ارسال پاسخ

۲۳ تير ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7103

pvc-asso.ir

تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض صنایع اعلام شد

متوسط تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبض های صنایع مشمول ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان در تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از مهر ، در راستای اجرای ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان مصوبه هیأت وزیران در دی ماه ۱۴۰۲ مبنی بر تکلیف تأمین (۲) درصد از برق مصرفی صنایع با قدرت مصرف بیش از یک مگاوات از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین تأمین (۵) درصد از برق مصرفی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون خدمات کشوری از طریق انرژی‌های تجدید پذیر، متوسط تعرفه برق تجدید پذیر برای اعمال در قبض‌های صنایع مشمول ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان در تیرماه ۱۴۰۳ از سوی ساتبا اعلام شد.

بر این اساس، بهای برق برای اعمال در قبض مشترکین صنعتی و همچنین دستگاه‌های اجرایی مشمول که تکلیف خود را انجام نداده‌اند، در دوره تیرماه سال ۱۴۰۳ برای دستگاه‌های اجرایی ۷۱ هزار و ۲۰۴ ریال و برای مشترکین صنعتی ۳۳ هزار و ۷۳۴ ریال به ازای هر کیلووات ساعت خواهد بود.

بر اساس آئین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان، بارگذاری شده در پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور و مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر و توسعه بازار برای صنایع و تولید برق پاک در محل مصرف و مصوب بهمن ماه ۱۴۰۱، صنایع با قدرت مصرف بیش از یک مگاوات موظفند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر تأمین کنند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد برسد، در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدید پذیر محاسبه کرده و از صنایع اخذ کند.

مبالغ فوق ضمن تفکیک از قبوض برق به میزان ۵۰ درصد با رعایت اصل پنجاه و سوم قانون اساسی مستقیماً صرف خرید تضمینی برق تجدید پذیر می‌شود.

همچنین در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک و با هدف اجرای ماده (۸) مصوبات شورای عالی انرژی کشور، مقرر شده است، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلف هستند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم بیست درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و پاک تأمین کنند.

مشترکان مشمول از ابتدای سال ۱۴۰۳، پنج درصد از برق مصرفی خود را طریق انرژی‌های تجدید پذیر و پاک تأمین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.

در صورت رعایت نشدن این موضوع، انرژی مازاد مصرفی بر اساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در ماه قبل از صدور صورتحساب مشترکان مشمول، در قبض برق این مشترکان محاسبه خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد