ارسال پاسخ

۱ تير ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5117

pvc-asso.ir

قالیباف: مالیات فعالیت‌های تولیدی را به حداقل می‌رسانیم

رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مالیات کسانی که کار تولید انجام می‌دهند، آن‌قدر پایشان می‌ایستیم و مالیاتشان را به حداقل می‌رسانیم که سودشان اقتصادی شود.

محمد باقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه (31 خرداد ماه) در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف و در جمع نمایندگان اصناف و فعالان صنفی و بازاریان سراسر کشور، با بیان اینکه کل مالیاتی که از چند میلیون کسبه خرد و امثالهم دریافت می‌شود کمتر از 10 هزار میلیارد تومان است گفت: این درحالی است که به عنوان نمونه میزان فرار مالیاتی هزار نفر بیش از 30 هزار میلیارد تومان است و کسی نباید از ما انتظار داشته باشد که به این افراد کاری نداشته باشیم.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من اینجا به شما قول شرف می‌دهم در حوزه مالیات کسانی که کار تولید انجام می‌دهند، آن‌قدر پایشان می‌ایستیم و مالیاتشان را به حداقل می‌رسانیم که سودشان اقتصادی شود و نسبت به کسانی که سرمایه‌دارند اما کاری نمی‌کنند و سپرده‌گذاری می‌کنند، سود بیشتری کسب کنند اما به ما نگویید آقای قالیباف سیستم را هوشمند نکنید، اتفاقا سیستم باید هوشمند شود تا مشخص شود چه کسی فرار مالیاتی دارد.
قالیباف تصریح کرد: ما از تولیدکننده و کسی که ایستاده و زحمت می‌کشد، حمایت می‌کنیم و هر جا که لازم باشد حتی قوانین مالیات را اصلاح کنیم، اما بپذیرید که ما باید جلوی سوداگران و دلالان را بگیریم.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود اینکه همه می‌دانیم فعالیت اقتصادی در دوران شیوع کرونا کاهش پیدا کرده‌اما به دلیل این که دریافت مالیات به سمت سیستمی شدن و سامانه محور بودن رفت و اخذ مالیات بر روی افرادی متمرکز شد که به دنبال سوداگری و فرار مالیاتی بودند، میزان دریافت مالیات‌ها افزایش پیدا کرد.
وی افزود: من آدم نشسته روی صندلی نیستم و از شرایط اصناف و تولیدکنندگان خبر دارم و به مسئولان سازمان مالیاتی عرض کردم تاکید ما این است که باید بر روی افرادی متمرکز شویم که فرار مالیاتی دارند، یعنی درآمد هنگفت دارند و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و متقابلاً تاکید می‌کنم که هر کسی که زحمت می‌کشد و در عرصه تولید فعال است باید تولیدش اقتصادی باشد؛ لذا زحمتکشان عرصه تولید و اصناف نگران نباشند و یک بار دیگر می‌گوییم که همه تلاش خود را می‌کنیم که سیستم هوشمند‌سازی برای جلوگیری از ناعدالتی فعال شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد