ارسال پاسخ

۱۵ فروردین ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3544

pvc-asso.ir

نسخه جدید از نرم افزار طراحی قالب اکستروژن

نرم افزار شبیه سازی قالب اکستروژن این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ابزار پیچیده و دانش و مهارت خاص ، شبیه سازی مدل قالب سریع و دقیق انجام شود. نرم افزار شبیه سازی برای مرحله ابتدایی طراحی قالب به کار می رود، رسیدن به طراحی ایده آل با استفاده از نرم افزار ، هزینه استفاده از مواد اولیه را کاهش داده و نیاز به اصلاح و طراحی دوباره نیست.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

 در این پروسه میتوان طراحی اولیه قالب را در شبیه سازی مجازی به کلی تغییر داد، به این ترتیب هزینه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و کیفیت بهبود می یابد.

 

Plastic Flow اعلام کرد که اخرین نسخه از نرم افزار polyXtrue برای طراحی قالب های پروفیل دارای ویژگی شبیه سازی دقیق خنک کاری محصول اکسترود شده و جمع شدگی (شرینکیج) مربوطه در سیستم خنک کاریاست. این بدان معناست که دیگر پردازنده ها نیازی به خرید دو نسخه نرم افزاری جداگانه برای شبیه سازی جریان در داخل قالب و پیش بینی خنک کاری محصول اکسترود شده ندارند.

 

نرم افزار طراحی قالب اکستروژن Plastic Flow ، polyXtrue ، مبتنی بر یک نظریه منحصر به فرد و اختصاصی است که جریان پلیمرها را با در نظر گرفتن نه تنها ویسکوزیته برشی ، بلکه همچنین ویسکوزیته کششی پلیمر شبیه سازی می کند.

 

این نرم افزار به مهندسین دیدگاهی در مورد عملکرد قالب های اکستروژن در مراحل اولیه طراحی خواهد داد. همچنین اطلاعات دقیق کمی در مورد جریان داخل قالب به دست می دهد.PolyXtrue همچنین از توانایی پیش بینی اعواج، شرینکیج و دمای محصول اکسترود شده و تعیین ساختار لایه در محصولات چند لایه ای کو اکسترود شده برخوردار است.

 

این نرم افزار جدید شامل ویژگی های زیر است:

این سیستم  می تواند تا 20 کالیبراتور و سایزر(شکل دهی و خنک کاری پروفیل بعد از قالب) را در سیستم خنک کاری کنترل کند . بین کالیبراتورها دو منطقه دمایی متفاوت است.10 منطقه دمایی مختلف بین خروجی قالب و کالیبراتور اول و 10 ناحیه دمایی مختلف بعد از آخرین کالیبراتور مجاز است.

 

پروفیل های کالیبراتور می توانند با مشخصات پروفیل خروجی از قالب متفاوت باشند یعنی با تغییر تدریجی شکل پروفیل در کالیبراتورهای بعدی می توان شکل پروفیل اکسترود شده را پس از خروج از قالب به طور قابل توجهی اصلاح کرد و امکان اکستروژن پروفیل های پیچیده از هندسه قالب های نسبتا ساده را می دهد.

 

Plastic Flow برای طراحی و بهینه سازی قالبهای اکستروژن پلیمری نرم افزار PolyXtrue و OptiXtrue را به بازار عرضه می کند. OptiXtrue به طور خودکار هندسه های قالب اکستروژن را بهینه می کند ، که به کاهش تغییرات در توزیع سرعت خروجی و کاهش اعواج محصول اکسترود شده کمک می کند.

 

پس از اینکه شبیه سازی برخی از مشکلات مربوط به فرآیند اکستروژن را نشان داد، هر گونه تغییر لازم را می توان به راحتی در مدل سه بعدی قالب دوباره شبیه سازی کرد. این امکان شبیه سازی، باعث می شود نتیجه نهایی طراحی و تجزیه و تحلیل یک قالب بسیار سریع ترو دقیق تر باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
arash دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
با سلام
ممنون از مطلب مفیدتون. ممکن هست بفرمایید چطوره میشه این نرم افزارها رو تهیه کرد؟ به خصوص نرم افزار polyXtrue که یک add-in در نرم افزار سالیدورکز هست.
سپاسگزارم ارسال پاسخ
انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
https://plasticflow.com/PPXDownload.php
باید اول تو سایت ثبت نام کنید