ارسال پاسخ

۲۴ اسفند ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3511

pvc-asso.ir

بازیافت ماسک های صورت مصرف شده برای ساخت جاده

به گفته محققان RMITدر استرالیا استفاده از ماسک های دست دوم در ساخت جاده می تواند به مقابله باضایعات تولید شده از تجهیزات محافظت در برابر کوید کمک کند. 

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

.یک مطالعه جدید نشان می دهد که ماسک های یکبار مصرف صورت که برای جلوگیری از شیوع کوید19 استفاده می شود می تواند برای ساخت جاده بازیافت شود. محققان RMIT توانسته اند با ترکیب ماسک های یکبار مصرف خرد شده و سنگ های فرآوری شده بازیافتی موادی برای راهسازی تولید کنند. این مخلوط، در آزمون های تنش، مقاومت در برابر آب و اسید همچنین استحکام، تغییر شکل و خصوصیات دینامیکی عملکرد مطلوبی دارد والزامات استاندارهای ایمنی مهندسی عمران را برآورد می کند. همچنین به مقابله با تجمع زباله های تولید شده از تجهیزات حفاظت در برابر کوید کمک می کند.
 

 Science of the Total Environment این مطالعه که در مجله ی

منتشر شد، نشان داد که برای ساخت یک کیلومتر جاده دوبانده حدود 3 میلیون ماسک مصرف می شود و از انتقال 93 تن ضایعات به محل دفن زباله جلوگیری می شود.

دکتر محمد صابریان محقق ارشد این مقاله گفت که محققان دریافتند که ترکیبی از مواد بتونی بازیافتی حاصل از آوار ساختمان و ماسک های صورت می تواند جاده ای با استحکام بیشترو انعطاف پذیرتر ایجاد کند. او همچنین گفت این پاندمی، منجر به تولید بیش از حد زباله شده است

نمونه ای از مواد تولیدی با ماسک و مصالح سنگی بتن

 

.استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی(PPE) در طی همه گیریCOVID-19 به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، و تخمین زده می شود روزانه 6.8 میلیارد ماسک صورت یکبار مصرف در سراسر جهان استفاده شود. با دیدن ماسک های رها شده در پارک ها و خیابان ها به این فکر افتادیم که می توان با استفاده مجدد از این ضایعات به اقتصاد چرخشی کمک کرد. صابریان همچنین گفت ما باید جاده های انعطاف پذیر داشته باشیم در غیر این صورت ساختار جاده نمی تواند وزن چرخ ها را تحمل کند. ماسک های بازیافتی یا پلاستیک می تواند خاصیت انعطاف پذیری خوبی را فراهم کند. این مطالعه یک مخلوط بهینه از این دو ماده را شناسایی کرده است( 1% ماسک خرد شده و 99% مصالح سنگی بتن) که ضمن حفظ انسجام خوب بین این دو ماده، استحکام بالایی نیز دارد.

طی یک سال گذشته، دانشکده مهندسی RMIT همچنین تکنیک هایی را برای استفاده از لاستیک های ضایعاتی در سنگفرش بررسی کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
مرتضی کمندی سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
با عرض سلام بنده مرتضی کمندی هستم.بنده ماسکی را اختراع کردم که همه مشکلات آن را حل کرده ام.وبنده می دانم پس از فروش ماسکها چه طوری ماسکهای تولیدی را پس از مصرف چه طوری باز یافت کنم وآن را چگونه در اختیار بازیافت قرار بدم که به محیط زیست نیز لطمه نخورد ومسمر ثمر واقع بشود.ش.ت09391144505 ارسال پاسخ