ارسال پاسخ

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5298

pvc-asso.ir

طرح‌ها و برنامه‌های پتروشیمی بندرامام تبیین شد

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، طرح‌ها و پروژه‌های آینده این شرکت در حوزه‌های تولیدی، تأمین خوراک و توسعه‌ای را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بندرامام، سپهدار انصاری‌نیک در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت اظهار کرد: مطالعه طرح‌ها و پروژه‌هایی با هدف ایجاد ارزش مجدد و مضاعف برای سهامداران در دست داریم که بتوانیم با مصوبه‌های مجمع و هیئت مدیره، ارزش دارایی‌ها را در آینده نزدیک به افزایش قابل‌توجهی برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها برای تکمیل زنجیره ارزش افزود: تکمیل پروژه‌های اصلی شرکت به‌ویژه کلرآلکالی، بازیافت اتان و ان‌جی‌ال که روی افزایش خوراک و تولید تأثیر مستقیم دارد از اولویت‌های مهم و اصلی ما است و با تشکیل کارگروه‌ها و رفع گلوگاه‌های حساس درصدد تکمیل و راهاندازی هر چه سریع‌تر آنها هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اصلی‌ترین مبحث شرکت را اقدام برای تأمین خوراک و تولید با ظرفیت اسمی مجتمع بیان کرد و گفت: با تشکیل کارگروه تامین خوراک و برنامه‌ریزی به‌منظور تأمین و پایداری خوراک مجتمع، هدف ما کمک به راه‌اندازی پروژه پالایشگاه گاز یادآوران خلیج فارس است که بتوانیم در فاز نخست حدود روزانه ۲۰ هزار بشکه به خوراک مجتمع اضافه و به تبع آن محصولات تولیدی را افزایش دهیم.

انصاری‌نیک در ادامه از آغاز مطالعات برنامه‌های آتی در بخش طرح‌ها و پروژه‌های مشارکتی با هلدینگ خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: برای استفاده از زنجیره ارزش بوتان، پروژه پلی‌پروپیلن ایلام و پروژه «ای‌پی‌دی‌ام» مطالعات و بررسی‌های فنی و اقتصادی را شروع کردیم که نتایج آن به‌زودی به هیئت مدیره گزارش می‌شود.

وی درباره رویکردهای مدیریتی جدید در شرکت  به تمرکز بر بهبود کارایی فرآیندهای تولید و سازمان از طریق مدیریت منابع و داده اشاره کرد و گفت: در این راستا ضرورت دارد در حوزه منابع انسانی کارهای اساسی انجام شود؛ از ضرورت اصلاح و تکمیل و نهایی کردن ساختار سازمانی، استقرار و پیاده‌سازی مدیریت ارزیابی عملکرد و طرح‌ریزی تا فعال‌سازی واحد برنامه‌ریزی و کنترل به‌منظور پایش و سهولت گردش کارها و اجرای مؤثر برنامه‌ها.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام مباحث زیست محیطی را اولویت اصلی رویکرد شرکت اعلام و تشریح کرد: تسریع روند راه‌اندازی و بهره‌برداری تصفیه‌خانه مرکزی که یکی از پروژه‌های بسیار مهم در پتروشیمی بندرامام به‌شمار می‌رود، به‌صورت ویژه در دستور کار است.

انصاری‌نیک در ادامه اقدام‌های صورت گرفته در حوزه دارایی‌های فیزیکی و فرآیندها بیان کرد: از ابتدای کار در بندرامام، نشست‌های و گفت‌وگوهای زیادی را برای بازتعریف فرآیندها به‌ویژه در بحث نگهداری از دارایی‌ها و فعال‌سازی واحد مدیریت دارایی فیزیکی داشتیم، زیرا که در بحث نگهداری از کارخانه‌ها و دارایی‌های فیزیکی باید ابتدا بر روش‌ها و فرآیندها کار شود که در این خصوص سازماندهی لازم صورت پذیرفت.

وی افزود: بحث تأمین آب و به تبع آن تامین برق از جمله مسائل کلیدی در تولید به‌شمار می‌آید و به همین منظور پروژه‌ای را برای کاهش ریسک در حوزه تأمین آب در درازمدت تعریف کرده‌ایم و به‌دنبال این هستیم که از طریق آب دریا بخشی از آب مورد نیاز مجتمع را تأمین کنیم. 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد