ارسال پاسخ

۲۴ تير ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7110

pvc-asso.ir

خاموشی صنایع به دو روز افزایش می‌یابد

استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف از افزایش روزهای خاموشی بخش صنعت خبر داد و گفت: پنجشنبه گذشته هم ۱۵ استان را به خاطر کسری برق تعطیل کردند.

هاشم اورعی، استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: بر اساس آنچه صنایع اعلام کرده‌اند، وزارت نیرو همان برنامه خاموشی که به صنایع اعلام کرده است را اجرایی نمی‌کند.

وی افزود: چند روز قبل، شرکت توانیر یک نامه‌ای به صنایع داده است و روز دوم خاموشی و قطعی برق را به بخش صنعت اضافه کرده است؛ به این ترتیب صنایع عملا نمی‌توانند کار کنند.

اورعی تصریح کرد: بنابراین تعداد روزهای خاموشی بخش صنعت از یک روز در هفته به دو روز در هفته افزایش یافته و این در حالی است که پنجشنبه گذشته هم ۱۵ استان را به خاطر کسری برق تعطیل کردند.وی ادامه داد: وزارت نیرو مدیریت خاموشی را هم نیم‌بند انجام می‌دهد و بدترین کار این است که وقتی برق کم می‌آوریم بخش مولد اقتصاد را هدف قرار می‌دهیم.

استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما به بخش خانگی، تجاری و اداری که بخش غیر مولد اقتصاد هستند، برق می‌دهیم و همه کسری را بر روی صنعت که بخش مولد اقتصاد است، می‌ریزیم. از این طریق ضربه سنگین به بخش مولد می‌زنیم و رشد اقتصادی را در معرض خطر جدی قرار می‌دهیم.وی میزان ناترازی برق در ایران طی سال گذشته را بر اساس اعلام وزارت نیرو ۱۲ هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: در تابستان امسال با ۱۸ هزار مگاوات کسری برق روبرو هستیم.

اورعی تاکید کرد: وضعیت ناترازی برق هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد. در سال‌های آتی اگر با همین روند جلو برویم، هر ساله کسری برق ما بیشتر از سال قبل خواهد بود.وی گفت: دلیلش هم کاملا معلوم است. به خاطر این است که ما میزان افزایش تولیدمان هر سال کمتر از میزان افزایش مصرفمان است.

استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف افزود: امسال اعلام کردند که در پیک تابستان هفت درصد افزایش تولید برق داشتیم، در صورتی که افزایش ظرفیت تولید در بخش صنعت ما بیشتر از هفت درصد بوده است. این یعنی ناترازی برق داریم و هر سال بر میزان ناترازی برق افزوده می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد