ارسال پاسخ

۲۷ آذر ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1998

pvc-asso.ir

افزایش حجم سالیانه تولید لوله های PVC به میزان 3.7 درصد

در سال های پیش­رو، تقاضای جهانی برای لوله­ های PVC در بخش آبیاری و زهکشی رشدی بالغ بر 5.7 درصد دارا خواهد بود.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: طبق گزارش منتشر شده از سوی Ceresana، کارخانجات تولیدکننده لوله­ های PVC شرکت Total در نظر دارند، تولید این نوع لوله­ ها را به میزان3.7 ردصد به صورت سالیانه و تا سال 2025 افزایش دهند. از مهمترین کاربردهای لوله ­های PVC می ­توان به استفاده از آنها در بخش دفع فاضلاب، انتقال آب آشامیدنی و کابل های محافظ اشاره کرد.

 

اما طبق مطالعات بیشترین میزان استفاده از لوله ­های PVC در سال های آینده، نه به بخش ساختمان­ سازی بلکه به صنعت کشاورزی تعلق خواهد داشت.

 

آبیاری منظم محصولات کشاورزی به دلیل عواقب ناشی از تغییرات آب­ وهوایی اهمیت بیشتری پیدا می­ کند. به همان اندازه، سیستم­ های زهکشی به طور فزاینده­ ای اهمیت می­ یابند، زیرا بارش باران­ های سنگین بیشتر و بیشتر از آنچه که قبلا اتفاق می افتاده، رخ می ­دهند.

 

در سال های اخیر، در کشورهای اروپای غربی میزان زمین­ های کشاورزی برای آبیاری در مقایسه با نواحی دیگر جهان کاهش پیدا کرده است، برای مثال، در کشورهایی مانند چین یا هند، برزیل و ترکیه پتانسیل بالایی برای آبیاری جامع و سیستماتیک وجود دارد.

 

در سال های پیش­رو، تقاضای جهانی برای لوله­ های PVC در بخش آبیاری و زهکشی سالیانه رشدی بالغ بر 5.7 درصد را دارا خواهد بود.

 

ماده PVC خواص ویژه ­ای را برای محصولاتی چون لوله ­های دفع فاضلاب، ارائه می­ دهد؛ زیرا PVC بسیار سبکتر از بتن یا فلز بوده، بنابراین می­ توان آنها را بدون تجهیزات جانبی سنگین نصب کرد. نقل و انتقال این لوله­ ها به محل ساخت­ وساز و برش آنها به اندازه­ های مختلف بسیار آسان است.

 

به علت وزن کم و ثبات مواد اولیه، اندازه لوله ­ها می­ تواند خیلی طویل­ باشد، در نتیجه اتصالات کمتری مورد نیاز است. این امر سبب کاهش زمان اتصال بخش ­های مختلف، بسیار فوق­ العاده است. در این صورت، هزینه یک پروژه عمرانی می­ تواند، کاهش یابد.

 

از دیگر فواید لوله­ های PVC اشکال مختلف آنها است: به طور مثال لوله­ های غیردایره ­ای که برای خط لوله های زهکشی قدیمی که اغلب اشکال غیردایره ­ای دارند، مناسب هستند.

 

نیاز یک کشور به لوله وابستگی بسیاری به نیاز آن کشور به ساختمان­ سازی و فعالیت ­های مهندسی عمرانی، موقعیت­ صنعت ساخت ­وساز  و شرایط سرمایه­ گذاری را در بخش ­های مربوط به آن دارد. نکته حائز اهمیت در این گزارش این است که چشم­ انداز بازار فروش این لوله ­ها در چین و روسیه بسیار روشن است.

 

برای مشاهده اخبار شرکت پارس پولیکا اینجا را کلیک کنید.

 

ترجمه: سمیه صلاحی (مدیر کنترل کیفیت شرکت پارس پولیکا)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد