ارسال پاسخ

۲۰ آبان ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1932

pvc-asso.ir

ساخت PVC مناسب برای کاربردهای زیست پزشکی

این طبقه از نرم کننده واکنش پذیر،می تواند به یک روش اقتصادی و زیست محیطی سنتز شده و اجازه می دهد که PVC نرم شده در کاربردهای بخش پزشکی بازبینی شود.

پلی وینیل کلراید بعد از پلی اتیلن و پلی پروپیلن به عنوان یک ماده ارزان شناخته شده است. و سومین پلیمر سنتزی تولید شده از لحاظ فراوانی است. نرم کننده ها به طور گسترده برای انتقال انعطاف پذیری به پی وی سی که به طور معمول شکننده است، استفاده می شود. استرهای فتالات، از ترکیبات با جرم مولی پایین عموما اولین انتخاب به عنوان افزودنی هستند اما دارای نقاط ضعفی هستند که به آسانی از ماتریس پلیمر انتشار می یابند و در محیط، غذاها و ضایعات خانگی، در بدن حیوانات و انسان یافت می شوند. از دست رفتن نرم کننده منجر به تغییراتی در خواص طولانی مدت مواد می شود، همچنین وقتی که نرم کننده ها به بدن انسان انتقال می یابد، منجر به اثرات بیولوژیکی و سمی می شود،. به همین دلیل این سیستم ها توسط FDA برای کاربردهای بخش پزشکی ممنوع شده است.

 

 

نرم کننده های الیگومریک که نیاز به چند نقطه مهار با پلیمر دارند و ویژگی های سازگاری بهینه شده را نشان می دهند که می تواند به عنوان معادل مفید باشد اما  می تواند به عنوان جایگزینی بدون مهاجرت، برای  افزودنی های فتالاتی هستند.{دی 2-اتیل هگزیل-فتالاتDOP))}


مطالعات قبلی نشان داده است که پیوند کوالانسی نرم کننده های فتالاتی به زنجیره پلیمری قادر است که از هرگونه مهاجرت جلوگیری کند.


با این حال، این استراتژی نشان داده است که یک محدودیت مهم باتوجه به بهره وری نرم کننده وجود دارد. و این به خاطر این واقعیت است که پیوند کوالانسی، سختی را به آن بخش زنجیره هایی که افزودنی به آن پیوند داده شده، القا می کند. در نتیجه هر چه تعداد مولکول های مهار نرم کننده بالاتر باشد، منجر به سطح بالاتری از القای سختی زنجیره ها و اثر نرم شدگی ضعیف تر می شود. Helmut Reinecke و همکارانش از موسسه علوم پلیمر در مادریدگزارش دادند که این نقطه ضعف ممکن است با استفاده از نرم کننده با پایه از پلی اتر الیگومریک (PEO-PPO) کاهش یابد. 


در این روش اتصال، مقادیر بالای وزنی از افزودنی با استفاده از محل های بسیار کم مهار ممکن است، بنابراین بهره وری از نرم کننده را تا حد زیادی بهبود می دهد. در واقع سیستم های جدید نشان می دهند که برای آماده سازی PVC نرم شده بدون مهاجرت افزودنی ها  با ارائه خواص فیزیکی –شیمیایی قابل تنظیم از خیلی انعطاف پذیر به نیمه سخت مناسب هستند. به طور ویژه ، دستیابی به نرم شدگی مشابه در مخلوط فتالات/ PVC استاندارد بدون اتصال با استفاده از مقادیر معادل از نرم کننده ، امکان پذیر است. این طبقه از نرم کننده واکنش پذیر،می تواند به یک روش اقتصادی و زیست محیطی سنتز شده و اجازه می دهد که PVC نرم شده در کاربردهای بخش پزشکی بازبینی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد