ارسال پاسخ

۱۴ آبان ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1209

pvc-asso.ir

لوله های پی وی سی دارای کمترین اثرات مخرب زیست محیطی هستند

بررسی چرخه عمر لوله های  PVCدرآمریکا ثابت نموده که این لوله ها نسبت به سایر لوله های جایگزین،تأثیرات مخرب زیست محیطی کمتری دارند.

بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه که توسط مؤسسه SSC (Sustainable  Solutions Corporation) انجام یافته است، این لوله ها با کمترین مصرف انرژی و کمترین میزان تولید کربن و همچنین ماندگاری طولانی، دارای حداقل اثرات زیست محیطی در طول عمر خود هستند.

 

به عنوان مثال ثابت شده است که میزان انرژی لازم برای انتقال آب از لوله های PVC در طول 100 سال ثابت می ماند و دلیل آن صاف بودن دیواره این لوله هاست که در طول زمان نیز همانطور باقی می ماند.  این امر سبب کاهش هزینه نگهداری در طول چرخه عمر لوله ها و کاهش مصرف انرژی می شودهمچنین میزان نشتی آب در این بازه زمانی نیز حداقل است.

 

انجمن  Uni-Bell از طریق مؤسسه SSC این مطالعه را برای لوله های معمول PVC مورد استفاده درانتقال آب آشامیدنی، فاضلاب و انتقال سیلاب انجام داده است.  لوله های مورد بررسی در آمریکا و کانادا تولید شده و در تولید آنها از پایدارکننده های حرارتی پایه قلع استفاده شده است. در فرمولاسیون این لوله ها از نرم کننده های فتالات، پایدارکننده های پایه سرب و یا کادمیم استفاده نشده است.

 

بنابه اظهار موسسسه SSC، این مطالعه، اولین پروژه بررسی کامل اثرات زیست محیطی سیستم های لوله کشی زیرزمینی در آمریکا است.  این گزارش شامل بررسی کامل انواع لوله ها از جنبه های طول عمر و دوام، ضرایب صافی، داده های آماری، و داده های زیست محیطی بوده است.

 

بر اساس داده های حاصل از VinylPlus، بازیافت PVC در اروپا در سال 2016، میزان  11درصد رشد داشته است.  میزان بازیافت سالانه PVC به 568000 تن رسیده و قرار است تا سال 2020 به 800000 تن در سال برسد.  با توجه به این داده ها، بازیافت لوله و اتصالات با رشد 15 درصد، به بیش از 57000تن می رسد.

 

بازیافت پروفیل پنجره ها، با رشد 10 به 256000 تن رسیده است.  در سال 2016 موسسه EPPA پروژه هیبرید را طراحی نمود که هدف آن بهبود  و کنترل بهترین تکنولوژی های پنجر های PVC ساخته شده از مواد هیبریدی است.

 

پروژه های دیگری نیز برای بازیافت انجام شده است برای نمونه پروژه RecoMed را می توان نام برد.  در این پروژه،  در سال گذشته در حدود 1400 کیلوگرم زباله های بهداشتی PVC که شامل شیلنگ های PVC نیز بودند از بیمارستان ها جمع آوری گردید.

 

موسسه Vinyl plus تصمیم دارد پروژه ای جدید نیز  تصویب کند که بر اساس آن تکنولوژی های جدیدی برای مواد PVC که بازیافت آنها مشکل است، طراحی شود.  این پروژه بر اساس فرایندfraunhofer creasolr  طراحی می شود و هدف آن بازیافت 100000 تن مواد در سال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط