ارسال پاسخ

۱۴ آبان ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1928

pvc-asso.ir

چگونه می توان مقاومت گرمایی پلاستیک pvc را بهبود بخشید؟

این مطلب به بررسی تاثیر، کوپلیمر pvc، پی وی سی کلرینه شده، کراس لینک شدن پی وی سی، Pvc و سایر مخلوط های پلیمری و... برای بهبود مقاومت گرمایی پلاستیک pvc می پردازد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

1-    کوپلیمر pvc
اگر در ترکیب  pvc یا سایر مونومرهای کوپلیمر حاوی ترکیباب با گروه های بزرگ یا قطبی باشد، دمای تغییر شکل حرارتی کوپلیمر افزایش می یابد و مقاومت در برابر گرما بهتر از  pvcمی شود و محصولی با مقاومت حرارتی بالاتر به دست می آید.اگر دمای نرم شدگی  pvc  برابر با 78 درجه سانتی گراد باشد، دمای نرم شدگی کوپلیمرهای وینیل کلراید شامل وینیلیدین کلراید، وینیل کلراید و متیل متاکریلات، وینیل کلراید و اکریلونیتریل به ترتیب برابر با 100-130، 85 و 140-150 درجه سانتی گراد است.


2-pvc کلرینه شده
پی وی سی کلرینه شده با کلردار کردن رزین  pvc با محتوای کلر62 تا 68درصد تهیه می شود.cpvc را می توان به طور مداوم در 100 درجه سانتی گراد استفاده است که این دما بالاتر از دمای کارکرد  pvc است.حداکثر دمای سرویس 100 تا 105 درجه سانتی گراد است. مقاومت شیمیایی، اشتعال پذیری، و مقاومت در دمای پایین بهتر از  pvc است. اما  رزین به راحتی قابل تولید نیست و چقرمگی مناسبی ندارد که توسعه و کاربرد آن را محدود می کند. 


2-    کراس لینک شدن pvc
پی وی سی کراس لینک شده می تواند از طریق شبکه ای شدن تابشی و شیمیایی بدست آید. در مقایسه با محصولات  pvcمعمولی، محصولات  pvc کراس لینک شده دارای استحکام مکانیکی بالاتر، پایدارای ابعاد خوب و از لحاظ مقاومت در برابر حرارت، سایش و مقاومت شیمیایی بالاتر هستند.


3-    Pvc وسایر مخلوط های پلیمری
مخلوط های  pvc با سایر پلیمرها در یک نسبت خاص ترکیب می شوند و خواص مخلوط ها ( کاملا سازگار با هم) بهتر از  pvc است. به دلیل امتزاج پذیری دو پلیمر بعد از اختلاط می تواند به یک سطح مولکولی از ذوب متقابل برسد و تشکیل ساختار تک فازی را داده به طوری که خواص مخلوط افزایش می یابد مانند pvc/ps، pvc/PE، PVC/CPVC


4-    اصلاح کننده مقاومت در برابر حرارت
اصلاح کننده مقاومت در برابر حرارت نوعی پلیمر است که دارای مقاومت حرارتی بالا برای افزایش مقاومت حرارتی  PVC است. از انواع این اصلاح کننده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.


•    پلی گلوتاریل آمین: واکنش متیل متا اکریلات و CH3NH4
•    SMA(کوپلیمر اندرید مالئیک استایرن) یک اصلاح کننده مقاوم در برابر حرارت بهتر برای  PVC است که توسط تولید کنندگان آمریکایی معرفی شده است.
•    Ht-510 یک کوپلیمر آکریلیکی بر پایه آمین است.
•    S700N کوپلیمر آلفا- متیل استایرن- آکریلونیتریل است.
•    اصلاح کننده های مقاوم در برابر حرارت از نوع ABS: A15، A50B، A10
•    اصلاح کننده های مقاوم در برابر حرارت نوع MBS: H602 میتسوبیشی، 605 و 632


افزودن مواد معدنی به  PVC:
پس از افزودن مقدار مشخصی از پر کننده مقاومت حرارتی  PVC بهبود می یابد. پرکننده های معمول استفاده شده شامل : کربنات کلسیم سنگین، کربنات کلسیم سبک،کربنات کلسیم رسوبی، سولفات باریم، خاک رس،پودر تیتانیوم و غیره است.


اضافه کردن فایبر گلاس به  PVC:
افزودن 20 تا 30درصد فایبرپلاس منجر به افزایش مقاومت حرارتی  PVC به بیش از 100 درجه سانتی گراد می شود. به طور خاص دمای تغییر شکل حرارتی  PVC با فیبرهای بلند تقویت شده مشهود تر است.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد