ارسال پاسخ

۲۵ بهمن ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3387

pvc-asso.ir

تولید آجر سبز با استفاده از ضایعات پلاستیکی

انواع آجرها و مصالح ساختمانی را می توان از پی وی سی بازیافتی، پسماند الیاف گیاهی و یا ماسه با کمک نوع جدیدی از پلیمر لاستیکی کشف شده توسط دانشمندان استرالیایی تهیه و انقلابی سبز ایجاد کرد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

به گفته محققان این پلیمر لاستیکی جدید که خود از گوگرد و روغن کانولا ساخته شده است می تواند با مواد پرکننده فشرده و گرم شود تا مصالح ساختمانی آینده را ایجاد کند. با استفاده از این روش موادی تولید می شود که می تواند روزی جایگزین مصالح ساختمانی غیر قابل بازیافت ، اجر ها و حتی بتن شود.

این لاستیک پودر شده می تواند به عنوان لوله، پوشش های لاستیکی یا سپر اتومبیل استفاده شود. محققان توانستند این لاستیک را با استفاده از سایر پرکننده ها، فشرده کرده و تحت حرارت کامپوزیت های کاملا جدیدی را ایجاد کنند و به عنوان بلوک های ساختمانی پایداراتر، مصالح جایگزین با بتن و یا عایق بندی استفاده شود.

 

سیمان یک منبع محدود و در تولید خود بسیار آلوده کننده است، به طوری که تولید بتن بیش از 8% از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را تشکیل می دهد و انتشار این گازها توسط صنعت ساخت و ساز در سراسر جهان حدود 18% است.

 

در حال حاضر روش های کمی برای بازیافت  pvc و یا الیاف کربن وجود دارد. این روش جدید بازیافت و سنتز کامپوزیت های جدید گامی در جهت ساخت مصالح ساختمانی پایدار است و می توان مواد لاستیکی را به طور مکرر استفاده و بازیافت کرد. این ذرات لاستیکی همچنین می توانند برای اولین بار در تصفیه آب استفاده شوند و سپس مجددا در تولید حصیر و یا لوله لاستیکی استفاده کرد. این تکنولوژی در اقتصاد چرخشی حائز اهمیت است.

 

 روش جدید تولید و بازیافت با عنوان قالب گیری فشاری واکنش پذیر به مواد لاستیکی دلالت دارد که قابلیت فشرده شدن و کشسانی دارند اما ذوب نمی شوند. ساختار شیمیایی منحصر به فرد زنجیره اصلی گوگردی در این لاستیک جدید امکان اتصال چندین قطعه از لاستیک به یکدیگر را فراهم  می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد