ارسال پاسخ

۵ اسفند ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1400

pvc-asso.ir

لوله های OPVC در دماهای پایین؛ بدون تاثیر عملی بر نصب و کاربرد لوله

لوله های OPVC در شرایط آب و هوایی بسیار حساس با توجه به نصب و کاربرد به خوبی عمل می کنند...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: دوام لوله های OPVC به طور منفی با تغییرات آب و هوایی یا دماهای بسیار پایین تحت تاثیر قرار نمی گیرد. علاوه بر این لوله های OPVC در شرایط آب و هوایی بسیار حساس با توجه به نصب و کاربرد به خوبی عمل می کنند.

 

ویژگی های لوله هایopvc  زمانی که دما کاهش می یابد بسیار مفید است و با تحقیق از شورای تحقیقات ملی کانادا نشان داده شده است که لوله های pvc  دفن شده با تنش ایجاد شده توسط انجماد آب به خوبی سازگار هستند.

 

زمانی که لوله های opvc  کلاس 500 دردماهای پایین عمل می کند یا در مناطق سرد شدید در سرتاسر جهان و یا در کاربردهایی شامل انتقال سیالات سرد استفاده می شوند، تغییرات قابل توجهی در ظرفیت آنها برای جذب ضربات وجود ندارد.

 

 همان طور که اخیرا  برای لوله های opvc  در c °40- ثابت شده است. علاوه بر این، تحقیقی در مورد رفتار پارگی توسط انجماد یک بخش از لوله pvc انجام شد و نتیجه این شد که بارهای سرما منجر به متلاشی شدن لوله نشد. آب داخل لوله  به مدت دو سال یخ زده بود. همچنین یک آزمایش نشتی بعد از زمستان سوم نشان داد که لوله تخریب نشده است. آب بعد از یخ زدن تا 9 درصد منبسط می شود. علاوه بر این انبساط به طور موثری توسط خاک اطراف آن محدود میشود و لوله ها در مقابل تنش هایی که درگیر آن است تاب می آورد.

 

انبساط و انقباض

 

تمام مواد در اثر تغییرات دمایی منبسط و منقبض می شوند. تغییر در طول لوله بر اثر انبساط حرارتی و یا انقباض بستگی به ضریب انبساط حرارتی  مواد لوله و تغییرات دما دارد. این عاملی است که همیشه باید در نظر گرفته شود، به ویژه در مناطقی از جهان که تغییرات دمایی بالاست.

 

ضریب انبساط حرارتی لوله های opvc برابر با 0.8 x 10-4  ⁰C-1 است، در حالی که برای پلی اتیلن سنگین ((HDPE 2.2 x 10-4  ⁰C-1 است که تقریبا چهار برابر بیشتر است. که این  بدان معنی است که  لوله های opvc دچار انقباض و انبساط کمتری  در مقایسه با لوله های  HDPE می شوند. آنچه که بر روی سامانه لوله گذاری تاثیر می گذارد زمانی است که ترانشه باز است.

 

مقاومت به ضربه

 

به طور کلی ظرفیت پلاستیک ها برای جذب ضربات به دما بستگی دارد، اما در مورد لوله های  opvcکلاس 500 این ظرفیت تغییرات قابل توجهی را حتی در مناطق بسیار سرد جهان نشان نمی دهد. در حقیقت لوله های opvc طبق استاندارد iso 16422 به طور رضایت بخشی آزمون مقاومت در برابر ضربه را با یک وزنه 10 کیلوگرمی در ارتفاع 2 متر در دمای c°40-   را پاس می کند.

 

این ویژگی همراه با افزایش ظرفیت هیدرولیکی، حداکثر انعطاف پذیری، مقاومت کامل در برابر خوردگی و آب سخت، این لوله ها را بهترین انتخاب برای حمل  مایعات فشار بالا می سازد.

 

-----

بیشتر بخوانید

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

 

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

 

عمر طولانی لوله های پی وی سی ( PVC )

 

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

 

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

 

5 گام کنترل ظاهری لوله و اتصالات پی وی سی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد