ارسال پاسخ

۲۲ تير ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4071

pvc-asso.ir

شرکتی که در آن همه کارکنان خودی محسوب می‌شوند

در بخش‌های قبلی این سلسله‌مطالب به شرکت‌هایی اشاره شد که موفق شده‌اند از طریق تمرکز بر مواردی همچون تناسب حداکثری شغل با توانایی‌ها و مهارت‌های فردی دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی به نقل از دنیای اقتصاد، در بخش‌های قبلی این سلسله‌مطالب به شرکت‌هایی اشاره شد که موفق شده‌اند از طریق تمرکز بر مواردی همچون تناسب حداکثری شغل با توانایی‌ها و مهارت‌های فردی، ترویج شادکاری و افزایش بهره‌وری از طریق ارائه مشوق‌های شادی‌آور به کارکنان، توجه ویژه به سلامت و رفاه کارکنان، یکسان‌دیدن کارکنان و مدیران در زمان پرداخت حقوق و مزایا، آزادی عمل در مورد مرخصی‌رفتن کارکنان، توجه به علایق خاص مشتریان، به چالش کشیدن و برانگیختن توانایی‌های کارکنان، همیشه و همه‌جا محور قرار دادن رعایت اصول اخلاقی، برگزاری جشن‌های کاری متعدد، ایجاد حس مالکیت در میان کارکنان، تقویت حس مربیگری کارکنان، هویت‌بخشی به کارکنان و محصولات، استقبال از مخالفت‌های کارکنان و مشتریان، بالاتر بودن حقوق کارکنان نسبت به مدیران، بازخورد نشان‌دادن سریع و اجباری‌کردن انتقاد از مدیران، شفاف‌سازی حداکثری، خودمدیریتی کارکنان، جایگزین‌کردن فرزندان کارکنان پس از بازنشسته‌شدن آنها، ممنوعیت کار کردن کارکنان در خانه، ایده‌پردازی و انتقادات بی‌محابا و نترسیدن از شکست و ناکامی در نوآوری به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند. در بخش بیست‌وششم این مطلب به فرهنگ سازمانی در شرکت هاب‌اسپات (HubSpot) اشاره خواهد شد که فرهنگ سازمانی موفقی را با محوریت خودی دانستن کارکنان و خودداری از پنهان‌کاری اطلاعاتی شکل داده است.

در شرکت هاب‌اسپات همه کارکنان خودی محسوب می‌شوند و مدیریت شرکت هرگونه اطلاعاتی را که به هر شکلی به درد کارکنان بخورد و به آنها در مسیر رسیدن به اهداف تعریف‌شده کمک کند، بدون هیچ‌گونه محافظه‌کاری و هراسی در اختیارشان قرار می‌دهد. در واقع در شرکت هاب‌اسپات که شرکت بزرگ فعال در زمینه بازاریابی اینترنتی است، فرهنگ سازمانی مبتنی بر کمک به دیگران برای رشد حاکم است که در این میان اولویت اصلی برای سازمان عبارت است از کمک به کارکنان شرکت برای پیشرفت و موفقیت در دستیابی به اهداف کاری.

برایان هالیگان و دارمش شاه، بنیان‌گذاران هاب‌اسپات از همان آغاز پیدایش شرکت بر این اعتقاد بودند که وجود بهترین و نخبه‌ترین کارکنان در یک شرکت به‌تنهایی و بدون ارائه اطلاعات و داده‌های کافی به آنها دردی از شرکت دوا نخواهد کرد و برای کسب موفقیت و جهش‌های بزرگ در کسب‌وکار باید به کارکنان اعتماد داشت و بدون در نظر گرفتن محافظه‌کاری‌های مرسوم و بیم لو رفتن اطلاعات شرکتی باید حجم نامحدودی از اطلاعاتی را که به درد کارکنان می‌خورد در اختیار آنها قرار داد و پس از آن از آنها انتظار انجام کارهای بزرگ را داشت. به همین دلیل بود که فرهنگ سازمانی شرکت هاب‌اسپات از همان آغاز براساس اصولی شکل گرفت که حروف اختصاری آن به انگلیسی به صورت HEART بود که حرف اول پنج کلمه فروتنی (Humble)، همدلی (Empathetic)، سازگاری (Adaptable)، چشمگیر بودن (Remarkable) و شفاف بودن (Transparent) است.

با نگاهی به پنج ضلع تشکیل‌دهنده فرهنگ سازمانی هاب‌اسپات می‌توان به‌راحتی دریافت که در این شرکت کارکنان بیشتر از هرکس دیگری مورد اعتماد مدیریت هستند و تمام اطلاعاتی که قرار است بعدها و به شکل‌های مختلف در اختیار مشتریان، نهادهای نظارتی یا مطبوعات و رسانه‌ها قرار گیرد، در ابتدا با کارکنان در میان گذاشته می‌شود و این فرصت برای تمام کارکنان فراهم می‌آید تا از حجم وسیعی از انواع اطلاعاتی که توسط مدیریت در اختیارشان قرار می‌گیرد و در بسیاری از شرکت‌های دیگر محرمانه یا ویژه مدیریت شرکت طبقه‌بندی می‌شوند، در جهت تحقق اهداف کاری خود و کلیت شرکت استفاده کنند. بنابراین به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی موفقیت‌های چشمگیر شرکت هاب‌اسپات در صنعت بازاریابی اینترنتی که صدها هزار مشتری وفادار و بین‌المللی را برای این شرکت به ارمغان آورده است، به شفافیت و اعتماد و خودی دانستن کارکنان از سوی مدیریت شرکت و جریان کاملا آزاد اطلاعات در تمام ارکان آن مربوط می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد