرکت های بزرگ و مادر، بر اساس نیاز جامعه مصرف کنندگان خود و حتی با نیاز سنجی و مشورت آنها اقدام به تولید و نوع عرضه آن می کنند؛ امر مهم و مسلمی که از نگاه مدیران محترم پتروشیمی غدیر مغفول مانده است. البته این مهم را نیز نباید فراموش کرد که سیستم دریافت مواد اولیه بخشی از واحدهای تولیدی براساس جامبوبگ ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرمی ساخته و استقرار یافته است.


موضوع عدم عرضه و تحویل PVC S65 با بسته بندی جامبوبگ، گلایه هایی را در میان تعدادی از مصرف کنندگان این محصول برانگیخته است، و مواردی از این انتقادها ظرف چند روز اخیر با توجه به مسئولیت بنده در انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی و همچنین انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، به اینجانب منتقل شده است. این همه نگرانی در میان تولیدکنندگان صنایع تکمیلی آن هم در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال»، نام گذاری شده، موجب تاسف بسیار است. 


لازم به یادآوری است تا پیش از تصمیم اخیر مبنی بر عدم عرضه جامبوبگ، آن دسته از تولیدکنندگان صنایع تکمیلی که متقاضی دریافت بسته بندی پالت بودند، با توجه به عدم امکان این نوع عرضه PVC S65 از سوی پتروشیمی غدیر، بی هیچ گلایه مندی، با این کمبود ساختند و دم برنیاوردند. اکنون این پرسش مهم و اساسی دوباره مطرح می شود که چرا مدیران پتروشیمی غدیر بدون توجه به نیاز و خواسته مصرف کنندگان PVC S65 به صورت جامبوبگ، از تحویل و عرضه آن خودداری می کنند؟!


پرسش های زیادی خطاب به شرکت های پتروشیمی مطرح است از جمله چرا فروش بر اساس وزن خالص PVC  در برخی مجتمع های پتروشیمی انجام نمی شود؟ چرا صنایع بالا دستی در تصمیم های خود، صنایع پایین دستی را دخیل نمی کند؟ نیازسنجی مشتریان در صنایع بالا دستی چه جایگاهی دارد؟ آیا این توجیه که باید همگام با صنایع پتروشیمی دنیا حرکت کنیم، این همگامی با دنیا در میزان عرضه و نحوه خرید نیز صدق پیدا می کند؟ می دانید و می دانیم که مصرف کنندگان محصولات پلیمری در دنیا مواد اولیه خود را با چه شرایطی تهیه می کنند؛ پرداخت های یک ساله، با ضمانت و غیره... 


پرسش های بسیار دیگری در این زمینه وجود دارد که در مجالس و محافل همواره مطرح شده و تا به امروز بی پاسخ مانده اند.


اما انتقادهای فوق دلیلی نمی شود که ما تشکر خود را از کیفیت مناسب PVC پتروشیمی غدیر ابراز نکنیم. امیدواریم که مدیران گرانقدر این شرکت، بیش از گذشته مشتری مداری را در اولویت های کاری خود بگذارند و تنوع محصولات هم به صورت جامبوبگ و هم پالت را برای پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان همانند شرکت های پتروشیمی اروند و بندر امام، در دستور کار قرار دهند. درخواست ما تنوع در بسته بندی و عرضه آن به دو هر دو روش پالت و جامبوبگ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط