ارسال پاسخ

۲۴ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3205

pvc-asso.ir

به کارگیری تجهیزات اولتراسونیک در کنترل قطر لوله

کمپانی ZUMBACH بیش از 30 سال است که در تولید تجهیزات با فناوری اولتراسونیک فعال است و تا کنون بیش از 80 هزار دستگاه از محصولات لیزری خود را در کشورهای مختلف به فروش رسانده است.

از تجهیزات لیزری و اولتراسونیک برند ZUMBACH  می توان در صنایع پزشکی، بهداشتی، خودرو، گرمایشی، لاستیک و پلاستیک، به منظور کنترل و اندازه گیری قطر و ضخامت استفاده نمود.

 

از جمله تجهیزات پیشرفته و به روزی که در نظارت، محاسبه و کنترل قطر و ضخامت مورد استفاده قرار می گیرد و توسط شرکت ZUMBACH تولید و عرضه شده است، می توان به 2 مدل اشاره نمود: دستگاه ODAC که با استفاده از تکنولوژی لیزری قطر و دوپهنی را اندازه گیری می کند و دستگاه UMAC که با استفاده از امواج اولتراسونیک قطر و ضخامت را اندازه گیری و کنترل می کند که میتوان بر حسب نیاز از هر دوی این تجهیزات استفاده نمود.

تصویر 1 : شماتیک استفاده از تجهیزات محاسبه و کنترل ضخامت، قطر و دوپهنی در فرآیند اکستروژن


از ویژگی های این تکنولوژی، سرعت بالا در انجام محاسبات، انجام اتوماتیک اقدام اصلاحی و کنترل پارامترها در خط تولید، ذخیره، نمایش و ارسال اطلاعات و گزارش دهی اطلاعات محصول تولیدی به واحد های کنترلی مربوطه است و در نهایت باعث می شود بتوان کیفیت قابل قبول و پایداری محصول تولیدی را به راحتی تضمین نمود.
این تجهیزات از چند بخش در قسمت های بررسی، کنترل و ردیابی تشکیل شدهاند:


به این صورت که اسکنر ها اطلاعات را به پردازنده مرکزی ارسال کرده و با استفاده از تجهیزات مربوطه، قطر و ضخامت را کنترل می کنند و در نهایت گزارش دهی به صورت نسخه چاپی و در صورت نیاز از طریق اینترنت در اختیار واحد های مربوطه قرار می گیرد.
اسکنر های موجود در خط تولید به صورت گسترده و لحظه ای قطر لوله ها را زیر نظر دارند و با استفاده از 2 پارامتر اکسترودر (سرعت خط و میزان وکیوم) حتی تغییرات جزئی را کنترل می کنند.


این تجهیزات بسته به جنس محصول تولیدی میتواند تا 5 لایه ضخامت و با دقت 01/0 میلیمتر قطر را محاسبه و کنترل کند.
شیوه کار تجهیزات اولتراسونیک به این صورت است که امواج را به محصول ارسال کرده و با استفاده از سرعت صوت در قطعه از اختلاف زمانی در پاسخ از سطح داخلی و خارجی محصول، قطر و ضخامت را اندازه گیری می کنند. (تصویر 2)

محاسبات Ultrasonic برای بررسی قطر از الگوریتم هوشمندی پیروی می کند (ZUMBACH SmartWall  ) که با استفاده از تمامی سیگنال های دریافتی، امکان خطا از اپراتور را می گیرد و از محاسن آن می توان به این موارد اشاره کرد:
- بهینه سازی تمام اتوماتیک سیگنال، جهت تضمین محاسبات قطر به روش اولتراسونیک
- پردازش صحیح سیگنال های موج اکو و کاهش اثر بر روی دقت پردازش ناشی از شکل اکو ها.
- انالیز مداوم و کنترل سیگنال های در حال پردازش

- دریافت تمام اتوماتیک سیگنال برای بالاترین دقت و توان تکرارپذیری
- انجام محاسبات بر اساس ضریب سرعت صوت در متریال (جنس) های متفاوت.

- آنالیز خطوط و موج های اکو جهت دستیابی به تقارن و موقعیت صحیح آنها.
 این تجهیزات در انواع مختلف برای کنترل محصولات با قطر 2/0 میلی متر تا 180 میلیمتر در دسترس است، که در صنعت لوله های پلاستیکی و لاستیکی، برای اندازه گیری قطر های 10 تا 180 میلیمتر، مدل های UMAC Z100-4K & 6K , UMAC Z180 در دسترس می باشد.

 

مترجم: مصطفی موید محسنی کارشناس تحقیق و توسعه شرکت یزد پولیکا

منبع: وب سایت شرکت www.zumbach.com

 


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد