ارسال پاسخ

۲۹ آبان ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1957

pvc-asso.ir

بهینه سازی کارایی پروفیل های درب و پنجره با فوم های PVC

این مواد باعث کاهش وزن و قیمت پروفیل و همچنین افزایش خواص عایق بندی آن ها می شود. در این پروفیل ها ویژگی های مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت آب و هوایی نیز تغییری نکرده و ثابت می ماند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، شرکت P3 Consultant بیان داشت که در پروفیل های پنجره، فوم PVC جایگزین مناسبی برای مواد PVC استاندارد است. این مواد باعث کاهش وزن و قیمت پروفیل و همچنین افزایش خواص عایق بندی آن ها می شود. در این پروفیل ها ویژگی های مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت آب و هوایی نیز تغییری نکرده و ثابت می ماند.


البته فوم PVC  دارای میزان جذب آب بیشتر، سختی کمتر و همچنین مقاومت مکانیکی (تنسایل و ضربه پذیری) پایین تری ست.


روش های متعددی وجود دارد که بتوان ویژگی های محصولات فوم PVC را بهبود بخشید. یکی از این روش ها، انتخاب مناسب افزودنی فوم دهنده و همچنین انتخاب شرایط بهینه فرآیند است.  به عنوان مثال، تطابق سرعت مارپیچ با دمای فرآیند و تولید فوم با دانسیته بهینه از اهمیت برخوردار است. سرعت بالاتر مارپیچ در دمای یکسان، سبب کاهش زمان ماندگاری مواد در مارپیچ شده و باعث می شود که مواد فوم زا تمام فوم را آزاد نکنند. بنابراین حفره ها کوچکتر می شوند ودانسیته ماده افزایش می یابد. افزایش دمای مذاب و کاهش فشار قالب، سبب کاهش تشکیل حفره ها می شود.


 در شرکت Veka، روش جدیدی برای آب بندی کردن پروفیل های درب وپنجره PVC ارائه شده است. پروفیل های پنجره باید به قسمت زیرین قاب پنجره پیچ شوند تا از تاب خوردن آن جلوگیری شود.در نتیجه باید سوراخی در پروفیل تعبیه شود که مکانی برای ورود آب است.


در روش جدید شرکت Veka، تکنولوژی FeneXSeal آب بندی است که علاوه بر آب بندی، اجازه می دهد تا اگر آبی نیز عبورکرده است، خارج شود. این آب بند از جنس PVC نرم بوده و به روش کو-اکستروژن به بدنه اصلی پروفایل متصل می شود. پس از آن پروفایل از میان آب بند متصل به آن، به بدنه چارچوب پنچره پیچ می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد