ارسال پاسخ

۱۳ تير ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5166

pvc-asso.ir

۸ هزار هکتار اراضی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه شد

معاون وزیر صمت ضمن بیان اینکه با تأمین زیرساخت‌ها به دنبال استقرار صنایع بر اساس آمایش سرزمین هستیم، گفت: هشت هزار هکتار اراضی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه شده است.

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از مهر، علی رسولیان بعد از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی شهرستان گرمسار و آرادان به میزبانی فرهنگسرای خورشید تابان گرمسار ضمن بیان اینکه هشت هزار هکتار اراضی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی اضافه شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها تأمین زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع است که بر اساس آمایش مبتنی بر جغرافیا و ظرفیت هر منطقه در دست اقدام قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه سال ۹۹ تنها پنج هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به فعالان اقتصادی واگذار شد، افزود: طی این بازه یکهزار و ۶۰۰ هکتار زمین به شهرک‌ها و نواحی صنعتی اضافه شده است که واگذاری اراضی بیشتر به شهرک‌ها و بخش‌های صنعتی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ضمن بیان اینکه برای ایجاد اشتغال صنعتی شدن کشور در دستور کار است، ابراز داشت: بر همین اساس سیاست توسعه تجارت و تولید با همکاری بخش خصوصی و حمایت و نظارت دولت برای توسعه صنعتی کشور پیگیری می‌شود.

رسولیان با بیان اینکه ۱۲۳ محصول و قطعه جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تولید شده است، تصریح کرد: مقایسه این آمار با سال‌های قبل نشان می‌دهد که تولید محصولات دانش بنیان با سرعت فزاینده رو به رشد است.

وی با بیان اینکه ایران استفاده از پساب شهرها برای صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دست اقدام است، افزود: ۲۰۰ نقطه صنعتی کشور می‌توانند از پساب شهری می‌توانند استفاده کنند و برای سایر مناطق مطالعات لازم انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد