ارسال پاسخ

۱۲ مهر ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4408

pvc-asso.ir

عدم رعایت “‌مقررات ملی ساختمان” تخلف حرفه‌ای محسوب می شود

شهرداریها، صاحبان حرف مهندسی ساختمان و مالکین در شهرهای واقع در حوزه شمول “‌مقررات ساختمانی کشور ساختمان” مکلفند‌این مقررات را رعایت نمایند و‌عدم رعایت “‌مقررات ملی ساختمان” تخلف حرفه‌ای محسوب می‌گردد و مستوجب تنبیه انضباطی است و هر گاه بر اثر آن جرمی واقع‌شود مسئول مربوط علاوه بر تنبیهات انضباطی حسب مورد از لحاظ کیفری مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.
گزارش های کنترل نقشه ی معماری که همه روزه دمر مجموعه ی گسترده ی سازمان های نظام مهندسی ساختمان در سرتاسر کشور تهیه و ثبت می شوند، می توانند تصویری قابل اتکا از وضعیت عمومی خدمات طراحی معماری در حیطه ی کاری هر سازمان و مجموعاً کل کشور را ارائه نمایند.
به گزارش انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از تاسیسات نیوز، مهسا مهرآرام  کارشناس ارشد معماری از دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر دوره دکترای تخصصی معماری دانشکاه آزاد اسلامی با اعلام این مطلب گفت :
این در حالی است که تاکنون به قابلیت این گزارش ها برای استخراج شاخص های پایش و نظارت بر وضعیت خدمات طراحی ساختمان که توسط دفاتر معماری عرضه می شود، توجه شایانی نشده است.
وی بیان کرد : پژوهش حاضر کوششی برای رفع این نقیصه می باشد. برای این منظور به عنوان نمونه موردی،. در این راستا، گزارش های کنترل نقشه ی معماری مربوط به بازه ی زمانی پرونده ساختمانی بوده است، مورد بررسی قرار گرفتند.) با عدم تأیید اولیه توسط کارشناس کنترل معماری مواجه شدند که از بین آنها بر اساس فرمول کوکران تعدادی پرونده انتخاب می شود تا مورد تحلیل قرار گیرند.
هرآرام  تصریح کرد :
به منظور رسیدن به تحلیلی از محتوای گزارش ها، ایرادها به چهار دسته ی اصلی تقسیم بندی شدند، شامل ایرادات مربوط به نقص پرونده، ایرادات ترسیمی، ایرادات مربوط به مغایرت ها و ایرادات مرتبط با ضوابط فنی که خود به زیر دسته هایی تقسیم بندی شدند.
وی ابراز داشت :در مرحله بعد، الگوهای آماری موجود در گزارش ها استخراج گردید که مشتمل بر هفت الگو بوده است. به منظور تحلیل یافته های آماری و رسیدن به تفسیر معتبری از الگوها، مصاحبه هایی با مسئولان تعدادی از دفاتر معماری ترتیب داده شد. نهایتاً الگوهای مشاهده شده در گزارش های کنترل نقشه ی معماری مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفتند و علل پیدایش و راهکارهای پیشنهادی جهت اصلاح آنها مطرح گردید.
وی بیان داشت:  هر سازمان نظام مهندسی ای می تواند با توجه به وضعیت دفاتر معماری خود رساندن شاخص ها به مقادیر خاصی را هدف گذاری نماید و در طول زمان استانداردهای خدمات طراحی معماری خود را بهبود بخشد. مقاله با نقدی بر ایده حذف کنترل نقشه از آیین نامه کنترل ساختمان به پایان می رسد.
کارشناس ارشد معماری از دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر دوره دکترای تخصصی معماری دانشکاه آزاد اسلامی درپایان با اشاره به قانون ماده ۱۸ نظام مهندسی گفت: شهرداریها، صاحبان حرف مهندسی ساختمان و مالکین در شهرهای واقع در حوزه شمول “‌مقررات ساختمانی کشور ساختمان” مکلفند‌این مقررات را رعایت نمایند و‌عدم رعایت “‌مقررات ملی ساختمان” تخلف حرفه‌ای محسوب می‌گردد و مستوجب تنبیه انضباطی است و هر گاه بر اثر آن جرمی واقع‌شود مسئول مربوط علاوه بر تنبیهات انضباطی حسب مورد از لحاظ کیفری مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد