ارسال پاسخ

۲۱ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3203

فرزانه خرمیان، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC:

ظرفیت خاموش در صنعت لوله و اتصالات PVC به بیش از ۶۰ درصد رسیده است

چند روز پیش وزارت معاون وزیر صمت در نامه ای به بانک مرکزی خواستار عدم پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت جدید در ۳۰ رشته فعالیت شامل ۱۳۷۴ محصولی شد که ظرفیت تولید آنها در کشور به اشباع رسیده است.

به گزارش بسپار، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صمت در نامه‌ای به کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی درخواست کرد نظام بانکی اعطای وام را از صنایعی که در حال حاضر در کشور ظرفیت‌های اشباع دارند و نیازی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در آنها نیست، به سمت صنایعی که دارای اولویت سرمایه گذاری هستند، معطوف کنند.

 

در این نامه اسامی ۳۰ رشته فعالیت بعنوان رشته فعالیت‌های اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری بالا اعلام شده بود. لوله و اتصالات PVC، PE و ظروف یکبارمصرف پلاستیکی در این میان قرار داشتند.

 

خبرنگار گروه رسانه ای ایران پلیمر از خانم مهندس خرمیان دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC دیدگاه و نظر این انجمن را پرسید. وی گفت: با توجه به ظرفیت های خاموش در صنعت لوله و اتصالات PVC که متاسفانه با اقدامات عالمانه وزارت صمت در کاهش سهمیه خرید مواد اولیه واحدهای تولیدی، به بیش از ۶٠درصد هم رسیده است، به نظر می رسد اگر نتیجه این تصمیم جلوگیری از تکثیر واحدهایی با تولیدات فعلی موجود در کشور است، می تواند مفید باشد.

 

وی افزود: در شرایط فعلی بهترین سیاست باید در مسیر توسعه و به روز رسانی واحدهای تولیدی قدیمی و فعلی باشد و ارائه تسهیلات به واحدهای جدید تنها باید بر اساس تایید تازگی طرح در تکمیل محصولات فعلی قابل تولید در کشور و با استعلام از انجمن لوله و اتصالات PVC باشد.

 

از او پرسیدیم آمار اعلامی رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، حاکی از افزایش ۲۹ درصدی ارایه مواد پتروشیمی در بورس کالاست. به نظر شما این آمار واقعی است و این مواد چگونه و به چه مصارفی رسیده اند؟


مهندس خرمیان گفت: در خصوص این مورد باید عرض کنم که با توجه به عدم دسترسی تشکلها به جوامع آماری توزیع، مصرف و صادرات مواد اولیه *به اشکال ابتدایی محصولات میانی * طرف تقاضا در کشور، پاسخگویی دقیق به این سوال مشکل و نیازمند اطلاع از آمار موجود در وزارت صمت، سازمان بورس و گمرکات کل کشور است.


لیکن متاسفانه از زمان اعمال محدودیت خرید برای تولید کننده های واقعی، بخش عمده ای از ظرفیت خرید از بازار حذف شده اما مواد از مسیرهای دیگری باز خریداری شده و در بازار آزاد با قیمتهای گزاف به فروش گذاشته می شود.


تولید کننده هم ناچار ظرفیت کسری تحمیلی خود را از بازار آزاد و از همین رانت دارها خریداری می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
سهیلا اتحاد چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
با اون قسمتها از حرفهای ایشان که اعطای وام را میشه برای طرح توسعه و بازسازی و تولید محصول جدید برای واحدهای قدیمی اجرا کرد موافقم . و نکته که میشه واحد جدید هم ولی به گونه ای که مثلا در زیر مجموعه یه واحد قدیمی قرار بگیرد که هم مکمل اون واحد تولیدی قدیمی شود و خود اون واحد باعث کارآفرینی بشه اما به این نظر هم بسیار معتقدم که باید برای هر چیزی ظرفیتی قائل شد چرا که احداث بیش از حد واحد تولیدی ۱. باعث از بین رفتن کیفیت محصولات بازار می شود ۲. باعث تعطیل شدن یکسری از واحدهای تولیدی خواهد شد ۳. باعث از بین رفتن رقابت سالم می شود . ارسال پاسخ

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط