ارسال پاسخ

۳۱ مرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4226

pvc-asso.ir

از سرگیری مراودات تجاری با عراق در مرز شلمچه و چذابه

فرماندار خرمشهر از بازگشایی مرز تجاری شلمچه و از سرگیری مراودات تجاری با عراق و صادرات کالا از این مرز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از همشهری، محمد حیدری اظهار کرد: مرز تجاری شلمچه به مدت سه روز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسته شده بود و امکان صادرات کالا از این مرز وجود نداشت.

وی افزود: این مرز از روز شنبه ۳۰ مرداد  بازگشایی شده و مراوده تجاری با کشور عراق از سر گرفته شده است و صادرات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

فرماندار خرمشهر گفت: روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی از طریق مرز تجاری شلمچه به کشور عراق تردد و کالای صادراتی به این کشور را حمل‌ می‌کنند. مصالح ساختمانی، کلینکر، انواع صیفی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و معدنی و فولاد، عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از شلمچه هستند.

 

وی افزود: مرز شلمچه برای تردد مسافر همچنان بسته است و با توجه به شرایط کرونایی امکان تردد مسافران از این مرز وجود ندارد.

بازگشایی مرز چذابه پس از سه روز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز از بازگشایی مرز چذابه و از سرگیری صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور عراق خبر داد.

 

شهلا عموری اظهار کرد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مرز چذابه در دشت آزادگان به مدت سه روز به روی صادرکنندگان بسته شده بود. پس از این ایام، این مرز از روز شنبه بازگشایی شده و اکنون صادرات کالای غیر نفتی از چذابه به کشور عراق در حال انجام است.

وی افزود: تشریفات قانونی و هماهنگی‌های لازم برای از سرگیری صادرات کالای غیرنفتی با مرزبانی، گمرک، حمل و نقل پایانه‌ها و نیروی انتظامی انجام شده است و صادرات از پایانه مرزی چذابه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی محوطه بازارچه مرزی در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی و تره‌بار از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به کشور عراق هستند که از طریق پایانه مرزی چذابه به این کشور صادر می‌شوند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد